Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie ATPL(A)frozen a praca


    Polecamy

    Witam. Mam pytanie do wszystkich zorientowanych w temacie i bardzo prosze o szczere odpowiedzi na temat
    Mianowicie sprawa wygląda tak, mam 28lat,prowadze swoja firme ale chciałbym zrobic sobie licencje ATPL(A)frozen, środki już uzbierałem na całość, czasu wolnego mi nie brakuje chęci są Tylko tak sie zastanawiam jak to jest naprawdę z ta pracą po tym ATPL(A)frozen? Czy sa szanse dostac prace w jakichs liniach? (nawet za mniejsze pieniadze na poczatku na tym mi nie zalezy tak bardzo) oczywiscie pytam o prace w kraju.
    Prosze o powazne odpowiedzi a nie typu jak nie kochasz to nie rob itp... kochac to mozna ale jesc trzeba

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Proponuję zaglądnąć tutaj:
    http://lotnictwo.net.pl/viewforum.php?f=48

    a Moda o przeniesienie tematu do Licencji.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Juz czytalem ale konkretow to tam malo raczej gdybanie...

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TIMI
    Juz czytalem ale konkretow to tam malo raczej gdybanie...
    Co uważasz za konkret? Zanim zrobisz papiery minie przynajmniej 1.5 - 2.5 roku (raczej 2.5 roku jesli tak nagle wpadles na pomysl, że sobie polatasz). Zastanów się - usilnie starasz się żeby ktoś ci odpowiedział czy jutro kurs dolara wzrośnie czy spadnie (taka metafora).
    Są szanse za 2 lata, może wcześniej, może później. Ci co nie lubią konkurencji albo nie mogą się spełnić będą ci odradzać to z zazdrości albo dla swojej korzyści. Ci którzy grają swoje i nie martwią się konkurencją powiedzą ci żebyś robił bo sami sie chcą pocieszyć. Reszta powie NIE WIEM. Uwierz mi, że tak jest Bez ryzyka nie ma szczęścia ni pieniędzy.

    PS. Z wrocka jesteś. Robiłeś/robisz ppl w AAir może?

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    No tak w sumie racja moze oczekiwalem ze ktos napisze cos konkretnego ale masz racje
    Z wrocka mam kilka opcji PPL wlasnie sie zastanawima ktora wybrac dla mnie wazne jest tez na jakim sprzecie bede latal i mozliwosci dolatania nawet odplatnego pozniej tych 105godzin do zawodowej musze przemyslec to na spokojnie jak sie zdecyduje to dam znac

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Chyba masz wylatac 155 a nie 105 godzin.

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Tak ale w chyba w sumie ze szkoleniem czy sie myle? wiec 45 szkolenia i 105 dodatkowo a dobrze miec latac czyms na czym sie szkoliles nie?Ale to nie jest temetem

  8. #8
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    jezeli dzisiaj mialbys ATPL frzn i 200h, pracy raczej bys nie znalazl. mam nadzieje, ze za 2 lata bedzie to mozliwe


    pzdr

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    wszystko zalezy od poszczegolnej linii i ich aktualnej sytuacji. teraz fakt trudniej - bo na rynku duzo ludzi z doswiadczeniem. ale w niektorych sie da.

  10. #10
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    w PL? dzisiaj sie nie da. tych co przyjeli pare miesiecy temu, juz zwolnili


    pzdr

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaugan
    w PL? dzisiaj sie nie da. tych co przyjeli pare miesiecy temu, juz zwolnili


    pzdr
    dlaczego ?? okazali sie jednak niepotrzebni ??

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    serio? o ktorej linii mowisz gaugan?

  13. #13
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    ELO, C0, a w LO nie zatrudnili grupy zrekrutowanych (np. mnie)


    pzdr

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    serio? kicha.

    ja znam kilka przypadków z W6 ludzi ze świeżo wydrukowaną licencją zatrudnionych w tym roku.

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    ELO zwolnił 9 osób z majowego naboru. Ja zdążyłem wylatać 61 godzin na ATR-72, niektórzy kumple jeszcze mniej. W firmie oficjalnie mówią, że zwolnienia jeszcze się nie skończyły.

    Co do pracy z gołą CPL'ką, to w Europie nie jest dobrze. O Polsce w ogóle nie wspominam...
    Od 2 tygodni robię ostrego researcha i efekty niewielkie. Ofert pracy jest bardzo dużo, ale dla ludzi z ciężkim typem (B-737, A320) i nalotami w okolicach 1500-2000 h.

    Miejmy nadzieję, że kryzys się skończy jak najszybciej...
    Marcin

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W Polsce mamy lekką zapaśc tej jesieni. Eurolot- zwolnienia z tegorocznego naboru, Centralwings- 30 osób zwolnionych, najczęsciej z ostatniego naboru, LOT- naborów nie ma nowych, Air Italy Polska- też raczej nie, Sprintair- mają komplet... Na zimę jeden z samolotów Norwegiana powrócił do Norwegii i piloci z WAW mogą podlatywac, ale z OSL, więc dwutygodniowe pobyty są mozliwe. Podobno LPR miało robic nabór na swe maszyny, ale nie potrafię tego potwierdzic.
    Co do pracy z samą CPL(A) i około 250-250 h to b.b.ciężko.
    Co do przyszłości- nie byłbym w stanie odpowiedziec teraz co może byc za 2-3 lata. Może pojawi się jakiś silny przewoznik charterowy z bazą w Polsce, może LOT wyjdzie na prostą,a może wszystko gruchnie. Myślę, że nikt z nas nie ejst w stanie odpowiedziec na to pytanie, chociażby dlatego, że same władze większosci linii nie są wstanie odpowiedziec jak się potoczy rynek.

  17. #17
    Awatar lukasekm1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    Mały update dla zainteresowanych. 29 stycznia leciałem W6, po locie rozmawiałem z kapitanem. Tenże pilot (dość młody, koło 30l.) powiedział mi, że teraz żeby zostać f/o wystarczy mieć CPL z dość dobrym nalotem a na kapitana przyjmują z frozen ATPL. I to nie tylko w W6 ale w innych liniach również. Niesamowicie mnie to zaskoczyło i nie umiałem w to uwierzyć, no ale po co miałby mi wciskać kit? Dodam, że rozmawialiśmy po polsku, mimo, że pilot nie był polakiem - chyba Bałkany albo Ukraina, nie pytałem..

  18. #18
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Z frozen ATPL nie można pracować jako kapitan.... chyba jednak Ci kit wcisnął.

  19. #19
    Awatar lukasekm1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    Ale już z CPL na f/o ? Ciekawe, muszę capnąć i przepytać pilota przy następnym locie....

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Z CPL jak najbardziej, ale CPT musi mieć lic ATPL, pewnie źle zrozumiałeś.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •