Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
Like Tree3Likes
  • 2 Post By jordanj
  • 1 Post By jordanj

Wątek: ATPL Exam ilości pytań egzaminacyjnych

  1. #1
    Awatar martini-vip

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Ireland ATPL CPL IR/ME

    Domyślnie ATPL Exam ilości pytań egzaminacyjnych


    Polecamy

    Witam
    Chciałem poruszyć temat dotyczący ilości egzaminów i pytań pomiędzy ATPL JAA a ATP FAA w Stanach a w Europie z ciekawości wyszukałem w google ilość pytań egzaminacyjnych z ATP w Stanach i natrafiłem na taki o to wpis co też spowodowało że prawie spadłem z stołka ....

    The FAA Written
    The written test for the ATP like all other licenses and ratings is an 80 question computerized test. The questions consist primarily of part 135 and 121 regulations, hazardous materials, high altitude and high-speed aerodynamics, and transport category operating and Performance Data.

    Można wywnioskować że cały egzamin z ATP to 80 pytań ....
    Po zliczeniu pytań egzaminacyjnych i czasu w ULC jak po niżej następuje :

    Ilość pytań 682
    Łączny czas 18h i 15 min

    Panie i Panowie i co wy w tym temacie sądzicie..
    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    W US wszystko jest prostsze, dużo większe znaczenie ma ground examination. W Polsce ground examination praktycznie nie istnieje, a znając nasze narodowe cwaniactwo gdyby był istotny to conajwyżej służyłby rozwoju korupcji w tym segmencie. Obecny system jest tak zbudowany, ze trudno jest kogoś przekupić.

    Poza tym w US te pytania to tylko dodatkowy test do ATPLa dla osoby, która juz posiada commercial multi-engine, TR na jakis samolot i wylatała minimum wymagane do uzyskania ATPL, a u nas ten egzamin to jest wszystko co trzeba wiedzieć czyli IR+CPL+ high performance.

    Mi konieczność nauki nie przeszkadza, zauważyłem, ze wiele osob chciałoby iść na skróty i tylko latać, a w głowie pustki. Nawet byłbym skłonny podnieść poziom egzaminu aby przywrócić należny prestiż zawodu pilota, obecnie ogranicza się to w wielu przypadkach do wykuwania bazy pytań.
    S.W.A.T and kobuch like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  3. #3
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Mi konieczność nauki nie przeszkadza, zauważyłem, ze wiele osob chciałoby iść na skróty i tylko latać, a w głowie pustki.
    A Ty byś nie chciał? Powinieneś wiedzieć, że ULC chce zarobić i po to jest tyle pytań.

    Nawet byłbym skłonny podnieść poziom egzaminu aby przywrócić należny prestiż zawodu pilota
    Rozumiem, że ze wszystkich egzaminów przed komisją, otrzymałeś 100%, a z Angielskiego masz Relte 6? A, no i very important question, co znaczy prestiż zawodowy? Gdzie latasz? Quatar? Emirates? US Airways? Quantas? Lufthansa? Air France? KLM?

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reyes Zobacz posta
    A Ty byś nie chciał? Powinieneś wiedzieć, że ULC chce zarobić i po to jest tyle pytań.
    Nie, nie chiałbym. Szkolę się dla własnej frajdy i satysfakcji. :-)

    Cytat Zamieszczone przez Reyes Zobacz posta
    Rozumiem, że ze wszystkich egzaminów przed komisją, otrzymałeś 100%, a z Angielskiego masz Relte 6? A, no i very important question, co znaczy prestiż zawodowy? Gdzie latasz? Quatar? Emirates? US Airways? Quantas? Lufthansa? Air France? KLM?
    Nie ze wszystkich wyników jestem zadowolony, a jakie mam oceny to w ramach nadrabiania zaległości blogowych pewnie się pochwalę. Tak jak napisałem powyżej, szkolę się dla przyjemności, a mam inną całkiem satysfakcjonującą i dobrą pracę.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  5. #5
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Nawet byłbym skłonny podnieść poziom egzaminu aby przywrócić należny prestiż zawodu pilota, obecnie ogranicza się to w wielu przypadkach do wykuwania bazy pytań.
    może nie tyle podnieść poziom, co zmienić formę egzaminu. Zamiast tych w sumie durnych testów lepiej byłoby zrobić taki egazmin klasycznie, tj "komisja - proszę opowiedzieć co wiesz na ten temat"

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Co do zasady zgadzam się, ale komisję ustną i egzaminy teoretyczne już kiedyś przerabialiśmy (jako naród ULCowski, ja wówczas jeszcze byłem młody i bez zmarszczek). ;-)

    Mi się marzy egzamin ustny po angielsku, który byłby nagrywany, a następnie odsłuchiwany przez dwóch losowo wybranych egzaminatorów spośród wszystkich państw EASA czyli np. zdajesz egzamin w PL, a komputer może wylosować jednego oceniającego z UK, a drugiego z ES (coś jak RELTA, ale na szerszą skalę w ramach całej EASA, a nie tylko kraju). ... i oni wystawialiby ocenę, na podstawie nagrania, za odpowiedzi na wylosowane w trakcie egzaminu zagadnienia. Taki egzamin byłby droższy, ale przy całkowitym koszcie szkolenia byłaby to niezauważalna różnica. System pytań zamkniętych mógłby być co najwyżej przepustką do etapu ustnego aby wyeliminować tych, których odtwarzanie nagrań to strata czasu dla oceniającego.

    Obecny system ze względu na sposób sformułowania niektórych pytań i zwyczajne błędy w bazie premiuje wykuwanie odpowiedzi na pamięć, a nie rzetelną naukę z książek. Spotkałem się już nawet z gościem, który mówi o 4444 wprost, że mu się nie chce czytać głupot, lepiej jest nauczyć się bazy z air law co mu zajmie 3 dni. Sam byłem świadkiem egzaminu do IR(A)/ME podczas którego gość nie tylko nie potrafił wymienić minimów ILS cat 1, ale nawet odczytać z podejściówki dla EPLL tj. lotniska, z którego miał zdawać egzamin (wyniku nie znam). ... i to są właśnie efekty metody ZZZ jakże powszechnej wśród zdających ATPL.

    P.s. Ciekawy jestem ile osób mnie nienawidzi za moje pomysły dotyczące egzaminów. ;-)
    kobuch likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •