Dokładnie jest to 155 godzin, godziny które wylatasz w trakcie PPL zaliczają się do nalotu ogólnego. Warunkiem do CPL jest 50 godzin nalotu samodzielnego (PIC). Tak jest w UK, PL chyba tak samo.
Dokładnie jest to 155 godzin, godziny które wylatasz w trakcie PPL zaliczają się do nalotu ogólnego. Warunkiem do CPL jest 50 godzin nalotu samodzielnego (PIC). Tak jest w UK, PL chyba tak samo.
A propo PIC. Czy to prawda ze podczas latania dowódczego, nie mogę mieć nikogo w kabinie?? nawet kolezanki czy kolegi który po prostu leci że mną dla towarzystwa ?
Dziękuję "MADBALL". Mógłbyś mi jeszcze napisać jak krok po kroku przystępować w celu uzyskania full atpl, tzn co po kolei trzeba robić mając czystą licencję ppl z podstawowym nalotem? Co dalej? Jak możesz to napisz liczbowo: 1,2,3 itd. Pozdrawiam.
W UK wygląda to następująco. Mając licencje PPL zapisujesz się na kurs ATPL w jednym z certyfikowanych ośrodków. Można ten kurs robić dziennie w ciągu na przykład 6 miesięcy lub zaocznie. Polecam również poszperać w internetach, na forum nie dowiesz się tyle co poprzez samodzielne wyszukanie tych informacji. Odwiedz stronę ULC Start - UrzÄ d Lotnictwa Cywilnego jak i również EASA https://www.easa.europa.eu/easa-and-...edical/aircrew. Tam się dowiesz wszystkiego co Cię interesuje.
Kolega pytał o full ATPL - do tego trzeba pracować już w liniach i trzeba aby pracodawca chciał, żebyś tą licencję otrzymał... w przeciwnym wypadku jest ciężko.
W skrócie:
-1500h nalotu total
-500h nalotu w załodze wieloosobowej
-250h PIC, można uzupełniać PIC(US)em...w dużym skrócie (tu są najczęściej problemy)
-200h ogólnego po trasach oraz 100h PIC po trasach, można uzupełnić PIC(US)em (tu też są problemy jak ktoś nie polatał za dużo w małym lotnictwie)
-75h w IFR
-100h w nocy (nalot copilot się zalicza do tego wiec bez problemu)
Ano właśnie tak jest, niby można wyrzucać np. skoczków na An28 ale uznałem, że to margines. Chociaż poza liniami nawet sam egzamin byłby trudny bo zwykle zdaje się go na FFS wg procedur danej linii. Nawet sama nazwa licencji ATPL mocno sugeruje, że jest ona mocno związania z liniami . Napisałem w dużym uproszczeniu bo bardzo dokładna odpowiedz po pierwsze nie zostałaby zrozumiana, po drugie byłaby bardzo długa a po trzecie nic by nie wniosła.
CPL(A)
CPL(H)
Pilot in Command (PIC) 100 hours as PIC, of which 20 hours of cross-country flight as PIC, which shall include a VFR cross-country flight of at least 540km (300 NM), in the course of which full stop landings at two aerodromes different from the aerodrome of departure must be made.
This must include the following for Pilot in Command (PIC)
- 50 hours as PIC, of which 10 hours of cross-country flight as PIC, including a VFR cross-country flight of at least 185 km (100NM), in the course of which full stop landings at two aerodromes different from the aerodrome of departure must be made
To ze strony CAA, inaczej to wygląda przy kursie zintegrowanym 70(PIC) przy CPL(A). Sprostuje tylko że ja na śmigle latam więc podałem 50h.
Dodam jeszcze że dla CPL(A) nalot ogólny to 150h a nie jak napisałem 155. Kolega nie zaznaczył że lata na skrzydle.
Zakładki