Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree1Likes
  • 1 Post By silky_turtle

Wątek: Egzamin teoretyczny ULC

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie Egzamin teoretyczny ULC


    Polecamy

    Witam serdecznie!

    Rozpocząłem naukę teorii do CPL(H), korzystam z bazy e-atpl. 2-3 miesiące znajomi powiedzieli, że od września 2018 mają się pojawić pytania wielokrotnego wyboru, jednak nikt nie doprecyzował czy to dotyczy wszystkich egzaminów czy tylko ATLP.

    Czy jesteście w stanie potwierdzić tę informację? Przerobiłem na razie 4 przedmioty z bazy e-atpl ("podobno" ECQB 04) i ani razu nie trafiłem na możliwość wybrania kilku odpowiedzi.

    Pozdro!

    edit.
    Jeszcze pojawiły się informacje odnośnie pytań otwartych (wpisywanie wyników z klawiatury). Jak to wygląda?

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez silky_turtle Zobacz posta
    Witam serdecznie!

    Rozpocząłem naukę teorii do CPL(H), korzystam z bazy e-atpl. 2-3 miesiące znajomi powiedzieli, że od września 2018 mają się pojawić pytania wielokrotnego wyboru, jednak nikt nie doprecyzował czy to dotyczy wszystkich egzaminów czy tylko ATLP.

    Czy jesteście w stanie potwierdzić tę informację? Przerobiłem na razie 4 przedmioty z bazy e-atpl ("podobno" ECQB 04) i ani razu nie trafiłem na możliwość wybrania kilku odpowiedzi.

    Pozdro!

    edit.
    Jeszcze pojawiły się informacje odnośnie pytań otwartych (wpisywanie wyników z klawiatury). Jak to wygląda?
    NIkt nic Ci nie napisał ale może Ty podzielisz się doświadczeniem

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grix Zobacz posta
    NIkt nic Ci nie napisał ale może Ty podzielisz się doświadczeniem
    Szok, że w ciągu dwóch lat nikt się nie odezwał :O W każdym razie egzaminy mam za sobą. Nie ma pytań otwartych ani wielokrotnego wyboru. Do łatwiejszych przedmiotów uczyłem się z bazy e-atpl, natomiast do cięższych wykupiłem dodatkowo aviationexam (zdecydowanie lepsze pokrycie z bazą ULC).
    suter likes this.

  4. #4
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Modlin

    Domyślnie

    Gratulejemy zdania! Koleżanka obecnie męczy się z egzaminami do cplh i pokrycie pytań bardzo słabe...

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    noise6, dzięki!
    Niestety widać, że dostępne bazy pytań są bardziej nastawione na samoloty. Z Airframes pokryło mi się ok. 20% pytań z e-atpl, stąd przeskok na Aviationexam. Druga baza zdecydowanie lepsza, chociaż nadal były braki. Do procedur operacyjnych musiałem przeczytać część dokumentu EU 965 dotyczącą śmigłowców.
    Trzymam kciuki za koleżankę !

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2021

    Domyślnie

    Czy ktoś dokładnie wie jaka jest różnica w zakresie wiedzy koniecznej do opanowania dla egzaminu do licencji CPL(H) i ATPL(H)?
    W wykazie egzaminów na stronie ULC czas_liczba_pytan_part.pdf (ulc.gov.pl) przedmioty są te same natomiast liczba pytań znacznie się różni.
    Jest jakiś szczegółowy spis tematów dla obu egzaminów?

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest w przypadku śmigieł, ale zakładam że podobnie jak przy samolotach. A tam po prawdzie zakres materiału jest niemalże ten sam... wypada tylko część IFR. Chyba warto jednak ATPL od razu bo nigdy nie wiesz kiedy ci się przyda.

    Piotrek

  8. #8
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Modlin

    Domyślnie

    Sprawdź sylabus easy do egzaminów. Tak na szybko to jest duża różnica pomiedzy cpl(h) i atpl(h) IR

  9. #9
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mirageg3 Zobacz posta
    przedmioty są te same natomiast liczba pytań znacznie się różni.
    Bo materiał niewiele się różni - dodano kilka rozdziałów z różnych przedmiotów (np. CAT A w Performance) i zwiększono ilość pytań na dany przedmiot w stosunku do CPL.


    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Chyba warto jednak ATPL od razu bo nigdy nie wiesz kiedy ci się przyda.
    Na samolotach - zgoda. Na śmigłach - zbędna „fanaberia” (jeśli myślimy tylko o Polsce): Brak odpowiednich, certyfikowanych do załogi wieloosobowej śmigłowców oraz operatorów, którzy wykonują taki przewóz, a nalot trzeba gdzieś zdobyć...
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •