Witam serdecznie!
Rozpocząłem naukę teorii do CPL(H), korzystam z bazy e-atpl. 2-3 miesiące znajomi powiedzieli, że od września 2018 mają się pojawić pytania wielokrotnego wyboru, jednak nikt nie doprecyzował czy to dotyczy wszystkich egzaminów czy tylko ATLP.
Czy jesteście w stanie potwierdzić tę informację? Przerobiłem na razie 4 przedmioty z bazy e-atpl ("podobno" ECQB 04) i ani razu nie trafiłem na możliwość wybrania kilku odpowiedzi.
Pozdro!
edit.
Jeszcze pojawiły się informacje odnośnie pytań otwartych (wpisywanie wyników z klawiatury). Jak to wygląda?
Szok, że w ciągu dwóch lat nikt się nie odezwał :O W każdym razie egzaminy mam za sobą. Nie ma pytań otwartych ani wielokrotnego wyboru. Do łatwiejszych przedmiotów uczyłem się z bazy e-atpl, natomiast do cięższych wykupiłem dodatkowo aviationexam (zdecydowanie lepsze pokrycie z bazą ULC).
Gratulejemy zdania! Koleżanka obecnie męczy się z egzaminami do cplh i pokrycie pytań bardzo słabe...
noise6, dzięki!
Niestety widać, że dostępne bazy pytań są bardziej nastawione na samoloty. Z Airframes pokryło mi się ok. 20% pytań z e-atpl, stąd przeskok na Aviationexam. Druga baza zdecydowanie lepsza, chociaż nadal były braki. Do procedur operacyjnych musiałem przeczytać część dokumentu EU 965 dotyczącą śmigłowców.
Trzymam kciuki za koleżankę !
Czy ktoś dokładnie wie jaka jest różnica w zakresie wiedzy koniecznej do opanowania dla egzaminu do licencji CPL(H) i ATPL(H)?
W wykazie egzaminów na stronie ULC czas_liczba_pytan_part.pdf (ulc.gov.pl) przedmioty są te same natomiast liczba pytań znacznie się różni.
Jest jakiś szczegółowy spis tematów dla obu egzaminów?
Nie wiem jak jest w przypadku śmigieł, ale zakładam że podobnie jak przy samolotach. A tam po prawdzie zakres materiału jest niemalże ten sam... wypada tylko część IFR. Chyba warto jednak ATPL od razu bo nigdy nie wiesz kiedy ci się przyda.
Piotrek
Sprawdź sylabus easy do egzaminów. Tak na szybko to jest duża różnica pomiedzy cpl(h) i atpl(h) IR
Bo materiał niewiele się różni - dodano kilka rozdziałów z różnych przedmiotów (np. CAT A w Performance) i zwiększono ilość pytań na dany przedmiot w stosunku do CPL.
Na samolotach - zgoda. Na śmigłach - zbędna „fanaberia” (jeśli myślimy tylko o Polsce): Brak odpowiednich, certyfikowanych do załogi wieloosobowej śmigłowców oraz operatorów, którzy wykonują taki przewóz, a nalot trzeba gdzieś zdobyć...
heliHansa - Grzegorz Ziomek
"Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
Jerzy Giedroyc
„…No i zwykła głupota”
Grzegorz Ziomek
Zakładki