Witam
Mam pytanie dotyczące różnych ścieżek dojścia do tzn. fATPL. Jak wiadomo kolejność szkoleń może być różnie ułożona. Jaka Waszym zdaniem jest najlepsza ?
Pozdrawiam
Piotrek S
Wersja do druku
Witam
Mam pytanie dotyczące różnych ścieżek dojścia do tzn. fATPL. Jak wiadomo kolejność szkoleń może być różnie ułożona. Jaka Waszym zdaniem jest najlepsza ?
Pozdrawiam
Piotrek S
Pierwszym krokiem jest kupno odpowiedniej literatury - na początek proponuję słownik ortograficzny.
Pierwotnie w temacie było "ścieszka" - ktosik poprawił ;)
:mrgreen:
Zobacz np. tu: Szkolenie od zera do ATPL(A) | Runway Pilot School
Nie wydaje mi sie, żebym popełnił błąd w słowie"ścieżka" choć tego nie wykluczam. Jeśli koleżanka Aprylka to potwierdzato widocznie tak było i dziękuję moderatorowi za poprawienie błędu. Równocześnie założyłemtaki sam wątek na szybowcach.com, przed chwila sprawdziłem i pisownia jest poprawna... zresztą nie o ortografie pytałem w tym wątku, wiec nie rozumiem skąd tenatak kolegi Cravca ?
Być może mało precyzyjnie zadałem pytanie. Posiadam PPL(A) i uprawnienia dolatania w nocy. Na początku przyszłego roku mam nadzieje zamknę egzaminyteoretyczne do ATPL. Wysłałem kilka zapytań do ośrodków szkolenia i jak wiecemożna w różnej kolejności zdobywać uprawnienia np.
- pierw zrobić ME (min 70h nalotu x-country) i zrobić odrazu IR(A)ME. Szkolenie jest droższe, ale dzięki temu nie trzeba potem robićdoszkolenia IR na ME i kolejnego egzaminu, następnie CPL
- lub pierwIR(A) SE (60h x-county czyli o 10 mniej niz do ME), ME, IR(A)ME, i CPL
Jeśli ktoś juz zdobył te uprawnienia to pewnie wie o czym mówie i ma jakieś swoje przemyślenia.
Kiedyś był już taki wątek, ale nie pamiętam na jakim forum, a padło tam kilkacennych uwag.
Pozdrawiam
Piotrek
Nie wiem dlaczego niektóre wyrazy zlały sie w całość przy kopiowaniu z Worda... z góry przepraszam, szczególnie kolege Cravca ...
Właśnie jak wygląda różnica godzin w szkoleniu - pomiędzy IR wraz z ME , a IR (SE) a później dodatkowo IR (ME) ???
Nie da się żadnym innym szkoleniem obejść IR ME. To normalna droga, że najpierw robisz IR(A) + MEP(L) a później krótkie szkolenie z IRa na wielosilniku.
IR (A) PROGRAM
Tu chyba wygląda to dość ciekawie...
Ciekawie ale zadnych godzin ci to nie zmniejszy bo poszczegolne elementy - IR, ME, IR(ME) sa tak naprawde calkiem osobne, musza byc osobno wyuczone.
oki, dzięki
Mam pytanie Panowie, czy przerabialiście ten temat czy tylko słyszeliście o tym ?
Ja niestety tylko słyszałem, dlatego nie wiem czy moje informacje sa pewne, ale robiac pierw ME i potem od razu IR na ME omija sie etap IR na SE, doszkolenie IR na ME i jeden egzamin. Jesli chodzi o punkt ekonomiczny na pewno nie wyjdzie to taniej, ale róznica może być nie wielka ...
Teraz juz wiem dlaczego, kiedys pewien instruktor tak negatywnie wyrazil sie o ludziach na forach lotniczych ....
N077GL dlaczego zarzucach mi brak umiejetności czytania ze zrozumieniem ? Masz na mysli te wypowiedzi ?
"To normalna droga, że najpierw robisz IR(A) + MEP(L) a później krótkie szkolenie z IRa na wielosilniku"
"...poszczegolne elementy - IR, ME, IR(ME) sa tak naprawde calkiem osobne, musza byc osobno wyuczone"
Jesli tak to znaczy, że Ty nie masz zielonego pojecia o róznych możliwościach szkolenia, a żeby Ci to udowodnić przeczytaj te fragmenty
"Istnieje też inna droga, którą być może warto rozważyć, choć wymaga uprzedniego zrobienia uprawnień MEP(L), to jest zrobienie uprawnienia od razu IR(A)ME pomijając etap IR(A) na single engine. Ta opcja jest tylko nieco droższa od podanej poprzednio dzięki użyciu samolotu ...., za to niesie sporo zalet. Zwracam uwagę np na to, że w podanej poprzednio wersji nie ma Pan uprawnień IR(A)ME, którą są wymagane przez linie lotnicze. Żeby zdobyć uprawnienie IR(A)ME mając "zwykły" IR(A), musiałby Pan jeszcze zrobić 3 godziny symulatora i 2 godziny na samolocie (.... PLN) oraz zdać dodatkowy egzamin IR(A)ME (także 2h - czyli kolejne ..... PLN + koszt egzaminu)."
"Przypominam także, iż mając uprawnienia IR(A)ME może Pan latać w IFR zarówno na samolotach SE jak i ME, czego zrobić Pan nie może, mając tylko IR na SE i osobno MEP(L)"
A teraz znajdz kartke i policz jaka jest ta twoja "zauważalna" róznica w cenie ...
Wydaje mi sie, że dalsza dyskusja i tak nie wniesie nic nowego do tematu, dlatego pozostane tylko biernym użytkownikiem tego forum.
Pomimo róznicy zdań, życze wszystkim bezpiecznych lotów. EOT
Skoro jest taka możliwośc to sorry. Co nie zmienia faktu, że wydaje się na to duuużo kasy więcej a każda godzina w IFRze jest na wagę złota, czy to na ME czy na SE. A za tą samą kasę wylatasz znacznie więcej godzin koniec końców lądując z tymi samymi uprawnieniami.
Co do negatywnego zdania instruktora do ludzi na forum - różnie może byc.... mi kiedyś instruktor powiedział, że piloci liniowi to nie lotnicy ;) Inny stwierdził, że instruktorzy aeroklubowi to niech jadą ciągnikiem pole orac. Takie to śmieszne jak się wszyscy nie lubią ;) staram się byc poza tym wszystkim....
Na szybko - 10 tys zł drożej.
Jeszcze jedno - możecie sobie nie pisac tekstów w stylu "naucz sie czytac", "instruktor powiedzial ze jestes gupi", "LALALA *zagłuszanie* nie słucham cie"?? ;))