Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 56
Like Tree13Likes

Wątek: ATPL a wiek

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie ATPL a wiek


    Polecamy

    Witajcie,

    Zastanawiam się, czy można w wieku 28 lat zacząć kursy aby docelowo zrobić ATPL'a. Czy w tym wieku (pewnie ok 30 lat) jest szansa na znalezienie pracy w liniach jako pilot? (niekoniecznie Polskich)...

    Jak myślicie? Jaki jest średni wiek początkującego 1-go oficera?

    Pozdrawiam

  2. #2
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Przy obecnych wymaganiach (pełny frozen + 500h) to właśnie koło 30 lat (średnia). Są młodsi i są starsi. No ale na zrobienie CPL, IRME, MCC i jeszcze wylatanie 500h to nie starczą 2 lata. Chyba, że masz kasę z góry na wszystko.

  3. #3
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Przy obecnych wymaganiach (pełny frozen + 500h) to właśnie koło 30 lat (średnia). Są młodsi i są starsi. No ale na zrobienie CPL, IRME, MCC i jeszcze wylatanie 500h to nie starczą 2 lata. Chyba, że masz kasę z góry na wszystko.
    500h masz na myśli ogólnego czy 500h jako line trening?

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    z tego co się orientowałem to całkowity koszt szkoleń + nalot to koszt ok 120 000 zł... Wystarczy to żeby starać się o pracę w liniach?
    Poniżej aktualna oferta pracy w LOT:

    FIRST OFFICER / II PILOT

    WYMAGANIA I KWALIFIKACJE DLA KANDYDATA NA PILOTA W PLL LOT:



    • wykształcenie minimum średnie
    • minimalny nalot 200 godzin jako pilot samolotowy
    • posiadanie ważnej licencji Pilota Samolotowego Liniowego: ATPL (A) lub Pilota Samolotowego Zawodowego CPL (A) i zaświadczenia o ukończonym szkoleniu teoretycznym zgodnym z wymaganiami JAR-FCL1 wraz ze zdanym egzaminem teoretycznym przez LKE (tzw. frozen do ATPL(A))
    • udokumentowane uprawnienia do wykonywania lotów wg. przyrządów (IR)
    • udokumentowane uprawnienia do wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych (ME)
    • świadectwo ogólne operatora radiotelefonisty
    • zaświadczenie o ukończeniu teoretycznego kursu współpracy w załogach wieloosobowych (Multi Crew Cooperation – MCC)
    • znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie level 4, zgodnie z wymaganiami ICAO Annex 1 załącznik do 1.2.9., potwierdzona wpisem do licencji
    • ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1 wg JAR-FCL3
    • obywatelstwo polskie lub posiadanie karty stałego pobytu w RP
    • dobra znajomość języka polskiego w mowie i piśmie

  5. #5
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    zaczac szkolic sie mozesz w jakim wieku sobie zyczysz (PPL mozesz dostac powyzej 16tego, CPL powyzej 18tego a ATPL powyzej 21szego). gorna granica to chyba 65. wszystko co pomiedzy jest do twojej dyspozycji. no chyba, ze pytasz czy jest to dobry czas, zeby rozpoczac szkolenie. moja odpowiedz bedzie w takim razie: a jest odpowiedni czas, zeby dostac sraczke?
    nikt gwarancji zatrudnienia ci nie da przed zrobieniem licencji, ja mam 35 lat i jakos nie przejmuje sie tym co bedzie, kiedy juz zrobie licencje. trzeba bedzie sie troche powyginac, zeby robote dostac, ale to wliczone ryzyko jest i nic na to nie poradzisz.

    powodzenia zycze

    K
    uKL and komutator like this.

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77 Zobacz posta
    zaczac szkolic sie mozesz w jakim wieku sobie zyczysz (PPL mozesz dostac powyzej 16tego, CPL powyzej 18tego a ATPL powyzej 21szego). gorna granica to chyba 65. wszystko co pomiedzy jest do twojej dyspozycji. no chyba, ze pytasz czy jest to dobry czas, zeby rozpoczac szkolenie. moja odpowiedz bedzie w takim razie: a jest odpowiedni czas, zeby dostac sraczke?
    nikt gwarancji zatrudnienia ci nie da przed zrobieniem licencji, ja mam 35 lat i jakos nie przejmuje sie tym co bedzie, kiedy juz zrobie licencje. trzeba bedzie sie troche powyginac, zeby robote dostac, ale to wliczone ryzyko jest i nic na to nie poradzisz.

    powodzenia zycze

    K
    a jaki przewidujesz koszt od zera do ATPL'a? Czy wyrobie się w 120 000 ?

  7. #7
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    nie znam polskich realiow cenowych. nie wylatalem ani jednej godziny pod jurysdykcja polskiego urzedu przeciwlotniczego. calosc szkolenia do tej pory odbebnilem na wyspach. jesli cie interesuje to moge sie dowiedziec co i jak w CAE OAA. orientacyjnie moge ci powiedziec ze jest to okolo 100tys i mowimu tu o walucie z Krolowa na banknotach ;-) od zera do bohatera. w 14 miesiecy.

    ja wybralem troszke dluzsza droge i kolejne kroki stawiam w swoim czasie bez popychactwa i w miare mozliwosci finansowych. moge tylko na razie powiedziec ze z 200 h mojego nalotu 50 zrobilem za darmo, 100 za polowe ceny komercyjnej (te wahaly sie pomiedzy 150-200 funtow per h) a reszte wylatalem w swoim samolociku za 19.99 funta za godzine wet (czyli wliczajac w to koszt benzyny). koszt mojego szkolenia bedzie wiec mocno zanizony (nawet jak na polskie warunki). a to wszystko dlatego ze pracowalem w miejscach, w ktorych mialem przyjemnosc pracowania (i latania)

    pozdr

  8. #8
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Nie ma szans w 120 tys, raczej 250 jest realne. Szczególnie, że teraz 200h nie wystarczy. Ja mam wszystkie uprawnienia 230h, do tego lic szybowcowa, 23 lata i nie ma pracy. Tak jak mówiłem....500h ogólnego i rozpoczyna się rozmowa.

  9. #9
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Niestety w obecnej sytuacji to te 500 h to raczej na turbinie... przynajmniej jeśli chodzi o latanie na czymś innym niż na pistonach (no i pomijając Entera z self sponsored TR & salary )
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Nie ma szans w 120 tys, raczej 250 jest realne. Szczególnie, że teraz 200h nie wystarczy. Ja mam wszystkie uprawnienia 230h, do tego lic szybowcowa, 23 lata i nie ma pracy. Tak jak mówiłem....500h ogólnego i rozpoczyna się rozmowa.
    Jak nie straszne ci świeże północnomorskie powietrze to próbuje Application First Officers - Norwegian

  11. #11
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Jak nie straszne ci świeże północnomorskie powietrze to próbuje Application First Officers - Norwegian
    " - Accept to be typerated at own expence ..."

    No bo kto bogatemu zabroni
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  12. #12
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    " - Accept to be typerated at own expence ..."

    No bo kto bogatemu zabroni
    marudzenie i narzekania. Ja tam się cieszę że są takie oferty. Tylko się do roboty zabrać, przycisnąć i będzie na TR

  13. #13
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    W kontekście takich ofert ile ca. kosztuje TR na turbopropa jak ATR, a ile na jeta 737/320?

    Edyta mówi, że krótki gugiel zwrócił wyniki od dziesięciu do parunastu tysięcy dolarów.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 03-01-2013 o 00:41
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #14
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Oj tam, oj tam zaraz marudzenie, po prostu nie podoba mi się ta tendencja...

    BTW orientuje się ktoś może ile darmowych TR'ów średnio przypada na nowy samolot odebrany przez przewoźnika?
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  15. #15
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Kobuch to nie jest takie proste. Wg mnie ważniejszy jest na tym etapie nalot niż TR. Niby można zrobić tak jak napisałeś.... ale można też zapisać się jako bezrobotny i latać za free robiąc ~150h rocznie. Oczywiście kasa z zasiłku starczy tylko na przedłużenie uprawnień. Jak sie ma te do 25 lat to taka opcja jeszcze przejdzie bo rodzina do pewnego wieku jest skłonna utrzymywać. A mając ponad 500h to elot obecnie przyjmuje i TR spłacany z pensji.

  16. #16
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    BTW orientuje się ktoś może ile darmowych TR'ów średnio przypada na nowy samolot odebrany przez przewoźnika?
    w standardzie jest 4, 2 dla pilotow 2 dla mechanikow. 1 z puli dla mechanikow jest z regoly wymienialny na pilota. tak przynajmniej jest z samolotami ktore my mamy.


    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Wg mnie ważniejszy jest na tym etapie nalot niż TR
    a wedlug mnie nie wazne jest co wiesz lecz kogo znasz...

    K

  17. #17
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Kobuch to nie jest takie proste. Wg mnie ważniejszy jest na tym etapie nalot niż TR. Niby można zrobić tak jak napisałeś...
    Zgadza się. Warto też pamiętać, że nalot nalotowi nie równy Namawiałbym do wylatywania mniejszej ilości godzin ale na droższym samolocie (certyfikowanym do IFRa) żeby liznąć nieco latania wg przyrządów, polatać w trochę gorszych pogodach, obyć się z angielskim w samolocie (w sytuacjach stresowych jest to zupełnie co innego niż w FSie). Przyda się to choćby podczas TR bo instruktor nie będzie musiał nas uczyć latania w IFRze tylko skupi się na przekazaniu jak największej wiedzy o typie.
    Jakiejkolwiek drogi nie wybierzecie radzę abyście postarali się o to by z każdego lotu wynieść coś nowego, chodzi przecież o to by się rozwijać a nie tępo trzaskać nalot do 500 h (wiem wiem łatwo mi mówić..)

    Zatem życzę Wam i sobie aby 2013 przyniósł same pozytywne zmiany!


    Edyta: Dzięki kszyhu77, gdyby kogoś interesowało na małych samolotach jest to 2 pilotów i 1 mechanik wymienialny na pilota. Co do znajomości... co zrobisz wyżej ch.. nie podskoczysz...
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    A nie jest mozliwe, zeby po kursie ATPL gdziekolwiek sie zaczepic aby zrobic nalot? Nie mowie o duzych liniach, czy naszych narodowych, ale gdziekolwiek za granica. 500 h na danej masYnie mozna przeciez w pare miesiecy zrobic...

  19. #19
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zrobić 500 h to nie problem, problemem jest się gdzieś załapać
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  20. #20
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez TopRank Zobacz posta
    A nie jest mozliwe, zeby po kursie ATPL gdziekolwiek sie zaczepic aby zrobic nalot? Nie mowie o duzych liniach, czy naszych narodowych, ale gdziekolwiek za granica. 500 h na danej masYnie mozna przeciez w pare miesiecy zrobic...
    ano zaczepic sie i zrobic taki nalot to w sumie nie problem. znam takich osobnikow, ktorzy zaplacili za TR i za wylatanie godzin na typie, zeby znalezc sie na czele peletonu. jak masz kase to mozna wszystko.

    K

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •