Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie Pilot samolotów pasażerskich: jaki koszt uprawnień? wady? zarobki?

    Witam,
    Jestem nowym użytkownikiem forum więc w moim pierwszym temacie chciałbym się przywitać ,
    ale do rzeczy, chodzę do technikum mechanicznego,
    ostatnio interesują mnie samoloty,
    chciałbym się dowiedzieć wszystkiego o Pilocie Samolotów Pasarzeskich,
    czyli: Jakie dokładnie trzeba mieć uprawnienia aby zdobyć PEŁNOWARTOŚCIOWE uprawnienia? Jaki jest tego koszt?
    Ile trzeba mieć wylatanych godzin aby ktoś na mnie spojrzał relatywnie gdybym składał CV? Wszystkie wady bycia pilotem?
    Gdy się jest pilotem muszę być o każdej porze dyspozycyjny dla firmy, czy tam też jest jakiś grafik i np. 2 dni nie ma mnie w domu a następne 2-wa mam wolne?
    No i przede wszystkim na jakie REALNE pieniążki mogę liczyć na początku?

    Wszystkim którzy mi pomogą BARDZO DZIĘKUJE
    i Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 19-02-2011 o 09:15

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Zdecydowanie należy znać ortografię. Pasażerskich się pisze, to dość znaczący błąd.
    Trzeba mieć licencję ppl i atpl i kilka innych egzaminów.
    PPL robi się raczej za własne pieniądze, koszt minimum 20 000zł
    ATPL robi się np. w szkołach lotniczych (studia), gdy dostaniesz się na pilotaż.
    Godziny zależnie od firm, ale sporo.

    Co do zarobków to Ci nie powiem, ale nie będziesz musiał wybierać najtańszych rzeczy w biedronce.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mati_09-94 Zobacz posta
    Jakie dokładnie trzeba mieć uprawnienia aby zdobyć PEŁNOWARTOŚCIOWE uprawnienia?
    Minimum to licencja zawodowa pilota samolotowego z uprawnieniem do lotów na samolotach wielosilnikowych i IFR oraz zdane egzaminy teoretyczne do licencji liniowej. Nie latając w przewozie lotniczym praktycznie nie ma się szans uzyskania "pełnowartościowych" uprawnień, czyli licencji liniowej.

    Cytat Zamieszczone przez mati_09-94 Zobacz posta
    Jaki jest tego koszt?
    Drogą komercyjną ostrożnie licząc: 150 tyś zł. Można wybrać droge kombinowaną, czyli część uprawnień robić w ramach szkoleń na uczelniach, a część dorabiać sobie samemu. W niektórych regionach dostępne są też szkolenia finansowane z "kapitału ludzkiego" czyli finansowane funduszami unijnymi. Możesz też ubiegać się o szkolenia organizowanych bezpośrednio przez linie (np. lufthansa, air france)

    Cytat Zamieszczone przez mati_09-94 Zobacz posta
    Ile trzeba mieć wylatanych godzin aby ktoś na mnie spojrzał relatywnie gdybym składał CV?
    Relatywnie to zależy od potrzeb i preferencji firmy - są takie które wymagają dużego nalotu i tzw. ciężkiego typu (czyli uprawnień do pilotowania samolotów komunikacyjnych), są też takie które wolą pilota z mniejszym doświadczeniem i same go doszkalają. Jak pokazuje praktyka, w najlepszej sytuacji są piloci z nalotem > 1000 z czego większość w przewozie lotniczym.

    Cytat Zamieszczone przez mati_09-94 Zobacz posta
    Wszystkie wady bycia pilotem?
    Móstwo - życie na walizkach, wczesne wstawanie, krótki sen, ciągła nauka, poddawanie się rozlicznym testom i egzaminom, duża odpowiedzialność, nigdy nie wiesz czy jeśli dziś wylecisz to wrócisz zgodnie z planem i wiele, wiele innych, ale to podlega ocenie suboektywnej.

    Cytat Zamieszczone przez mati_09-94 Zobacz posta
    czy tam też jest jakiś grafik i np. 2 dni nie ma mnie w domu a następne 2-wa mam wolne?
    Jest grafik, praktycznie miesięczny, ale oczywiście wszystko się może zmienić. Kogoś trzeba zastąpić, gdzieś popsuje się jakiś samolot, itd.

    Cytat Zamieszczone przez mati_09-94 Zobacz posta
    No i przede wszystkim na jakie REALNE pieniążki mogę liczyć na początku?
    Mało kto się chce chwalić swoimi zarobkami, zwłaszcza że zależy od firmy i stanowiska. Dziś np. czytałem ogłoszenie chińskiego przeowźnika, kapitan na A320, 180.000 USD rocznie + 170 USD za każdą godzinę powyżej pensum (>80h miesięcznie), praca 6 tygodni i 3 tygodnie wolnego.
    Oczywiście nie jest to "na początek", bo jednak trzeba być kapitanem, ale daje jakieś wyobrażenie. Jako poczatkujacy podziel sobie kwotę na 3 i będziesz blisko prawdy. Zależne to też jest do typu na którym latasz: czy śmigłowy, czy odrzutowy, duzy czy mały, regionie świata w którym pracujesz itp.

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Ktoś kto zadaje tak banalne pytania nigdy nie zostanie pilotem. Rozumiem że forum jest po to żeby prowadzić rozmowy, ale trochę motywacji do osiągnięcia celu ( w twoim przypadku zdobycie informacji na temat latania jako liniowy pilot) nikomu nie zaszkodziła.
    Chcesz latać to pojedz do najbliższego aeroklubu i wsiądź w instruktorem do szybowca na jeden lot. Zobaczysz czy Ci sie podoba.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Szkocja

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Jako poczatkujacy podziel sobie kwotę na 3 i będziesz blisko prawdy.
    Szczerze wątpię Ale moja ocena też raczej opiera się na domysłach i podpytwaniu kolegów. Już pomijam fakt, że jak ktoś chce sobie policzyć czy mu się opłaca zostać pilotem to nim nie zostanie.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Szczerze wątpię Ale moja ocena też raczej opiera się na domysłach i podpytwaniu kolegów......
    Rok 2006, pewne słowackie linie operujące z PL: 737, F/O na wejściu 6.500, pensum 65h + 120 za kazda godzinę powyżej, w tym był TR na ich koszt w zamian za 3 letnią lojalkę. Niestety nie wiem dokładnie jaki poziom miał CPT ale nie sądzę by było to mniej niż x 2. Ale to historia, jak jest dziś nie wiem...

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Szkocja

    Domyślnie

    To pensja w złotówkach a tam była w dolarach. Przeliczając 180 tys $ na złotówki, miesiące i dzieląc to przez 3 wychodzi 15 tys zł miesięcznie.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    To pensja w złotówkach a tam była w dolarach. Przeliczając 180 tys $ na złotówki, miesiące i dzieląc to przez 3 wychodzi 15 tys zł miesięcznie.
    No tak Piotrek, tyle że te dolary to dziś i w Chinach... W Polsce tak różowo dziś nie jest, choc tak jak mówiłem - nikt obecnie prawdy ci nie powie

  9. #9

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    FMMI

    Domyślnie

    Szukaj takiej pracy, dzięki której przede wszystkim zarobisz na chleb. Jeżeli będziesz miał silną wolę i motywację to w tym zawodzie osiągniesz wiele, ale początki są przecież najtrudniejsze. Jak masz dosyć bogatych rodziców, co ci pomogą zasponsorować przykładowo PPL, i załóżmy że dostaniesz na PRz na pilotaż, to już połowa sukcesu. Potem jest jeszcze ciężej, (tzn. jak dostaniesz się gdzieś na f/o) bo wszystko dopiero poznajesz. Jeżeli cię to tylko interesuje "tak o", bo to super praca (owszem, jest), no to może powinieneś poważnie pomyśleć czy chcesz się tym zajmować, bo może jesteś zafascynowany teraz, ale jak przyjdzie co do czego to może ci się to szybko znudzić, a potem będziesz miał problem.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    To pensja w złotówkach a tam była w dolarach. Przeliczając 180 tys $ na złotówki, miesiące i dzieląc to przez 3 wychodzi 15 tys zł miesięcznie.
    180.000$:12 miesięcy=15.000$ Przyjmijmy, że dolar jest po 3zł. 15.000x3=45.000zł Nie pomnożyłeś przez kurs dolara.

    www.wizzair.com

  11. #11

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994 Zobacz posta
    180.000$:12 miesięcy=15.000$ Przyjmijmy, że dolar jest po 3zł. 15.000x3=45.000zł Nie pomnożyłeś przez kurs dolara.
    Tiaaaa i te 45000 podziel przez wspomniane wyzej TRZY.. wyjdzie dokladnie 15000zl
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Rozumiem, że ta trójka, to 3 letnia lojalka? Sorry, musiałem nie zauważyć, czy coś

    www.wizzair.com

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Szkocja

    Domyślnie

    Nie, zastanawialiśmy się czy pensja F/O może być 3 (TRZY) razy mniejsza niż wymieniona wyżej kwota 180 tys dolarów rocznie.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Właśnie niedawno sobie wszystko uświadomiłem, co i jak i skąd dokładnie ta trójka Tak czy owak dzięki za oświecenie

    www.wizzair.com

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Jakie kto ma plany na uzbieranie 200 000zł??
    Mój plan:
    1.Kończę technikum i mam uprawnienia SEP 1kV
    2.Lece do Norwegii i tam pracuję jako monter.
    3.Pieniądze z Norwegii + coś się tam rodzice dorzucą + kredyt w banku = 200 000zł
    4.Robię wszystko do teorii ATPL w polsce
    4.1 ATPL w USA
    5. Modlę się o pracę

  16. #16
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez furia28 Zobacz posta
    5. Modlę się o pracę
    ...Jak odsetki z kredytu nie pozbawią Cię książeczki do nabożeństw
    A tak na marginesie: trochę to wszystko ryzykowne. Nie lepiej szukać potem pracy za granicą? W Polsce rynek jest wysycony pilotami...
    heliHansa

  17. #17
    Awatar Craviec

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Puszczykowo/EPPO

    Domyślnie

    A czy powyżej napisano, że chodzi o szukanie pracy wyłącznie w Polsce? I co to znaczy "wysycony"?

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    No najchętniej bym pracował w POlscę, no ale jak się nie ma co się lubi....

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez furia28 Zobacz posta
    Jakie kto ma plany na uzbieranie 200 000zł??
    Ja gram w lotto.

    Cytat Zamieszczone przez furia28 Zobacz posta
    Mój plan:
    Zycze powodzenia.

    Cytat Zamieszczone przez furia28 Zobacz posta
    2.Lece do Norwegii i tam pracuję jako monter.
    Wszyscy tam na Ciebie czekaja.
    ps: jak Twoj norweski ?

    Cytat Zamieszczone przez furia28 Zobacz posta
    5. Modlę się o pracę
    I to nie pomoze.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 28-03-2011 o 16:52

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Panie tom_fed takie pesymistyczne myślenie do niczego nie prowadzi.
    Norweskiego nie znam ale znam angielski, poza tym istnieją polskie brygady gdzie każdy to polak i cały dowodzący to też polak, więc norweskiego znać nie potrzebuje. Poczytaj sobie ogłoszenia, w Skandynawii wychodzą z kryzysu potrzebują tam do budowy hali i zatrudniają obcokrajowców.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 27-11-2014, 11:31
  2. 08-11-2014, 07:09
  3. 11-10-2014, 22:48
  4. 21-09-2014, 14:52
  5. 05-09-2014, 17:47
  6. 26-08-2014, 10:44
  7. 20-08-2014, 09:07
  8. 15-08-2014, 11:00
  9. 13-08-2014, 09:05
  10. 04-08-2014, 17:03
  11. 22-07-2014, 01:05
  12. 07-07-2014, 02:05
  13. 02-05-2014, 18:07
  14. 26-04-2014, 16:05
  15. 25-04-2014, 14:06
  16. 05-04-2014, 21:03
  17. 23-02-2014, 14:22
  18. 22-02-2014, 23:52
  19. 18-02-2014, 19:28
  20. 31-01-2014, 03:43
  21. 22-01-2014, 10:40
  22. 14-01-2014, 20:39
  23. 12-01-2014, 10:58
  24. 11-01-2014, 14:29
  25. 11-01-2014, 08:24
  26. 10-01-2014, 09:22
  27. 18-12-2013, 21:57
  28. 30-11-2013, 13:16
  29. 24-11-2013, 10:49
  30. 04-11-2013, 13:58
  31. 23-10-2013, 18:29
  32. 17-10-2013, 19:45
  33. 07-10-2013, 07:34
  34. 06-10-2013, 16:26
  35. 28-09-2013, 22:17
  36. 19-09-2013, 15:08
  37. 17-09-2013, 15:26
  38. 18-08-2013, 22:04
  39. 12-08-2013, 10:22
  40. 09-08-2013, 15:59
  41. 07-07-2013, 20:17
  42. 07-07-2013, 20:17
  43. 03-07-2013, 13:18
  44. 30-06-2013, 22:10
  45. 15-06-2013, 08:27
  46. 25-05-2013, 19:19
  47. 17-04-2013, 09:48
  48. 29-03-2013, 23:01
  49. 18-03-2013, 11:06
  50. 01-03-2013, 12:17

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •