Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree2Likes
  • 1 Post By jordanj
  • 1 Post By PatrykEPBK

Wątek: Jak się uczyć do ATPL?

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie Jak się uczyć do ATPL?


    Polecamy

    Cześć. Jestem tu nowy…
    W przyszłym miesiącu wybieram się na pierwszą sesję ATPL i planuje 5 przedmiotów.
    Pytanie pewnie stare jak to forum ale szukam jak największej ilości informacji od osób które mają już pierwsze egzaminy za sobą.
    Mam wszystkie książki Jeppesena i bazę pytań AviationExam kupioną miesiąc temu.
    Pytam o to jak wygląda lub wyglądała Wasza forma nauki ?! Co się wam sprawdziło, co nie sprawdziło, co pokryło, co nie pokryło… itd. Ile czasu spędzacie nad książką, nad testami do poszczególnych egzaminów… ?! Ile dni nauki wam to zajmuje ?! Pytam o to, ponieważ o ile Communications dało się przeczytać, tak teraz mam w ręce Air Law i po kilku stronach nie wiem co się dzieje… Jest tego taka ilość i trudność samego języka, że nie sposób całej książki przeczytać, nie mówiąc już o zrozumieniu detali i zapamiętaniu wszystkiego. Mam wrażenie, że do jednego przedmiotu potrzebowałbym z 2 miesięcy…
    Jaki jest wasz system nauki ? najpierw książka słowo w słowo ? potem testy na pamięć ? Chciałbym wiedzieć coś więcej na ten temat… Czy faktycznie jest to aż tak straszne, czy tylko wyolbrzymiam, bo jak na razie to robię w majty ze strachu :-P
    Dajcie znać.
    Dzięki każdemu za odpowiedź

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dwa miesiące średnio na jeden przedmiot to dobry czas wg mnie. Oczywiście przyjmując, że chcesz się nauczyć czegoś, a nie ylko wykłuć bazę na pamięć. Są takie książki jak communication czy mass and balance, których uczysz się w kilka dni, a nawet bez nauki na podstawie wiedzy z PPL da się zdać, ale prawo dla każdego pilota latającego IFR jest bardzo istotne i tu nawet książka to mało, znajomość doc. 4444 też się przyda, a lektura Annex 2 jest wręcz obowiązkowa.

    Ja w pierwszej sesji zdawałem trochę przedmiotów, chyba 6 (jak uzupełnię blog to sobie przypomnę), ale uczyłem się do niej pół roku godząc naukę z pracą. ... no i w tych 6 przedmiotach byłī dwa niemal bliźniacze tj. VFR i IFR comm, do tego mass and balance, a te trzy przedmioty razem to mniej niż połowa zakresy wiedzy np. z meteorologii.

    Każdemu wiedza przyswaja się w innym tempie, więc nie licz na uniwersalne odpowiedzi. Jeśli masz problem ze zrozumieniem podręcznika (one są pisane naprawdę banalnie prostym angielskim, też się uczę z Jeppesen i czasami jestem wręcz zdegustowany prostotą form leksykalno-gramatycznych i licznymi powtórzeniami) to najlepiej zacząć od powtórki samego języka, a z egzaminami nie ma się co spieszyć, zanim nie wylatasz z 500h znalezienie pracy i tak jest wątpliwe, a nalot możesz budować w trakcie nauki (tylko niestety nie w IFR, chyba że masz na to oddzielny kurs).

    P.s. Nie czytaj lepiej forum w tym zakresie bo to tylko powoduje stres, ludzie mają tendencję do przewyższania swoich osiągnięć. Ja nie czytałem przed pirwszymi egzaminami, później zacząłem dopiero rozmawiać z ludźmi i czytać forum, to się troszkę zdziwiłem jakie niestworzone historie o trudności tych egzaminów ludzie opowiadają. Jeśli się solidnie uczysz, a nie trakujesz tego jak loterii to zdasz, tylko nie każdy ma na tyle dużo czasu i odpowiednio młody umysł aby zrobić to w pół roku, jeśli ktoś jest starszy (po 26 roku życia komórki mózgu obumierają ;-) , a do tego pracuje po 10 godzin na dobę plus tyle ile potrzeba) to zajmie mu to z dwa lata, ale zda, więc spokojnie.
    sholay likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  3. #3
    Awatar martini-vip

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Ireland ATPL CPL IR/ME

    Domyślnie

    Witaj,
    Wszystko zależy od tego jak umiesz język Angielski to podstawowa sprawa która określi twój czas nauki, jeżeli umiesz dobrze j. Angielski to zrobisz ATPL w 6-7 M-C począwszy od dzisiaj i mówię tu w oparciu że poświęcisz się tylko nauce czyli nie pracujesz i masz cały czas tylko na naukę w takim stanie rzeczy jesteś w stanie jadąc do ULC zdać egzaminy bez jak to jordan pisze "loterii", ale szczerze wziął bym margines i dal sobie 8 m-c na całość a to z powodu tego że na jednej sesji masz tylko jedną możliwość do zdania przedmiotu i nawet najmniejsze nie dociągnięcia sam bym pod szlifował.

    Jaką metodę nauki polecić ?...
    Książka + pytanie = wiedza i zdany egzamin,
    Nie polecam wkuwania na pamięć, pytania w większość są tak napisane że prawie się zgadzają z AV ale odpowiedzi są inaczej sformułowane więc wiedza jest niezbędna aby poradzić sobie z zadaniami, jeżeli pamiętam to idealnie te same pytanie+odpowiedz z AV miałem może tyko 5 razy ale nie pamiętam takich szczegółów.

    Będziesz potrzebował świętej cierpliwości i naprawdę ogromnego samozaparcia aby nauczyć się wszystkiego.
    Hehe.. dam ci jeszcze jedną radę jak będziesz zdawał G.Nav to przed przystąpieniem do nauki z tego przedmiotu od razu "przyklej sobie poduszkę do ściany żeby nie uszkodzić czoła" z co nie których tam zadań które naprawdę potrzebują cierpliwości i czasu do nauki ja osobiście mam za sobą to na 89% i był to mój najgorszy przedmiot jak dla mnie ;-) nie którzy może wolą ten przedmiot ale chyba mniejszość hehe..

    Co do kolegi wypowiedzi jordana to ma on racje tylko nie zgodzę się z teologią obumierania komórek mózgu po 26 roku hehehe...
    Ogólnie poradzisz sobie jeżeli masz czas i chęci.
    Pozdrawiam




    Cytat Zamieszczone przez LOCKHEED_TM Zobacz posta
    Cześć. Jestem tu nowy…
    W przyszłym miesiącu wybieram się na pierwszą sesję ATPL i planuje 5 przedmiotów.
    Pytanie pewnie stare jak to forum ale szukam jak największej ilości informacji od osób które mają już pierwsze egzaminy za sobą.
    Mam wszystkie książki Jeppesena i bazę pytań AviationExam kupioną miesiąc temu.
    Pytam o to jak wygląda lub wyglądała Wasza forma nauki ?! Co się wam sprawdziło, co nie sprawdziło, co pokryło, co nie pokryło… itd. Ile czasu spędzacie nad książką, nad testami do poszczególnych egzaminów… ?! Ile dni nauki wam to zajmuje ?! Pytam o to, ponieważ o ile Communications dało się przeczytać, tak teraz mam w ręce Air Law i po kilku stronach nie wiem co się dzieje… Jest tego taka ilość i trudność samego języka, że nie sposób całej książki przeczytać, nie mówiąc już o zrozumieniu detali i zapamiętaniu wszystkiego. Mam wrażenie, że do jednego przedmiotu potrzebowałbym z 2 miesięcy…
    Jaki jest wasz system nauki ? najpierw książka słowo w słowo ? potem testy na pamięć ? Chciałbym wiedzieć coś więcej na ten temat… Czy faktycznie jest to aż tak straszne, czy tylko wyolbrzymiam, bo jak na razie to robię w majty ze strachu :-P
    Dajcie znać.
    Dzięki każdemu za odpowiedź

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Dzięki Wam za odpowiedź...
    Pytam, bo jak się rozmawia z ludźmi którzy zdawali, czyta fora albo śledzi blogi to powstaje jedna wielka dezinformacja. Każdy mówi co innego... i jak ktoś podchodzi pierwszy raz to mu ręce opadają bo jedna informacja wyklucza drugą. Jeden mówi że zdawał z danego przedmiotu z AE i pokryło mu się 99% a drugi mówi że 60% hehe. Jeden mówi, że czyta jedną książkę przez miesiąc a drugi mówi czy pisze że "przeglądnął" książkę w 2 dni i zabrał się za testy i przerobił cały przedmiot w 5 dni... I też zdał ! Bez względu na to jak ktoś dobrze umie angielski nie jest w stanie przeczytać i zrozumieć tej książki w 2-3 dni... (np. Air Law) Przeczytać ! a nie przeglądnąć obrazki i kilka cyferek...
    Dzięki za wszelkie wskazówki, bo z każdej wypowiedzi wyciągam trochę informacji. Prawda jest taka, że do pierwszej sesji wszystko będzie malowane w czarnych barwach... i żadna informacja nie będzie prawdziwa dopóki nie zobaczę testów na własne oczy. Tak jak to miało miejsce przed PPL(A)... Oczywiście nie porównuję tych dwóch przedmiotów tylko skalę nerwów przed pierwszym podejściem
    Jeszcze jedno pytanie... Jakieś wskazówki konkretnie przed Air Law i Operational Procedures ?!

    // Wydzieliłem ten temat do osobnego wątku
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 09-04-2014 o 13:18 Powód: wydzielenie tematu

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Poprostu się nauczyć, to jest uniwersalna wskazówka nie tylko do wszystkich przedmiotów ATPL, ale w ogóle do wszystkich egzaminów do jakich będziesz podchodził w życiu.

    P.s. Napisałem powyżej, że zalecam lekturę Annex 2 (zakąłdam, że jako pilot turystyczny już miałeś z tym do czynienia) oraz doc. 4444, a także EU-OPS wraz ze wszystkimi subpartami. Annex 1, 6 i 14 też się przydadzą.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  6. #6
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    odkupie od kgos baze do eatpl
    pozdr

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie Podręczniki i nauka do ATPL

    Witam zaczynam sie uczyć do teorii ATPL jakie książki wybrać ? Czy Jeppsena czy oxford ? Jedyna różnica jaka zauważyłem to to ze w jeppsenie lepiej sa zobrazowane przykłady ale czekam na opinie kogoś . I chce zeby mi to pomogło w nauce a nie tylko nauczenia pytań na pamięć oraz proszę jakaś dobra bazę co sie w Miarę pokrywa z egzaminem w ulcu

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2014

    Domyślnie

    ponawiam temat - czy jakies zmiany, nowe podpowiedzi, porady?

  9. #9
    PatrykEPBK
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kicor Zobacz posta
    ponawiam temat - czy jakies zmiany, nowe podpowiedzi, porady?

    Witaj

    Ja napoczątku czytam książki Oxfordu, póżniej Longursta a na samym koncu baza

    I tak każdy przedmiot po kolei
    kicor likes this.

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •