Lot chyba od 100 godzin przyjmował ale nie wiem czy z typem czy bez...
I podpinam się pod pytanie bo tez sie zastanawiam jak to ma po studiach i kursie wyglądać.
Witam serdecznie
Mam takie pytanko: czy na etapie posiadania licencji atpl frozen+cpl+me+ir+irme+mcc koniecznie muszę zrobić sobie type rating (31000 euro) by znaleźć z nalotem około 300-400h pracę gdziekolwiek w Europie, czy też mam realne szanse i bez tego.
Najlepiej by wypowiedziały się osoby świeżo po zakończonej sukcesem rekrutacji w liniach
Lot chyba od 100 godzin przyjmował ale nie wiem czy z typem czy bez...
I podpinam się pod pytanie bo tez sie zastanawiam jak to ma po studiach i kursie wyglądać.
W tych czasach nie ma nic pewnego, dlatego na tak postawione pytanie nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. TR zwiększa szanse, ale zupełnie nic nie gwarantuje.
Kupienie TR niczego nie gwarantuje. Linie, jeśli wymagają TR to jednocześnie chcą ludzi z doświadczeniem na tym typie - zwykle około 500 godzin. Inną sytuacją jest to, gdy linia oferuje Ci zatrudnienie pod warunkiem, że zapłacisz sobie szkolenie na typ. Robił tak m.in. Enterair i OLT. Tak czy inaczej pierwszym krokiem było zatrudnienie lub obietnica zatrudnienia po zakończonym szkoleniu.
Zakup szkolenia bez choćby wstępnych uzgodnień z pracodawcą jest mocno ryzykowne.
Wyjątkiem jest moim zdaniem sytuacja, w której masz spore doświadczenie latania w liniach (powyżej 3 tyś. godzin) i kupujesz TR aby zwiększyć swoje szanse na rynku.
Przeglądając różne oferty linii to niektóre w zamian za wyrobienie sobie TR w ich ośrodku szkoleniowym oferują "pomoc" w odnalezieniu pracy, inne piszą że będą szukać mi pracy dopóki jej nie znajdą
A daj jakieś linki, proszę, bo chętnie skorzystałbym za niedługo z takiej pomocy.
Wiem wiem, najlepiej to podpisać umowę o pracę przed wyrobieniem TR za własny koszt w ich ośrodku szkoleniowym. Ciekawy jestem tylko jak to wygląda w praktyce...
W praktyce to zależy od linii, ale w dwóch przypadkach, które znam ujęte to było w umowie szkoleniowej. Tzn. Ty podpisujesz umowę na szkolenie na TR, w której znajduje się obietnica zatrudnienia. Oczywiście z zastrzeżeniem, że spełnisz wszystkie warunki tej umowy tzn. np. zdasz symulator oraz praktykę na linii. Nie wiem na ile taka umowa jest wiążąca pod względem prawnym, ale w przypadkach, które znam piloci rzeczywiście zostali zatrudnieni.
Zakładki