Proponuję zaglądnąć tutaj:
http://lotnictwo.net.pl/viewforum.php?f=48
a Moda o przeniesienie tematu do Licencji.
Witam. Mam pytanie do wszystkich zorientowanych w temacie i bardzo prosze o szczere odpowiedzi na temat
Mianowicie sprawa wygląda tak, mam 28lat,prowadze swoja firme ale chciałbym zrobic sobie licencje ATPL(A)frozen, środki już uzbierałem na całość, czasu wolnego mi nie brakuje chęci są Tylko tak sie zastanawiam jak to jest naprawdę z ta pracą po tym ATPL(A)frozen? Czy sa szanse dostac prace w jakichs liniach? (nawet za mniejsze pieniadze na poczatku na tym mi nie zalezy tak bardzo) oczywiscie pytam o prace w kraju.
Prosze o powazne odpowiedzi a nie typu jak nie kochasz to nie rob itp... kochac to mozna ale jesc trzeba
Proponuję zaglądnąć tutaj:
http://lotnictwo.net.pl/viewforum.php?f=48
a Moda o przeniesienie tematu do Licencji.
Juz czytalem ale konkretow to tam malo raczej gdybanie...
Co uważasz za konkret? Zanim zrobisz papiery minie przynajmniej 1.5 - 2.5 roku (raczej 2.5 roku jesli tak nagle wpadles na pomysl, że sobie polatasz). Zastanów się - usilnie starasz się żeby ktoś ci odpowiedział czy jutro kurs dolara wzrośnie czy spadnie (taka metafora).Zamieszczone przez TIMI
Są szanse za 2 lata, może wcześniej, może później. Ci co nie lubią konkurencji albo nie mogą się spełnić będą ci odradzać to z zazdrości albo dla swojej korzyści. Ci którzy grają swoje i nie martwią się konkurencją powiedzą ci żebyś robił bo sami sie chcą pocieszyć. Reszta powie NIE WIEM. Uwierz mi, że tak jest Bez ryzyka nie ma szczęścia ni pieniędzy.
PS. Z wrocka jesteś. Robiłeś/robisz ppl w AAir może?
No tak w sumie racja moze oczekiwalem ze ktos napisze cos konkretnego ale masz racje
Z wrocka mam kilka opcji PPL wlasnie sie zastanawima ktora wybrac dla mnie wazne jest tez na jakim sprzecie bede latal i mozliwosci dolatania nawet odplatnego pozniej tych 105godzin do zawodowej musze przemyslec to na spokojnie jak sie zdecyduje to dam znac
Chyba masz wylatac 155 a nie 105 godzin.
Tak ale w chyba w sumie ze szkoleniem czy sie myle? wiec 45 szkolenia i 105 dodatkowo a dobrze miec latac czyms na czym sie szkoliles nie?Ale to nie jest temetem
jezeli dzisiaj mialbys ATPL frzn i 200h, pracy raczej bys nie znalazl. mam nadzieje, ze za 2 lata bedzie to mozliwe
pzdr
wszystko zalezy od poszczegolnej linii i ich aktualnej sytuacji. teraz fakt trudniej - bo na rynku duzo ludzi z doswiadczeniem. ale w niektorych sie da.
w PL? dzisiaj sie nie da. tych co przyjeli pare miesiecy temu, juz zwolnili
pzdr
serio? o ktorej linii mowisz gaugan?
ELO, C0, a w LO nie zatrudnili grupy zrekrutowanych (np. mnie)
pzdr
serio? kicha.
ja znam kilka przypadków z W6 ludzi ze świeżo wydrukowaną licencją zatrudnionych w tym roku.
ELO zwolnił 9 osób z majowego naboru. Ja zdążyłem wylatać 61 godzin na ATR-72, niektórzy kumple jeszcze mniej. W firmie oficjalnie mówią, że zwolnienia jeszcze się nie skończyły.
Co do pracy z gołą CPL'ką, to w Europie nie jest dobrze. O Polsce w ogóle nie wspominam...
Od 2 tygodni robię ostrego researcha i efekty niewielkie. Ofert pracy jest bardzo dużo, ale dla ludzi z ciężkim typem (B-737, A320) i nalotami w okolicach 1500-2000 h.
Miejmy nadzieję, że kryzys się skończy jak najszybciej...
Marcin
W Polsce mamy lekką zapaśc tej jesieni. Eurolot- zwolnienia z tegorocznego naboru, Centralwings- 30 osób zwolnionych, najczęsciej z ostatniego naboru, LOT- naborów nie ma nowych, Air Italy Polska- też raczej nie, Sprintair- mają komplet... Na zimę jeden z samolotów Norwegiana powrócił do Norwegii i piloci z WAW mogą podlatywac, ale z OSL, więc dwutygodniowe pobyty są mozliwe. Podobno LPR miało robic nabór na swe maszyny, ale nie potrafię tego potwierdzic.
Co do pracy z samą CPL(A) i około 250-250 h to b.b.ciężko.
Co do przyszłości- nie byłbym w stanie odpowiedziec teraz co może byc za 2-3 lata. Może pojawi się jakiś silny przewoznik charterowy z bazą w Polsce, może LOT wyjdzie na prostą,a może wszystko gruchnie. Myślę, że nikt z nas nie ejst w stanie odpowiedziec na to pytanie, chociażby dlatego, że same władze większosci linii nie są wstanie odpowiedziec jak się potoczy rynek.
Mały update dla zainteresowanych. 29 stycznia leciałem W6, po locie rozmawiałem z kapitanem. Tenże pilot (dość młody, koło 30l.) powiedział mi, że teraz żeby zostać f/o wystarczy mieć CPL z dość dobrym nalotem a na kapitana przyjmują z frozen ATPL. I to nie tylko w W6 ale w innych liniach również. Niesamowicie mnie to zaskoczyło i nie umiałem w to uwierzyć, no ale po co miałby mi wciskać kit? Dodam, że rozmawialiśmy po polsku, mimo, że pilot nie był polakiem - chyba Bałkany albo Ukraina, nie pytałem..
Z frozen ATPL nie można pracować jako kapitan.... chyba jednak Ci kit wcisnął.
Ale już z CPL na f/o ? Ciekawe, muszę capnąć i przepytać pilota przy następnym locie....
Zakładki