Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    PayLOADer
    Goście

    Exclamation Od PPL(a) do ATPL(a)


    Polecamy

    Witam serdecznie, nazywam się Paweł. Od dłuższego czasu jestem na forum u Was i dzielnie przyglądam się postom oraz tematom, które tyczą się zdobywania licencji PPL,CPL oraz ATPL z uwagi na moje zamiłowanie do lotnictwa chciałbym w przyszłości pracować w liniach lotniczych posiadając właśnie licencję ATPL - to jest moje marzenie!
    Aktualnie jestem studentem II roku mechatroniki na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym - wychodzę z założenia że dobrze jest mieć zawód (prócz lotnictwa), który jest ceniony w dzisiejszych czasach na rynku, daje równie dużą satysfakcje i byłby ewentualnym zabezpieczeniem lotnictwa w razie (tfu,tfu ) jego czarnych chwil, jakie jak wiemy przewijają się co kilka lat...
    Ale przejdźmy do rzeczy. Wczoraj wróciłem z Warszawy już z odebraną licencją PPL(A). Niesamowite uczucie, kiedy w końcu można cieszyć nią oko we własnym domu chciałbym się zapytać co teraz? Czy muszę robić jakieś uprawnienia dodatkowe aby móc szkolić się na CPL(a)? czy może można od razu do ATPL(a) się szkolić po drodze robiąc jedynie jakieś uprawienia typu MEP czy IFR? Jak wygląda sprawa z wylataniem godzin teraz na cessnie 150? słyszałem i czytałem że jest to 100-150 godzin jeżeli chce się robić kolejne uprawnienia, licencje. Czy godziny jakie mam na chwilę obecną wylatane tj. około 80 są odejmowane od tych 100-150? Jeżeli szkoliłem się w Watorowie w środku szkolenia lotniczego Adriana i oni posiadają moją ksiązkę pilota etc. to gdzie jeżeli jestem ze Szczecina mam teraz jeżeli chcialbym jutro polatać zapisać godziny jakie wylatałem? czy muszę od Adriany coś wziąć (całą dokumentację?), bo zastanawia mnie gdzie jest także odnotowywany mój nalot... z góry dziękuję za odpowiedzi i w miarę rozwoju tematu z pewnością o niejedno jeszcze zapytam

    Pozdrowionka piloci!! )

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPK

    Domyślnie

    hej!

    Wszystkiego dowiesz sie np. w Watorowie, na ich stronie sa też wymagania do oszczególnych etapów. Wspomnie tutaj tylko że teraz czeka CIę zdjęcie ograniczenia - NVFR czyli tak zwana nocka. Mozesz to robic w zasadzie od razu.

    pozdrawiam!
    --
    Pawel

  3. #3
    GrafArt
    Goście

    Domyślnie

    wiem, że się dowiem tam, tylko chciałbym wcześniej zasięgnąć informacji od Was póki co na pytania jakie postawiłem w temacie. Pytam się ponieważ jak tu na forum czytałem jedni piszą coś że w Szwecji za darmo (tak, za 0zł ) szkolą od 0 do ATPL, w ogóle nikt nie rozpisuje się dlaczego i co to za szkoła no i różnie czytałem i słyszałem że trzeba do ATPL mieć CPL albo że nie trzeba, stąd moje pytania bo wolałbym po prostu wszystko sobie uporządkować na tym etapie jeżeli o wiedzę z tego zakresu lotniczą chodzi


    p.s. przepraszam napisałem już do Administratora u usunięcie konta payloader, bo było to kiedyś moje stare konto, którego nie używam a widzę, że na tym pc miałem jeszcze automatycznie logowanie z niego.

  4. #4
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Swiss szkoli(ł?) ab initio, nawet był o tym artykuł w którymś tam piśmie lotniczym. Raz, że trzeba za coś wyżyć na obczyźnie, a dwa - lojalka.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPK

    Domyślnie

    @GrafArt
    http://flypolska.pl/public/files/fil...t_szkolen_.pdf - to Ci wszystko powinno wyjaśnić.

  6. #6
    GrafArt
    Goście

    Domyślnie

    pab10 - serdecznie Ci dziekuję za to, z pewnością całość przestudiuję
    Don Corleone - a czy orientujesz się gdzie można poczytać cokolwiek o tym czy jeszcze umożliwiają takie szkolenia? Za co wyżyć - z tym nie ma problemu akurat pomimo młodego wieku - 20 lat - prowadzę swoją działalność i dochody moje raczej pozwalałby mi wyżyć za granicą Lojalka ... ale ciekawe czy określone jest to na ileś lat i jak to wygląda tj. czy później będą mi płacić czy będę za darmo latał aby wsio odpracować ....

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GrafArt Zobacz posta
    serdecznie Ci dziekuję
    Az nie chce mi sie wierzyc, ze ludziom sie chce ...

    PS:
    1. IMHO nie masz PPL'ki. Bo gdybys mial, to nie zadawalbys takich pytan
    2. Szwecja i Swiss. Gdzie Rzym, gdzie Krym. Ze o nieznajomosci blogu Piotra nie wspomne :-/

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Co ciekawe w warunkach w linku podanym przez pab10 widnieje "wyksztalcenie srednie", nigdzie na swiecie niema wymagan co do wyksztalcenia, zeby zrobic CPL+ME+IR, tylko w naszej Polsce.
    Ktos wie dlaczego ??
    Przeciez nawet pol-idiota nie zda egzaminow, one sa trudniejsze niz matura.
    Taki maly OT.
    Co do GrafArt, PPL po 80h, no powiem ze poszedles po calosci, no ale niewazne. Jak juz bedziesz z nalotem gdzies w okolicy 120h TT, to zapisz sie na kurs ATPL'a, dlaczego tyle zapytasz??
    Ja zrobilem ATPL jak mialem 70-80h TT to bylo prawie dwa lata temu. Jak wiesz latanie do najtanszych nie nalezy, a i ATPL wygasa (teoria) jesli w ciagu 3 lat (od daty zdania ostatniego egzaminu) nie zrobisz CPL+IR. Ja teraz musze na szybko szukac kasy i czasu na zrobienie tych uprawnien, a moj TT pokazuje dopiero 133h. No chyba ze zrobisz te brakujace 70h w rok, co moze byc trudne, wiem z wlasnego doswiadczenia.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  9. #9
    GrafArt
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tom_fed Zobacz posta
    1. IMHO nie masz PPL'ki. Bo gdybys mial, to nie zadawalbys takich pytan
    zdjęcie licencji Ci potrzeba dla potwierdzenia? Jest zasada - nie wiesz to pytaj, skoro jesteś takim złotym lotnikiem że wszystko wiesz najlepiej i urodziłeś się z wolantem w łapach to gratuluję, ja natomiast jeżeli jest możliwość to chciałbym się dowiedzieć od osób, które mogą mi pomóc (i tak uważaj ... po to są m.in. fora internetowe) i chcą rzeczy o których na danym etapie nie mam po prostu pojęcia.

    Cytat Zamieszczone przez wolf Zobacz posta
    Co ciekawe w warunkach w linku podanym przez pab10 widnieje "wyksztalcenie srednie", nigdzie na swiecie niema wymagan co do wyksztalcenia, zeby zrobic CPL+ME+IR, tylko w naszej Polsce.
    to znaczy wiesz co ... zależy bo mi w Adrianie Pan Kowalski mówił rok temu jak w ogóle podjąłem się kursu PPL że nalezy mieć po prostu skończone studia aby dojść bynajmniej na ATPL czyt. latać na liniowych. Znaczenia rodzaj studiów nie ma, ważne by je ukończyć.

    wolf,przyjacielu, dokładnie na chwilę obecną mam wylatanych 76h, nie mówiłem, że kurs ukończyłem z taką ilością bo to chyba raczej możliwe nie jest chociaż ... i tacy zapewne się znajdą co mają podobną ilość na koncie a nie ukończyli kursu nawet jeszcze z tymże licz mi ten nalot ogólnie z nalotem szkoleniowym. Stąd moje pytanie czy nalot szkoleniowy muszę odjąć od ilości 100/150 godzin czy to już idzie łącznie i ... do ilu czy 100 czy 150 godzin..
    Powiedz mi w takim razie czynie lepiej jest zrobić po kolei po PPL teraz CPL+MEP / CPL+IR a potem na spokojnie ATPL zamiast tak szaleć? Wiadomo, zredukuje nam to koszta ale też swego rodzaju problemem jak widzę. Tak, wiem że do najtańszych nie nalezy ale mowie sam zarabiam poza tym mogę liczyć na rodziców, za co im chwała że mnie wspierają i dokładają kilka groszy także.
    Podsumowując ... teorie ATPL mógłbym teraz zrobić tak? i jezeli zdalbym ją w ULC'u to ile godzin musiałbym wylatać od chwili kiedy zdobędę owe 100/150h na SEP (obecnie) aby móc pójść na praktyczny no i czy jeżeli będę starał się o przyjęcie do linii to nie będą kręcić noskiem jeżeli CPL w czasie mi zabraknie?

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Uwierz mi sa tacy co maja po 80h nalotu i PPL nie zaliczony.
    Tak szkolenie liczy sie do nalotu ogolnego.
    Dlaczego odrazu ATPL??
    Przyczyna jest prosta, zdajac wszystko osobno, IR, MEP, CPL, ATPL, zdajesz mnostwo egzaminow, oczywiscie mowa o egzaminach teoretycznych. Zdajac natomiast odrazu ATPL, masz te egzaminy z glowy, warunek jest tylko jeden, CPL/IR w ciagu 3 lat od konca miesiaca, w ktory zdales ostatni egzamin ATPL.
    Podobnie sie ma rzecz ze szkoleniem IR, zamiast robic SEP+IR a potem MEP+IR, odrazu mozna zrobic MEP+IR, zakladajac ze masz juz uprawnienia MEP. Znowu redukuje to ilosc egzaminow, tyle ze tym razem praktycznych. Zdajac MEP+IR odrazu zyskujesz uprawnienia SEP+IR, a egzamin IR (praktyczny) do najlatwiejszych nie nalezy, samo szkolenie tez tanie nie jest wiec po co placic dwa razy.
    Wydaje mi sie ze nic nie pokrecilem, jesli tak to koledzy poprawcie.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  11. #11
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie


    Polecamy

    Dobrze mówisz Wolf, ja właśnie też podążam tą drogą !

    pozdr.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •