Witam,
chcialem sie dowiedziec jak wyglada szkolenie ATPL(f) w prywatnym osrodku.
czy jest to nauka potrzebnych rzeczy tylko do latania czy ogolnie jakies zadania np. matematyka?
pozdrawiam
Wersja do druku
Witam,
chcialem sie dowiedziec jak wyglada szkolenie ATPL(f) w prywatnym osrodku.
czy jest to nauka potrzebnych rzeczy tylko do latania czy ogolnie jakies zadania np. matematyka?
pozdrawiam
Na ten temat znajdziesz na forum mnóstwo inormacji-wystarczy poszukać nie mniej podaje pare ośrodków gdzie szkolą do ATPL(A) frozen:
www.runway.pl
www.dlapilota.pl
www.royalstaraero.pl
ATPL w Runway
http://www.runway.pl/atplfrozen.pdf
Zaraz, według tego pdfa z Runway kurs teoretyczny ATPL trzeba zrobić zaraz po PPL? Zawsze mi się wydawało, że na końcu można to robić. A jeśli ktoś chce mieć tylko PPL, IR i latać rekreacyjnie, to też musi przed szkoleniem IR zrobić teorie ATPL?
chodzi o to, ze teoria ATPL zalatwia Ci od razu kursy IR i CPL, dlatego wiekszosc osrodkow odchodzi od klasycznych kursow i wszystko zalatwia distance learning atpl. w takim ukladzie musisz zrobic to po PPL jezeli chcesz robic dalej IR albo CPL
pzdr
Znaczy chodzi Ci o to, że teoria ATPL załatwia od razu TEORIĘ IR i CPL?
Czyli rozumiem, że jeśli chcę, to mogę robić IR z teorią IR bez teorii ATPL?
Tak ale typowemu pilotowi rekreacyjnemu ktory chce robic IR nie jest potrzebny ani ATPL ani CPL. Cos mi sie wydaje ze polskie szkoly poszly na skrot bo maja samych "kandydatow na ATPL". Moglo by sie wydawac ze to jakas nowa maniera biurokracyjna rodem z JAA ale to nie prawda - do tej pory naprzyklad masa szkol lotniczych w UK oferuje "normalna" IR.Cytat:
Zamieszczone przez gaugan
W ogóle gdzie trzeba a gdzie nie trzeba robić teorii z poszczególnych licencji?
Np, robiąc brytyjskie PPL JAA w USA nie ma teorii. Chyba do innych też, ale nie jestem pewien.
Nie bardzo rozumiem pytania. Teorie zawsze trzeba "znac" (i zdac egzamin z tej teori) ale nie wiem co rozumiesz przez "robic". W USA mozesz zdobyc teoretyczna wiedze we wlasnym zakresie - nikt nie wymaga abys sie pokazywal "na lekcjach" w jakies szkole ale nie wiem jak to wyglada w Polsce.Cytat:
Zamieszczone przez El Wieczor
W Polsce, zdaje się, jest wymagana minimalna frekwencja 75% na zajęciach teoretycznych.
No właśnie chodzi mi o uczęszczanie na zajęcia teoretyczne. Szkoda czasu na to. Jeszcze jeśli ktoś mieszka dalej od miejsca wykładów, to w ogóle ciężko z dojazdami, z biletami no i za całą teorię też trzeba zapłacić niemało. A po co, jeśli można się pouczyć samemu w domu w dogodnym czasie i z takimi samymi skutkami.
Tylko sporo jest tych ośrodków i zawsze można znaleźć coś bliżej siebie. Poza tym można fajnie spędzić gdzieś weekend, nie licząc wykładów :twisted:
hej z tym szkoda czasu to przesadziliście - są plany o wydłużeniu czasu nauki teorii.. więc i tak jest nieźle - pozatym samo przebywanie w środowisku samego kursu jest ważne
nadal nikt nie napisal jak to wyglada, moze ktos sie skusi ?
chialem sie dowiedziec jak wyglada szkolenie ATPL(f) w prywatnym osrodku.
czy jest to nauka potrzebnych rzeczy tylko do latania czy ogolnie jakies zadania np. matematyka?
Nie wiem jak gdzie indziej, powiem jak wygladał moj distance learning.
Masz wykałdy weekendowo po 6-7 godzin i tam jest poruszana najczęsciej najbardziej podstawowa wiedza z tych tematów (jest 14) + jakies takie własnie "ciekawostki" czyli rzeczy trudne. Jesli chodzi o matematyke to wiadomo ze jest ona wszechobecna ale tego nie nalezy sie obawiac poza nawigacja... moze ale to tez nie jest jakos nie do nauczenia. Razem musisz wyrobic 14 tematow i generalnie zalozenie jest takie ze na kazdy temat przychodzisz juz z przeczytana przedtem ksiazka o nim, wiec wyklad ma miec bardziej charakter konsultacji, duzo pytań ze strony kursantów i tego nie nalezy sie bac. Nie kiedy cos tam sie wypełnia jak load-sheet albo inne operacyjne materialy, to wszystko ma tylko wyczulic na te najistoniejsze elemetny, reszty i tak masz sie nauczyc sam.