Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree1Likes

Wątek: Najlepsza ścieżka dojścia do fATPL ?

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie Najlepsza ścieżka dojścia do fATPL ?


    Polecamy

    Witam

    Mam pytanie dotyczące różnych ścieżek dojścia do tzn. fATPL. Jak wiadomo kolejność szkoleń może być różnie ułożona. Jaka Waszym zdaniem jest najlepsza ?


    Pozdrawiam
    Piotrek S

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pierwszym krokiem jest kupno odpowiedniej literatury - na początek proponuję słownik ortograficzny.
    hubi93 likes this.

  3. #3
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Pierwszym krokiem jest kupno odpowiedniej literatury - na początek proponuję słownik ortograficzny.

    ...nie rozumiem tej wypowiedzi ??? Kolego ,dlaczego słownik?

  4. #4
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    ...nie rozumiem tej wypowiedzi ??? Kolego ,dlaczego słownik?
    Sugerujesz w tej wypowiedzi jakieś błędy... ???

  5. #5
    Awatar aprylka

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Pierwotnie w temacie było "ścieszka" - ktosik poprawił

  6. #6
    mg84
    Goście

    Domyślnie


  7. #7
    Awatar Speagle

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Nie wydaje mi sie, żebym popełnił błąd w słowie"ścieżka" choć tego nie wykluczam. Jeśli koleżanka Aprylka to potwierdzato widocznie tak było i dziękuję moderatorowi za poprawienie błędu. Równocześnie założyłemtaki sam wątek na szybowcach.com, przed chwila sprawdziłem i pisownia jest poprawna... zresztą nie o ortografie pytałem w tym wątku, wiec nie rozumiem skąd tenatak kolegi Cravca ?

    Być może mało precyzyjnie zadałem pytanie. Posiadam PPL(A) i uprawnienia dolatania w nocy. Na początku przyszłego roku mam nadzieje zamknę egzaminyteoretyczne do ATPL. Wysłałem kilka zapytań do ośrodków szkolenia i jak wiecemożna w różnej kolejności zdobywać uprawnienia np.

    - pierw zrobić ME (min 70h nalotu x-country) i zrobić odrazu IR(A)ME. Szkolenie jest droższe, ale dzięki temu nie trzeba potem robićdoszkolenia IR na ME i kolejnego egzaminu, następnie CPL

    - lub pierwIR(A) SE (60h x-county czyli o 10 mniej niz do ME), ME, IR(A)ME, i CPL

    Jeśli ktoś juz zdobył te uprawnienia to pewnie wie o czym mówie i ma jakieś swoje przemyślenia.
    Kiedyś był już taki wątek, ale nie pamiętam na jakim forum, a padło tam kilkacennych uwag.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Nie wiem dlaczego niektóre wyrazy zlały sie w całość przy kopiowaniu z Worda... z góry przepraszam, szczególnie kolege Cravca ...

  10. #10
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Właśnie jak wygląda różnica godzin w szkoleniu - pomiędzy IR wraz z ME , a IR (SE) a później dodatkowo IR (ME) ???

  11. #11
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Nie da się żadnym innym szkoleniem obejść IR ME. To normalna droga, że najpierw robisz IR(A) + MEP(L) a później krótkie szkolenie z IRa na wielosilniku.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    Właśnie jak wygląda różnica godzin w szkoleniu - pomiędzy IR wraz z ME ,
    Chyba trzeba by bylo zapytac jak to wyglada w kosztach a nie w godzinach. Bo latanie na wielosilniku jest na tyle dostatecznie drogie ze robienie calego IR od razu na ME byloby nonsensowne z punktu widzenia finansowego.

  13. #13
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Chyba trzeba by bylo zapytac jak to wyglada w kosztach a nie w godzinach. Bo latanie na wielosilniku jest na tyle dostatecznie drogie ze robienie calego IR od razu na ME byloby nonsensowne z punktu widzenia finansowego.
    IR (A) PROGRAM

    Tu chyba wygląda to dość ciekawie...

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Ciekawie ale zadnych godzin ci to nie zmniejszy bo poszczegolne elementy - IR, ME, IR(ME) sa tak naprawde calkiem osobne, musza byc osobno wyuczone.

  15. #15
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    oki, dzięki

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Mam pytanie Panowie, czy przerabialiście ten temat czy tylko słyszeliście o tym ?

    Ja niestety tylko słyszałem, dlatego nie wiem czy moje informacje sa pewne, ale robiac pierw ME i potem od razu IR na ME omija sie etap IR na SE, doszkolenie IR na ME i jeden egzamin. Jesli chodzi o punkt ekonomiczny na pewno nie wyjdzie to taniej, ale róznica może być nie wielka ...

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sbteam Zobacz posta
    Ja niestety tylko słyszałem, dlatego nie wiem czy moje informacje sa pewne,
    No wlasnie, "niestety", poza tym wyraznie nic nie zrozumiales z tego co napisano wyzej.

    punkt ekonomiczny na pewno nie wyjdzie to taniej
    A napewno drozej, zauwazalnie drozej, wiec po co?

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Teraz juz wiem dlaczego, kiedys pewien instruktor tak negatywnie wyrazil sie o ludziach na forach lotniczych ....

    N077GL dlaczego zarzucach mi brak umiejetności czytania ze zrozumieniem ? Masz na mysli te wypowiedzi ?
    "To normalna droga, że najpierw robisz IR(A) + MEP(L) a później krótkie szkolenie z IRa na wielosilniku"
    "...poszczegolne elementy - IR, ME, IR(ME) sa tak naprawde calkiem osobne, musza byc osobno wyuczone"

    Jesli tak to znaczy, że Ty nie masz zielonego pojecia o róznych możliwościach szkolenia, a żeby Ci to udowodnić przeczytaj te fragmenty

    "Istnieje też inna droga, którą być może warto rozważyć, choć wymaga uprzedniego zrobienia uprawnień MEP(L), to jest zrobienie uprawnienia od razu IR(A)ME pomijając etap IR(A) na single engine. Ta opcja jest tylko nieco droższa od podanej poprzednio dzięki użyciu samolotu ...., za to niesie sporo zalet. Zwracam uwagę np na to, że w podanej poprzednio wersji nie ma Pan uprawnień IR(A)ME, którą są wymagane przez linie lotnicze. Żeby zdobyć uprawnienie IR(A)ME mając "zwykły" IR(A), musiałby Pan jeszcze zrobić 3 godziny symulatora i 2 godziny na samolocie (.... PLN) oraz zdać dodatkowy egzamin IR(A)ME (także 2h - czyli kolejne ..... PLN + koszt egzaminu)."

    "Przypominam także, iż mając uprawnienia IR(A)ME może Pan latać w IFR zarówno na samolotach SE jak i ME, czego zrobić Pan nie może, mając tylko IR na SE i osobno MEP(L)"

    A teraz znajdz kartke i policz jaka jest ta twoja "zauważalna" róznica w cenie ...

    Wydaje mi sie, że dalsza dyskusja i tak nie wniesie nic nowego do tematu, dlatego pozostane tylko biernym użytkownikiem tego forum.

    Pomimo róznicy zdań, życze wszystkim bezpiecznych lotów. EOT

  19. #19
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sbteam Zobacz posta
    Teraz juz wiem dlaczego, kiedys pewien instruktor tak negatywnie wyrazil sie o ludziach na forach lotniczych ....

    N077GL dlaczego zarzucach mi brak umiejetności czytania ze zrozumieniem ? Masz na mysli te wypowiedzi ?
    "To normalna droga, że najpierw robisz IR(A) + MEP(L) a później krótkie szkolenie z IRa na wielosilniku"
    "...poszczegolne elementy - IR, ME, IR(ME) sa tak naprawde calkiem osobne, musza byc osobno wyuczone"

    Jesli tak to znaczy, że Ty nie masz zielonego pojecia o róznych możliwościach szkolenia, a żeby Ci to udowodnić przeczytaj te fragmenty

    "Istnieje też inna droga, którą być może warto rozważyć, choć wymaga uprzedniego zrobienia uprawnień MEP(L), to jest zrobienie uprawnienia od razu IR(A)ME pomijając etap IR(A) na single engine. Ta opcja jest tylko nieco droższa od podanej poprzednio dzięki użyciu samolotu ...., za to niesie sporo zalet. Zwracam uwagę np na to, że w podanej poprzednio wersji nie ma Pan uprawnień IR(A)ME, którą są wymagane przez linie lotnicze. Żeby zdobyć uprawnienie IR(A)ME mając "zwykły" IR(A), musiałby Pan jeszcze zrobić 3 godziny symulatora i 2 godziny na samolocie (.... PLN) oraz zdać dodatkowy egzamin IR(A)ME (także 2h - czyli kolejne ..... PLN + koszt egzaminu)."

    "Przypominam także, iż mając uprawnienia IR(A)ME może Pan latać w IFR zarówno na samolotach SE jak i ME, czego zrobić Pan nie może, mając tylko IR na SE i osobno MEP(L)"

    A teraz znajdz kartke i policz jaka jest ta twoja "zauważalna" róznica w cenie ...

    Wydaje mi sie, że dalsza dyskusja i tak nie wniesie nic nowego do tematu, dlatego pozostane tylko biernym użytkownikiem tego forum.

    Pomimo róznicy zdań, życze wszystkim bezpiecznych lotów. EOT

    zgodziłbym się z tą wypowiedzią

  20. #20
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Skoro jest taka możliwośc to sorry. Co nie zmienia faktu, że wydaje się na to duuużo kasy więcej a każda godzina w IFRze jest na wagę złota, czy to na ME czy na SE. A za tą samą kasę wylatasz znacznie więcej godzin koniec końców lądując z tymi samymi uprawnieniami.

    Co do negatywnego zdania instruktora do ludzi na forum - różnie może byc.... mi kiedyś instruktor powiedział, że piloci liniowi to nie lotnicy Inny stwierdził, że instruktorzy aeroklubowi to niech jadą ciągnikiem pole orac. Takie to śmieszne jak się wszyscy nie lubią staram się byc poza tym wszystkim....

    Cytat Zamieszczone przez sbteam Zobacz posta
    A teraz znajdz kartke i policz jaka jest ta twoja "zauważalna" róznica w cenie ...
    Na szybko - 10 tys zł drożej.

    Jeszcze jedno - możecie sobie nie pisac tekstów w stylu "naucz sie czytac", "instruktor powiedzial ze jestes gupi", "LALALA *zagłuszanie* nie słucham cie"?? )

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •