Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
Like Tree4Likes
  • 2 Post By konradeck
  • 1 Post By thewho
  • 1 Post By martini-vip

Wątek: po co mi taka wiedza?

  1. #1
    Awatar overtaker

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Łódź, Poland, Poland
    Wpisów
    10

    Domyślnie po co mi taka wiedza?


    Polecamy

    Witam, obecnie uczę się do ATPL(A) i nie rozumiem, po jakiego grzyba mam ryć na blachę informacje tego typu:

    Where a parking bay is provided at an aerodrome suitable for the parking of an aircraft which is known of believed to be the subject of unlawful interference, what is the minimum distance that this parking bay needs to be separated form any other parking areas, buildings.

    a) 50m
    b) 100m
    c) 150m
    d) 200m


    why why why? przeciez jak już mnie porwą to nie będę się zastanawiał czy parkując w danym miejscu nie łamię przepisów, bo zamiast 100m jest 93m!...czy wtedy mam odejść na lotnisko zapasowe ?




  2. #2

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    unlawful interference może też być bombą na pokładzie. Wtedy warto nie kołować pod terminal albo pod inne samoloty i narażać wszystkich na niebezpieczeństwo.

  3. #3
    Awatar cohontes

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Prawie jak w obecnych pytaniach na prawo jazdy lecz potem każdy o tym zapomina.
    UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10

  4. #4

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Wszystko musi być określone przepisami...

    Aż tęsknię za czasami, gdy poprawną odpowiedzią na pytania było 'w bezpiecznej odległości'. I wszystko jasne! Człowiek nie robot, myśleć potrafi. Jak się postarać to takie 100m to i tak kilkakrotnie za mało

  5. #5
    Awatar overtaker

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Łódź, Poland, Poland
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Wiecie, mi chodzi tylko o to, że takie rzeczy powinna znać osoba projektująca lotnisko i późnie jakieś ATC które mnie kieruje na właściwy stand.

  6. #6
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    no a jaka jest ostatecznie ta prawidłowa odpowiedź ?

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Czysto informacyjnie: ATC może Cię i pokieruje, ale TWR nie wyznacza stanowiska postojowego ani w sytuacjach normalnych, ani w przypadku bezprawnej ingerencji.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    EPKP

    Domyślnie

    znam głupsze pytania.... robiłeś już Human Performance???

  9. #9

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez overtaker Zobacz posta
    Wiecie, mi chodzi tylko o to, że takie rzeczy powinna znać osoba projektująca lotnisko i późnie jakieś ATC które mnie kieruje na właściwy stand.
    Uczą tego, aby potem pilot mógł wykłócać się z kontrolerem, że na 'tym' stanowisku będzie za blisko etc.
    Innego wytłumaczenia nie znajduję. Gdyby zdarzyła się niebezpieczna sytuacja i to ja musiałbym zadecydować, gdzie się ulokować, to byłoby to najdalej czegokolwiek i kogokolwiek, aby nie narobić szkód. Nawet nie myślałbym o jakichś tam 100 czy 200m

  10. #10
    Awatar overtaker

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Łódź, Poland, Poland
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    własnie o to chodzi. Ja rozumiem, że musi być przepis regulujący to, ale dlaczego od razu kazać się tego uczyć? No nic. Teraz jestem już o 5 przedmiotów dalej w nauce. Zobaczymy jakie kwiatki wyjdą dalej.

    a faktycznie w human perf. było tego trochę, pamiętam to

  11. #11
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Miałem podobne przemyślenia podczas egzaminów z PPLowej wersji Human Performance i trafiłem na pytanie o wymienienie po kolei warstw przekroju oka.

    Tak analizując doszedłem do wniosku, że w przypadku naszego Dziwnolandu taka wiedza wtłaczana do głowy narybkowi lotniczemu ma sens. W końcu przecież Regulator wie doskonale w jakim stanie jest nasza Służba Zdrowia i jak wielu specjalistów posiada (cytat ze studiów - "jak pomyślę jaki ze mnie inżynier to się boję iść do lekarza"), dlatego przykłada wszelkie starania, żeby każdy pilot był w stanie zweryfikować opinie i decyzje lekarza!

    Czyli chodzi o Twoje bezpieczeństwo!
    Kaczorra and martineho like this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Pytania w USA sa proste ale 90% wiedzy w nich zawartej jest od razu do praktycznego wykorzystania w codziennym lataniu. U nas pytania sa poziomie uniwersytetu ale ich praktycznosc jest na poziomie 10%. I w ktorym kraju sa glupi ludzie? Chyba w tym co przerzucaja piasek widlami czyli marnuja czas na cos co nikomu nie jest potrzebne...
    Kaczorra likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Miałem podobne przemyślenia podczas egzaminów z PPLowej wersji Human Performance i trafiłem na pytanie o wymienienie po kolei warstw przekroju oka.
    Może sprawdzają czy zdający na pewno skończył podstawówkę?

  14. #14
    Awatar overtaker

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Łódź, Poland, Poland
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Pytania w USA sa proste ale 90% wiedzy w nich zawartej jest od razu do praktycznego wykorzystania w codziennym lataniu. U nas pytania sa poziomie uniwersytetu ale ich praktycznosc jest na poziomie 10%. I w ktorym kraju sa glupi ludzie? Chyba w tym co przerzucaja piasek widlami czyli marnuja czas na cos co nikomu nie jest potrzebne...

    doooookładnie. też szkoliłem się w USA i przyznaję, że tam wiedza ma służyć czemuś, a nie dla samego faktu wkucia i zrobienia przesiewu... porażka

  15. #15
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    a mnie ostatnio rozwaliło śmiechem pytanie z Air Law - szło to mniej więcej tak: "Kogo mają powiadomić władze kraju po wylądowaniu na jego terenie porwanego samolotu"


  16. #16
    Awatar martini-vip

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Ireland ATPL CPL IR/ME

    Domyślnie


    Polecamy

    odp: 100m ''/
    curly9087 likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •