Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie ATPL w Oxford Aviation Academy


    Polecamy

    Witam wszystkich
    Zamierzam podjąć kurs ATPL. Jak zwykle pojawia sie pytanie która szkoła jest najlepsza? Prywatne szkoły w Polsce czy OAA, a może USA? Proszę wiec o info, opinie, pomocne wskazówki a może nawet o materiały studentów z OAA. Interesuje mnie tez proces rekrutacji. Liczę na waszą pomoc i z góry wielkie dzięki

    Pozdrawiam
    Aeromajkel

  2. #2
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Co do OAA to link masz tutaj OAA.com - Oxford Aviation Academy Sekcja 'training courses and services' jest dla Ciebie dobrym poczatkiem szukania cennych informacji o OAA. Nie wiem jak ksztaltuja sie ceny na ten rok, ale w zeszlym roku bylo to 70 tys. funtow. Do tego dodac trzeba koszty przezycia oczywiscie. Byl na forum topic o szkoleniach i szkolach za granica, poszukaj dobrze. Sekcja 'licencje i szkolenia lotnicze'.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 15-02-2010 o 05:49

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Dzieki bardzo za info Czytalem podobne watki na forum i jesli dobrze pamietam to Twoj znajomy sie wybieral do OAA. Czytalem tez o materialach. Mysle ze najtrudniej jest sie dostac do OAA, wiec na co zwrocic uwage i czy moja matura i dyplom ukonczenia Uniwersytetu jest wystarczajacy, czy musze miec zdane GCSGE?
    Na stronie OAA wszystko pieknie wyglada, ale prosze o wiecej detali bo nic nie zastapii opini studenta
    Prosze o info i licze na pomoc.
    Pozdrawiam
    Aeromajkel

  4. #4
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Nie bylem nigdy studentem OAA, ale z tego co slyszalem, to raczej bym omijal z daleka - nie oferuja w zasadzie nic wiecej niz inne szkoly - (w koncu i tak i tak musisz zdac egzaminy PANSTWOWE, a na licencji nie masz napisane gdzie sie szkoliles), a zedra z Ciebie co najmniej 2 razy wiecej niz to warte. Fakt skonczenia OAA nie spowoduje tez, ze linie calego swiata padna przed Toba na kolana... "Praca", ktora obecnie zalatwia OAA polega na tym, ze sam musisz sobie za nia zaplacic. Tak wiec moja rada - olej kolorowe broszury, wyszkol sie w Polsce do PPLki i szkol sie modulowo do ATPL-a. Mozesz tez rozwazyc czesciowe szkolenie w USA - ale to pozniej. Robiac PPLke spedzisz X godzin na lotnisku, poznasz srodowisko i sam bedziesz wiedzial gdzie i jak najlepiej szkolic sie dalej.

    Powodzenia,

    L.

    P.S. Odnosnie OAA, polecam lekture forum www.pprune.com

  5. #5
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Aeromajkel, swoja mature i dyplom wloz... do pudelka bo nikt na to nie bedzie patrzyl. Zeby sie dostac trzeba przejsc przez szereg testow. Nie sa to testy z konkretnych przedmiotow jak matematyka czy fizyka. To raczej cos w stylu wyciagniecia z Ciebie czy potrafisz logicznie myslec lub czy potrafisz pracowac zespolowo. Co do jezyka no to wiadoma jest ze trzeba znac, bo wyklady sa w nim prowadzone. I podepne sie do opinii layovera. Jesli masz kase, zeby pojsc tam, to lepiej rozwaz robienie tego modulowo, a zaoszczedzisz moze troche kasy na tym (moze nie tyle zaoszczedzisz co mniej wydasz).

    Pozdr.
    K
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 15-02-2010 o 05:52

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    UK/ Cranfield

    Domyślnie

    Aeromajkel. Ja zdawalem do OAA w zeszlym roku, polska matura wystarczy, tzn musisz miec tlumaczenia, chetnie to wezma. Jak ja skladalem tam swoje dokumenty to wymog byl GCSE, preferowanie A levels, matma plus inny scisly przedmiot przynajmniej na C (3). Testy trwaly dwa dni i kosztowalo mnie to 198 (nie pamietam dokladnie) funciakow. Bylo nas 6 osob w grupie, dostalo sie 2 (w tym ja). Testy nie sa trudne, matma, fizyka i prosta mechanika na kompie, test pilapt (okolo 4 godzin). Test w symulatorze, bez wizji (ja zdawalem na senece, teraz uzywaja CRJ). Musisz robic proste manewry a instruktor zadaje ci pytania z matmy (bardzo proste). Drugi dzien to praca w zespole. Wszystko po to zeby wygladalo jak najblizej do rekrutacji w liniach. A po zdaniu daja business plan i pakiet aplikacji o pozyczke (bez zabezpieczenia wykluczone/mieszkanie w uk). A potem telefon od niejakiego Mike'a co tydzien zeby wplacic pieniadze. Niestety po obliczeniu wszystkich opcji nie bylo mnie stac na wydanie 71 000 funtow.
    Wybralem CABAIR, Atpl Integrated prawie o 20000 taniej, robie podobny kurs.
    Jezeli masz jakies pytania to wal smialo, bassline82@gmail.com

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bassline82 Zobacz posta
    Niestety po obliczeniu wszystkich opcji nie bylo mnie stac na wydanie 71 000 funtow. Wybralem CABAIR, Atpl Integrated prawie o 20000 taniej, robie podobny kurs.
    Mozesz napisac dlaczego nie wybrales opcji: USA+konwersja ???
    (wszystko za polowe tego 50k GBP)

    Bo z trojki: USA-UK-PL to (IMHO) Wyspy wylatuja pierwsze...

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    UK/ Cranfield

    Domyślnie

    Wybralem Uk bardziej ze wzgledow personalnych (moze). Mieszkamy tutaj z zona od kilku lat i opcja dlugiego wyjazdu do USA, czy NZ(CTC) nie wchodzila by generalnie w rachube. Byla taka opcja ale juz w ostatecznosci. Poza tym chcialem zrobic Integrated. Jak narazie to nie mam powodow do narzekania. Struktura w groundschool jest dobrze podzielona, dobrzy instruktorzy, niezla zdawalnosc (najwyzsza w UK). Wiadomo, Bristol jak wszedzie, ale sposob nauczania jest bardzo profesjonalny.

    Pozdrawiam.

  9. #9
    Awatar N4865G

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    OTHH

    Domyślnie

    Cześć,

    Ja osobiście skończyłem Bristol Ground School 3 lata temu i mogę się wypowiadać o nich tylko w samych superlatywach.
    Metodologia nauczania nie tylko przygotowuje rewelacyjnie do egzaminów (miałem średnią 94% i wszystkie zdane za pierwszym razem), ale też daje gruntowną, długotrwałą widzę bardzo pożyteczną w dalszym lataniu.
    Znakomity zespół wykładowców znanych ze swojego niesamowitego poczucia humoru (co za tym idzie wiedzę przyswaja się znacznie łatwiej) i dużego doświadczenia.
    Polecam.

    Dominik

  10. #10
    Awatar lukasekm1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    N4865G mógłbyś powiedzieć coś więcej o tych studiach? Jak to wygląda ze strony obcokrajowców, ile kosztuje życie w brs i same studia?

  11. #11
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    263

    Domyślnie

    MCC jest robiony na symie A320 lub 737. Tak wyglada sym 737NG.

    Airfoto.pl
    AllOver

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Dallas

    Domyślnie

    Witam szukam osoby która studiuje lub zamierza studiować w Oxford Aviation Academy albo w Baltic Aviation Academy. Jak wygląda rozmowa kwalifikacyjna w OAA/BAA???

  13. #13
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Matthew3991, szkoli sie tam teraz na pewno jeden polak (w OAA), widzialem samochod na podwarszawskich blachach, ciekawe tylko czy jest forumowiczem.

    K

  14. #14
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak dla ogolnej wiadomosci. Oxford Aviation Academy zmienila nazwe na CAE Oxford Aviation Academy. Tym samym stala sie integralna czescia CAE

    CAE Global Academy

    zmiana nastapila jakis czas temu ale wizualnie zmienilo sie dopiero kilka dni temu

    Kszyhu77


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •