Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree3Likes
  • 1 Post By Liveed
  • 1 Post By bit1
  • 1 Post By ESK1X

Wątek: Latanie z dziobakiem

  1. #1

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie Latanie z dziobakiem


    Polecamy

    Witam. Chciałem zadać kilka pytań:
    1. Wszędzie jest napisane, że kurs na ATPL kosztuje w granicach 200-250 tyś PLN. Sprawdzałem dużo aeroklubów i o to co mi wychodzi:
    Najniższa stawka za godzinę za lot samolotem to 330 zł. Teraz 330 zł.*1500 godzin wymaganych do ATPL= 500 tyś PLN. Pytam jak to możliwe, żeby zbić z 500k na 250k cenę oraz jeśli ktoś zna, to prosze o podanie strony aeroklubu przeprowadzającego ATPL w praktyce.
    2. Jak teraz jest z tym kryzysem w lotnictwie, bo niektórzy mówią, że linie lotnicze wyrywają sobie pilotów, a drudzy, że szukają pracy z ATPL po całej europie?
    3. Czy człowiek ma teraz szanse na dostanie się do pracy do jakieś linii z ATPL frozen?

  2. #2
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    1. Aerokluby nie szkolą praktycznie do licencji ATPL (tylko teorytycznie). Żeby uzyskać licencję trzeba zaciągnąć się do jakichś linii lotniczych.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Konioo Zobacz posta
    Witam. Chciałem zadać kilka pytań:
    1. Wszędzie jest napisane, że kurs na ATPL kosztuje w granicach 200-250 tyś PLN. Sprawdzałem dużo aeroklubów i o to co mi wychodzi:
    Najniższa stawka za godzinę za lot samolotem to 330 zł. Teraz 330 zł.*1500 godzin wymaganych do ATPL= 500 tyś PLN. Pytam jak to możliwe, żeby zbić z 500k na 250k cenę oraz jeśli ktoś zna, to prosze o podanie strony aeroklubu przeprowadzającego ATPL w praktyce.
    1500h? 150-200h raczej. I na początku możesz sobie śmigać cessną za 330zł ale potem wypada robić ME i inne uprawnienia więc godzina lotu kosztuje kilka razy tyle
    Konioo likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Mylisz troszkę pojęcia.

    Na poczatek - aby pracować jako pilot w przewozie lotniczym nie jest wymagana licencja ATPL, tylko licencja CPL. Ograniczeniem jest tylko to, że w takim przypadku nie możesz pełnić czynności dowódcy statku powietrzengo, popularnie zwanego kapitanem, a latasz jako drugi pilot F/O.

    I teraz - do uzyskania CPL potrzebujesz owych magicznych 200-250 tyś. zł (cena troche zawyżona, ale łączne koszty będą na zbliżonym poziomie), bo tego raczej nikt ci w dzisiejszych czasach nie sfinansuje (pomijając uczelnie lotnicze lub niektórych przewoźników którzy sami szkolą sobie pilotów).

    Majac już licencję zawodową, tak jak wspomniałem wyżej, możesz pracować i zdobywać niezbędną praktykę - właśnie te 1500h. W zasadzie nie jest to już szkolenie w sensie stricte, tylko nabieranie doświadczenia.

    I teraz dość istotna uwaga - aby pracować w przewozie, oprócz CPL należy legitymować się poziomem wiedzy teoretycznej takiej jak dla ATPL - spełnienie tego warunku to szkolenie teoretyczne ATPL wraz z egzaminem państwowym. Takie szkolenie z reguły kosztuje około 5 tyś. zł. Większość ośrodków nazywa to nieco na wyrost kursem ATPL (marketingow brzmi to lepiej niż szkolenie teoretyczne do ATPL ), a piloci którzy taki szkolenie ukończyli dumnie wypinają pierś pisząc w swoich CV (też nieco na wyrost) że sa posiadaczami licencji ATPL frozen
    Obecnie wiekszość pilotów któzy mają w planach latanie w przewozie lotniczym na poziomie szkolenia do licencji zawodowej nie zdaje egzaminów teoretycznych do CPL, tylko od razu do ATPL (po co płacić za dwa egzaminy). Efekt jest taki, że po ukończeniu kursu teoretycznego ATPL, zaliczeniu egzaminów państwowych, zrobieniu szkolenia praktycznego na poziomie CPL otrzymują tę własnie licencję. Od tego momentu taki pilot ma max. 7 lat na dolatanie do owych 1500h (wraz z wymaganymi elementami takimi jak przeloty, loty w nocy, czas w IFR, itp.) i jesli uda mu się to zrobić to może przystapić do egzaminu praktycznego i "odmrozi" wówczas swojego ATPL w pełni ciesząc się wszystkimi przywilejami, a więc będzie mógł "siedziec z przodu po lewej"
    Konioo likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    A jakie są wymagania do podtrzymania licencji ATPL(A)?

  6. #6

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    Czyli mam rozumieć, że mając ATPL frozen dam radę dostać się teraz, lub za kilka lat do linii lotniczych? Mam zamiar dostać się na Politechnikę Rzeszowską, i teraz czy po niej znajdę pracę w liniach jakiś?

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Konioo Zobacz posta
    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    Czyli mam rozumieć, że mając ATPL frozen dam radę dostać się teraz, lub za kilka lat do linii lotniczych? Mam zamiar dostać się na Politechnikę Rzeszowską, i teraz czy po niej znajdę pracę w liniach jakiś?
    Rozumieć to nalezy tylko w ten sposób, że mając CPL, zaliczony egazmin teoretyczny na ATPL oraz uprawnienia MEPL, IR oraz szkolenia CRM i MCC spełniałbyś warunki by ubiegać się o pracę w charakterze pilota w przewozie lotniczym. To czy byś dał radę się dostać, oraz to czy po PRZ znajdziesz pracę zalezy i zależeć będzie o bardzo wielu zmiennych, a próba odpowiedzi na to pytanie podpada pod wróżbiarstwo.

    Co zaś do:
    Cytat Zamieszczone przez aaben
    A jakie są wymagania do podtrzymania licencji ATPL(A)?
    to, jak kazda licencja JAA tak i ATPL jest wydwana na lat 5 a jej przedłużenie wiąże się z waznością uprawnień doń wpisywanych, a zwłaszcza IR oraz uprawnienia na typ samolotu z załoga wieoloosbową.

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    [...]Efekt jest taki, że po ukończeniu kursu teoretycznego ATPL, zaliczeniu egzaminów państwowych, zrobieniu szkolenia praktycznego na poziomie CPL otrzymują tę własnie licencję. Od tego momentu taki pilot ma max. 7 lat na dolatanie do owych 1500h[...]
    Przypadkiem nie 7 lat od utraty IR?

  9. #9

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Jeszcze jakby ktoś odp. na drugie pytanie:
    2. Jak teraz jest z tym kryzysem w lotnictwie, bo niektórzy mówią, że linie lotnicze wyrywają sobie pilotów, a drudzy, że szukają pracy z ATPL po całej europie?

    Pozdrawiam.

  10. #10
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilotnik Zobacz posta
    Przypadkiem nie 7 lat od utraty IR?
    Zeby dostac Atpl(a) trzeba miec wazne IR(A) a to okresla Jar fcl 1.185 c.

  11. #11
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Konioo Zobacz posta
    Jeszcze jakby ktoś odp. na drugie pytanie:
    2. Jak teraz jest z tym kryzysem w lotnictwie, bo niektórzy mówią, że linie lotnicze wyrywają sobie pilotów, a drudzy, że szukają pracy z ATPL po całej europie?

    Pozdrawiam.
    tak, wyrywają, to prawda, ale takich z nalotem kilka tyś godzin i dobrym type rating

  12. #12

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilotnik Zobacz posta
    Przypadkiem nie 7 lat od utraty IR?
    Wg mojej wiedzy 7 lat od ostatniego przedłużenia IR, czyli będzie jakieś 6 lat od utraty

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Wg mojej wiedzy 7 lat od ostatniego przedłużenia IR, czyli będzie jakieś 6 lat od utraty
    Rzeczywiście tak jest

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •