Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: type rating

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie type rating


    Polecamy

    Witam serdecznie
    Mam takie pytanko: czy na etapie posiadania licencji atpl frozen+cpl+me+ir+irme+mcc koniecznie muszę zrobić sobie type rating (31000 euro) by znaleźć z nalotem około 300-400h pracę gdziekolwiek w Europie, czy też mam realne szanse i bez tego.
    Najlepiej by wypowiedziały się osoby świeżo po zakończonej sukcesem rekrutacji w liniach

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Lot chyba od 100 godzin przyjmował ale nie wiem czy z typem czy bez...
    I podpinam się pod pytanie bo tez sie zastanawiam jak to ma po studiach i kursie wyglądać.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W tych czasach nie ma nic pewnego, dlatego na tak postawione pytanie nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. TR zwiększa szanse, ale zupełnie nic nie gwarantuje.

  4. #4
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Kupienie TR niczego nie gwarantuje. Linie, jeśli wymagają TR to jednocześnie chcą ludzi z doświadczeniem na tym typie - zwykle około 500 godzin. Inną sytuacją jest to, gdy linia oferuje Ci zatrudnienie pod warunkiem, że zapłacisz sobie szkolenie na typ. Robił tak m.in. Enterair i OLT. Tak czy inaczej pierwszym krokiem było zatrudnienie lub obietnica zatrudnienia po zakończonym szkoleniu.
    Zakup szkolenia bez choćby wstępnych uzgodnień z pracodawcą jest mocno ryzykowne.
    Wyjątkiem jest moim zdaniem sytuacja, w której masz spore doświadczenie latania w liniach (powyżej 3 tyś. godzin) i kupujesz TR aby zwiększyć swoje szanse na rynku.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Przeglądając różne oferty linii to niektóre w zamian za wyrobienie sobie TR w ich ośrodku szkoleniowym oferują "pomoc" w odnalezieniu pracy, inne piszą że będą szukać mi pracy dopóki jej nie znajdą

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A daj jakieś linki, proszę, bo chętnie skorzystałbym za niedługo z takiej pomocy.

  7. #7
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rafal2964 Zobacz posta
    Przeglądając różne oferty linii to niektóre w zamian za wyrobienie sobie TR w ich ośrodku szkoleniowym oferują "pomoc" w odnalezieniu pracy, inne piszą że będą szukać mi pracy dopóki jej nie znajdą
    Podchodziłbym bardzo ostrożnie do tego typu obietnic. W UK jest sporo takich pilotów, którym różne firmy nieustająco szukają pracy...

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Wiem wiem, najlepiej to podpisać umowę o pracę przed wyrobieniem TR za własny koszt w ich ośrodku szkoleniowym. Ciekawy jestem tylko jak to wygląda w praktyce...

  9. #9
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W praktyce to zależy od linii, ale w dwóch przypadkach, które znam ujęte to było w umowie szkoleniowej. Tzn. Ty podpisujesz umowę na szkolenie na TR, w której znajduje się obietnica zatrudnienia. Oczywiście z zastrzeżeniem, że spełnisz wszystkie warunki tej umowy tzn. np. zdasz symulator oraz praktykę na linii. Nie wiem na ile taka umowa jest wiążąca pod względem prawnym, ale w przypadkach, które znam piloci rzeczywiście zostali zatrudnieni.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak to jest umowa o pracę to jak najbardziej, tak samo jak ja muszę zapłacić sobie najpierw TR i zdać wszystkie egzaminy z tym związane, tak linie lotnicze mają obowiązek zatrudnienia mnie, jeśli wynika to z umowy o pracę. Oby takich ofert na rynku pracy było z czasem coraz więcej...

LinkBacks (?)

  1. 27-08-2013, 09:29

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •