Witam serdecznie, nazywam się Paweł. Od dłuższego czasu jestem na forum u Was i dzielnie przyglądam się postom oraz tematom, które tyczą się zdobywania licencji PPL,CPL oraz ATPL z uwagi na moje zamiłowanie do lotnictwa chciałbym w przyszłości pracować w liniach lotniczych posiadając właśnie licencję ATPL - to jest moje marzenie!
Aktualnie jestem studentem II roku mechatroniki na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym - wychodzę z założenia że dobrze jest mieć zawód (prócz lotnictwa), który jest ceniony w dzisiejszych czasach na rynku, daje równie dużą satysfakcje i byłby ewentualnym zabezpieczeniem lotnictwa w razie (tfu,tfu :D) jego czarnych chwil, jakie jak wiemy przewijają się co kilka lat...
Ale przejdźmy do rzeczy. Wczoraj wróciłem z Warszawy już z odebraną licencją PPL(A). Niesamowite uczucie, kiedy w końcu można cieszyć nią oko we własnym domu :) chciałbym się zapytać co teraz? Czy muszę robić jakieś uprawnienia dodatkowe aby móc szkolić się na CPL(a)? czy może można od razu do ATPL(a) się szkolić po drodze robiąc jedynie jakieś uprawienia typu MEP czy IFR? Jak wygląda sprawa z wylataniem godzin teraz na cessnie 150? słyszałem i czytałem że jest to 100-150 godzin jeżeli chce się robić kolejne uprawnienia, licencje. Czy godziny jakie mam na chwilę obecną wylatane tj. około 80 są odejmowane od tych 100-150? Jeżeli szkoliłem się w Watorowie w środku szkolenia lotniczego Adriana i oni posiadają moją ksiązkę pilota etc. to gdzie jeżeli jestem ze Szczecina mam teraz jeżeli chcialbym jutro polatać zapisać godziny jakie wylatałem? czy muszę od Adriany coś wziąć (całą dokumentację?), bo zastanawia mnie gdzie jest także odnotowywany mój nalot... z góry dziękuję za odpowiedzi i w miarę rozwoju tematu z pewnością o niejedno jeszcze zapytam :)
Pozdrowionka piloci!! :))