Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie gdzie CPL(A) (ale complex tylko na SE)


    Polecamy

    Hej,

    Pytanie, gdzie aktualnie mogę zrobić CPL(A) ale te 5h complex na SE (np. Arrow itd) ?

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Mielec, Grądy, Modlin tak na szybko.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Ponawiam pytanko, moze ktos cos poleci.

    Moze tez byc CPL + IR(SE)

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    A jaka okolica cię interesuje bo widzę ze moje propozycje ci nie pasują?

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Wawa, Poz
    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    A jaka okolica cię interesuje bo widzę ze moje propozycje ci nie pasują?
    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Awatar Zdun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W SmartAero w Modlinie jest sprawny PA28 Arrow SP-KMT. O ile cessny są z tego co wiem mocno oblegane, to z umówieniem się na Pipera nie będzie raczej problemu.

    W Salt Aviation, jest Cessna 177 RG SP-FLF, która przez długi, długi czas była nie sprawna (były problemy formalne po gruntownej modernizacji samolotu), jednak z tego co wiem to samolot ma lada dzień powrócić do latania (trzeba by zadzwonić i zapytać).

    Z innymi ośrodkami i samolotami nie miałem styczności.

    Pozdro,
    PZ.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    To tak jak pisałęm. W Poznaniu nie ma ośrodka któy by miał complexa se (w Smart Aviation jest tecnam p2006t). Warszawa - na babicach nie ma takiego ośrodka. W Modlinie tak jak napisał Zdun - w smart aero jest Pa28, w Salcie kiedyś byłą C177, ale z tego co wiem (info z przed kilku miesięcy), samolot od ponad roku ma wrócić "już zaraz" a ciąle nie wraca. Efekt jest taki, że oba ośrodki korzystają zarówno do szkolenia IR/SE i CPL z ww. Pajpra należącego do Smart Aero co sprawia, że jest on dość znacznie obłożony. Z okolic Warszawy jest Targor w Grądach który też ma Arrowa i można na nim robić CPL.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Ja też chciałem robić IR/SE i CPL na SE bo wydawało mi się wówczas, że mi się MEP(L) nie przyda, a jakby co to zawsze można zrobić. Dostałem jednak taką ofertę ze SmartAviation w Poznaniu, że jak wziąłem pod uwagę koszty dojazdów i zakwaterowania w przypadku szkolenia poza Poznaniem to wyszło mi, że mogę taniej zrobić to na MEP(L) i tak właśnie uzyskałem MEP(L) i IR(A) na ME do licencji turystycznej, a kilka miesięcy później, niejako z nudów, zrobiłem CPL(A) wylatując 15 godzin na w pewnym sensie complexie. 5 godzin na Tecnamie P2006T i 10 godzin na Tecnamie P2002-JR - nazywam go w pewnym sensie complex gdyż z formalnego punktu widzenia complexem nie jest (nie ma 4 miejsc), ale ma chowane podwozie i zmienny skok śmigła.

    Z obecnej perspektywy polecam takie rozwiązanie, a po jakimś czasie okazało się, że jednak CPL się przydała i MEPL się również przydał.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Myślę, że koledze nie chodzi o nierobienie MEP/ IR/ME tylko o ograniczenie kosztów CPL, co w przypadku robienia tego na ME oprócz podniesienia kosztów 2x nie ma żadnego sensu. No chyba żę te "polatanie" na ME, pytanie tylko czy ktoś potem regularnie będzie latał ME, czy raz na rok odnowi.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Dokładnie, na ME nie ma potrzeby.
    Opowieści ośrodków o nalocie na ME to tzw chłłłit

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    A Runway na EPBC nie ma pipera? Nie wiem tylko dokładnie jakiego, ale coś kojarze

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Ma ale ze stałym podwoziem

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    SALT vs SMART AERO ?

    Ktos moze ma chec wyrazic opinie?
    Gdzie lepiej ?



    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Smart.

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Jakis powod ?
    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Smart.
    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Nie jestem pewny czy c177 lata.
    Poza tym taniej i zawsze jakiś piper

  17. #17
    Awatar Zdun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ja bym podjął decyzję w zależności od tego na jakim typie chcesz polatać te 10 lub 20h (zależy czy masz już IRa). Do wyboru masz C152 w Smartcie lub DA20 w Saltcie. Z tego co wiem, to C152 ze Smarta są bardzo obłożone. W Saltcie jest trochę drożej ale z dostępnością DA20 nie ma w zasadzie problemów.

    Co do wątpliwej dostępności C177. Gdy ja robiłem CPL(A) w SALTcie, C177 nie był sprawny. W ramach tej samej ceny i umowy wylatałem 5h na SP-KMT ze Smarta. Z mojego doświadczenia wynika, że nie ma żadnego problemu z jego dostępnością.

    Pozdro,
    Piotrek.

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Dziękuję za info

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Zdun Zobacz posta
    Ja bym podjął decyzję w zależności od tego na jakim typie chcesz polatać te 10 lub 20h (zależy czy masz już IRa). Do wyboru masz C152 w Smartcie lub DA20 w Saltcie. Z tego co wiem, to C152 ze Smarta są bardzo obłożone. W Saltcie jest trochę drożej ale z dostępnością DA20 nie ma w zasadzie problemów.

    Co do wątpliwej dostępności C177. Gdy ja robiłem CPL(A) w SALTcie, C177 nie był sprawny. W ramach tej samej ceny i umowy wylatałem 5h na SP-KMT ze Smarta. Z mojego doświadczenia wynika, że nie ma żadnego problemu z jego dostępnością.

    Pozdro,
    Piotrek.
    Info z SALT - c177 jeszcze niedostępna, może w ciągu miesiąca będzie...

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •