Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 45
Like Tree21Likes

Wątek: Wylatywanie godzin po ukończeniu studiów(z frozen ATPL)

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie Wylatywanie godzin po ukończeniu studiów(z frozen ATPL)


    Polecamy

    Witam
    Śledząc z ciekawości tematy tego forum zaczerpnąłem wiedzy na temat przygotowania przez np.Prz lub Chełm do ATPL
    Kończymy szkołę z nalotem rzędu 200h ale jak wiadomo ciężka sytuacja na rynku i linie chcą przynajmniej 1000h
    Więc moje pytanie :
    Gdzie i na jakich maszynach można wylatać te godziny(nie chodzi mi o 800 ale chociażby 100)?
    Proszę bardzo o odpowiedź

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Kroczyce, Poland

    Domyślnie

    Siemka. Możliwości jest bardzo dużo. Nawet te 800 można wylatać :-) Można załapać się w aeroklubach na holowanie szybowców, na zrzucanie szczepionek na lisy, straż graniczna itp. Koszta tego są niskie w porównaniu do wylataniu każdej godziny poprzez wynajęcie samolotu. Trzeba jedynie wylaszować Antka (AN-2), Wilgę, albo jakąś inną maszynę bo C150 to raczej sobie nie poholujesz ;-) Drugim sposobem jest wyrobienie sobie licencji FI(A), która umożliwia pracę jako instruktor samolotowy. Koszt tej licencji oscyluje około 20 tys. PLN. zależy oczywiście od ośrodka. Rocznie można wtedy wylatać nawet 500-600 h. Czasami się za to zarabia, czasami tylko zdobywa nalot ... Jeszcze do tego dochodzi masa papierkowej roboty. Nikt nie mówił, że będzie lekko. Według mnie dużo bardziej opłaca się opcja nr.2, tj. zostanie instruktorem. Zdobywa się ogromny nalot, a przy holowaniu, wylaszowanie Antka kosztuje około 10k, a 5x mniej nalotu ..

    Pozdrawiam!

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Ok wielkie dzięki
    Ale to znaczy że te godziny możemy sobie wylatać nawet na takich małych(w porównaniu do odrzutowców) samolotach jak np.Cessna c152 itp.?

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Kroczyce, Poland

    Domyślnie

    No pewnie ;-) Ten nalot jest mniej wartosciowy niz na przyklad latanie w linii, ale baardzo pomaga w dostaniu sie do linii. Przed dostaniem się do linii warto zrobić Type Rating, godziny z symulatora tez sie licza do nalotu Pozdrawiam

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    I tak w 90% przypadków linie chętniej patrząc na nalot na konkretnym samolocie niż nalot VFR na małej Cessnie. Chyba, że idziesz na P2F do Entera.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kaczorra Zobacz posta
    I tak w 90% przypadków linie chętniej patrząc na nalot na konkretnym samolocie niż nalot VFR na małej Cessnie. Chyba, że idziesz na P2F do Entera.
    to gdzie zdobywać ten konkretny nalot?

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pieniądze, znajomości, szczęście, mnóstwo ciężkiej pracy.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie

    Ale na jakim samolocie?

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Droga pierwsza.

    Robisz CPL + teoria ATPL. Robisz dodatkowe uprawnienia i latasz w lotnictwie małym ( FI, hol, skoczkowie itd ), nabijasz nalot, po jakimś czasie zaczynasz zarabiać nawet jakieś pieniądze i czekasz na lepsze czasy ( lub robisz TR, ale obecnie on i tak nie gwarantuje pracy, bo PILOT CAREER CENTRE - Latest Pilot Jobs, Pilot Resume / Pilot CV Design, Interview Preps and more... - 90% ogłoszeń mówi o 500h na danym typie, jeśli chcesz iść na FO ).

    Droga druga.

    Robisz CPL + teorię ATPL, pobierasz z konta ( swojego lub rodziców ) albo bierzesz pożyczkę 70 tys. Euro, zgłaszasz się do np. Entera, robisz u nich TR, kupujesz 500h na 737 i przez okres latania tych 500h nie zarabiasz nic. Jak masz 500h to udajesz się na stronę załączoną w drodze numer 1 i szukasz sobie oferty, która Ci odpowiada. Note: P2F się robi coraz popularniejsze i może być tak, że niedługo będzie masa pilotów z nalotem 500h na typie i koszt może wzrosnąć 2 - krotnie jak będziesz chciał dobić do 1000h P2F, żeby się wybić z tłumu.

    Alles klar?

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beniamin Rosół Zobacz posta
    Przed dostaniem się do linii warto zrobić Type Rating, godziny z symulatora tez sie licza do nalotu Pozdrawiam
    Tak... najlepiej zrobic kilka np na kazdy typ, ktory dana linia posiada we flocie
    Zorro_gppl likes this.

  11. #11
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    ^^^ Nie zapominaj, że ekspert jest na etapie szukania lotu zapoznawczego oraz zastanawiania się, czy uda się przejść badania wstępne.
    For every solution there is a problem.

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja w ogóle nie rozumiem, czemu wszyscy tak się podpalają pójściem do linii natychmiast. Przecież w lotnictwie wymaga się cierpliwości. Rynek jest jak sinusoida, albo wykres giełdowy. Raz jest górka, raz jest dołek, na rynku pojawiają się trendy co do zatrudnienia. Jeśli ktoś na prawdę kocha latanie, to przecież praca jako FI na Cessnie nie będzie dla niego jakaś uwłaczająca, ba, na pewno dostarczy wiele satysfakcji. A jeśli czyimś marzeniem są linie, to i tak prędzej czy później to osiągnie, tylko do wszystkiego trzeba dojść step by step. A niektórzy to myślą, że mając 200h TT, z czego 170 jako VFR na małym, tłokowym samolocie, to już są wielkimi gierojami przestworzy. To jest jak z prawem jazdy, dostajesz papier, ale prawdziwa nauka dopiero zaczyna się, gdy zaczyna się jeździć i zdobywać coraz więcej doświadczenia. Tak samo w lotnictwie.
    ruben323, Buashy, uKL and 5 others like this.

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kaczorra Zobacz posta
    Jeśli ktoś na prawdę kocha latanie, to przecież praca jako FI na Cessnie nie będzie dla niego jakaś uwłaczająca
    Praca - tak. Ale GA w Polsce to P2F, no ewentualnie wolontariat.
    Kaczorra likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Praca - tak. Ale GA w Polsce to P2F, no ewentualnie wolontariat.
    Zastosowałem duży skrót myślowy, ale o to mi chodziło. Zresztą w poście #9 też to uwzględniłem.

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Kroczyce, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Tak... najlepiej zrobic kilka np na kazdy typ, ktory dana linia posiada we flocie
    A kto bogatemu zabroni Bez TR raczej się pracy nie znajdzie w liniach, a autor pisze w temacie, że interesuje go praca w liniach, patrz pierwszy post.



    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    ^^^ Nie zapominaj, że ekspert jest na etapie szukania lotu zapoznawczego oraz zastanawiania się, czy uda się przejść badania wstępne.
    Może nie wiem o tym wszystkiego, ale chciałem pomóc ... Coś tam jednak wartościowego powiedziałem, a drodzy forumowicze po wykryciu błędu zawsze sprostują wypowiedź

    Pozdrawiam

  16. #16
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beniamin Rosół Zobacz posta
    A kto bogatemu zabroni Bez TR raczej się pracy nie znajdzie w liniach, a autor pisze w temacie, że interesuje go praca w liniach, patrz pierwszy post.
    Władza lotnicza zabroni. Nie możesz aktywnie latać na 10 dużych typach.

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Kroczyce, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Władza lotnicza zabroni. Nie możesz aktywnie latać na 10 dużych typach.
    A no chyba, że tak. Chociaż 9 można

  18. #18
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beniamin Rosół Zobacz posta
    A no chyba, że tak. Chociaż 9 można
    O ile się nie mylę (w tym wypadku dokładnego limitu nie jestem pewien) to można mieć 2. Generalnie to pamiętam tylko, że limit był ale nie wiem dokładnie jak on działa. Niektóre samoloty różnią się bardzo a niektore mniej przykładowo airbusy między sobą. Jak ktoś mnie poprawi to będę wdzięczny

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beniamin Rosół Zobacz posta
    A kto bogatemu zabroni
    No to niech sobie na kazdym typie wykupi jeszcze po 1000h bo tych co kupuja 500h jest juz za duzo...
    Kaczorra likes this.

  20. #20

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Kroczyce, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    No to niech sobie na kazdym typie wykupi jeszcze po 1000h bo tych co kupuja 500h jest juz za duzo...
    No spokojnie ... Sorry, że Cię tym uraziłem ...

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •