Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 32

Wątek: ATPL w USA

  1. #1
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie ATPL w USA


    Polecamy

    Witam!

    Czy jest możliwość zrobienia taniej niż w EU licencji ATPL w USA?

    Czy są szkoły w których jest troche Polaków?

    Czy nie ma problemów z przekonwertowaniem licencji?

    Proszę o linki do jakiś szkół...

    PS Aha i nie chodzi mi o szkołę PAS, bo tam ponoć mozna zrobić tylko do CPL, a to nie pozwalało by latanie jako F/O na samolotach pasażerskich.
    Pozdrawiam, Tomek

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Od pazdziernika 2007 jeszcze nikt w Pl nie przekonwerterowal licencji FAA na JAA (przynajmniej ja nie slyszalemo takim wypadku) wiec albo trzeba szukac szkoly z JAA albo ograniczyc sie tylko do nalotu a szkolenie w Polsce.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 05-11-2009 o 18:47 Powód: Kosmetyka.

  3. #3
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    263

    Domyślnie

    W USA wymagania do ATP to minimum 1500TT. Dodatkowo nie ma frozen ATP bo to nie jest wymagane do zatrudnienia w tamtejszych liniach lotniczych. Tylko kapitan potrzebuje ATP. Glowna roznica pomiedzy ATP/ATPL FAA a JAA to ze w pierwszym przypadku trzeba pokazac egzaminatorowi jak dobrze sie lata a w Europie jest to wymog formalny aby dostac sie/latac w lotnictwie pasazerskim. Jednym slowem praktyka vs teoria.
    AllOver

  4. #4
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Aha, dzięki. Czyli ogólnie to lepiej teorię do licencji w EU, a nalot w USA?
    Pozdrawiam, Tomek

  5. #5

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Nie jest prawdą że nikt nie nostryfikował licencji FAA na JAA. Sam jestem właśnie w trakcie nostryfikacji. Wygląda to tak: przyjeżdżasz ze Stanów z CPL IR I ME, składasz wniosek o uznanie licencji PPL( nie mylić z nostryfikacją) i dostajesz ważne uznanie na 2 lata po czym zapisujesz się na ATPL Frozen po ukończeniu kursu z certyfikatem w ręce idziesz do ośrodka szkolenia w Polsce (najlepiej do takiego który ma już doświadczenie w nostryfikacji) i prosisz o program pomostowy. Główny instruktor stwierdza ile potrzebujesz dodatkowego instruktarzu tworzy Twój program pomostowy który następnie jest zatwierdzany przez ULC. Następnie równocześnie możesz latać z instruktorem i zdawać egzaminy teoretyczne a na koniec już tylko praktyczny egzamin i wio
    Szkolenia oraz budowanie nalotu w Miami, USA.

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Od pazdziernika 2007 jeszcze nikt w Pl nie przekonwerterowal licencji FAA na JAA (przynajmniej ja nie slyszalemo takim wypadku) wiec albo trzeba szukac szkoly z JAA albo ograniczyc sie tylko do nalotu a szkolenie w Polsce.
    To nie jest prawda bo ja wlasnie wrocilem ze Stanow w pazdzierniku 2007 i konwertowalem FAA CPL,IR,ME. Fakt byl taki, ze 3 miesiace sprawa obijala sie o ULC jak ma wygladac program bo tak sie zapetlili w swoich przepisach. Dwom moim znajomym tez sie to udalo. Wiecej ludzi nie znam bo sie nie interesowalem ale posrod tych co znam to lacznie z moim przypadkiem udalo sie 100% osob

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Apropos tych "programów", po pierwsze czy to jest w ogóle zgodne z prawem że ULC czegoś takiego wymaga, a po drugie na jakiej podstawie polski ośrodek szkolenia decyduje jaki program należy zastoswać, ile godzin i jakich ćwiczeń? Czy szkoła w USA wystawia jakieś szczegółowe zestawienie zadań z ich programu szkolenia?

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Apropos tych "programów", po pierwsze czy to jest w ogóle zgodne z prawem że ULC czegoś takiego wymaga, a po drugie na jakiej podstawie polski ośrodek szkolenia decyduje jaki program należy zastoswać, ile godzin i jakich ćwiczeń? Czy szkoła w USA wystawia jakieś szczegółowe zestawienie zadań z ich programu szkolenia?
    No wlasnie to jest najwieksza glupota w tym wszystkim!!!
    W normalnych warunkach czyli robiac szkolenie w Stanach a konwersje np w Anglii to takie rzeczy zalatwia sie na poziomie osrodka. Czyli po prostu wsiada z nami instruktor i po locie stwierdza czy jestesmy gotowi do egzaminu czy ewentualnie trzeba cos poprawic i dolatac. Nastpenie dostajemy skierowanie na egzamin i po sprawie.
    U nas osrodek musi napisac program nie robiac nawet z danym pilotem check ride!!!
    Nastepnie, ten program akceptuje ULC (30 dni na podjecie decyzji). Oczywiscie po 30 dniach przychodzi odmowa bez podania przyczyny czego brakuje/co dodac i nastepne, kolejne 30 dni... Wiec logiczne, ze idzie sie do urzednika i pyta sie co jest nie tak. Odpowiedz najczesciej, ze nie moze powiedziec bo to szkola ma program ulozyc a nie ULC. Maslo maslane bo przeciez na jakiejs podstawie ten program odrzucili!!!
    Tak wiec glowny problem polega na tym, ze szkoly piszac programy nie wiedzac na czym sie opierac a ULC uznaniowo czesto wg wlasnego widzi misie uznaje/odrzuca.
    Najczesciej jest to na zasadzie wylataj tyle na ME bo to lepiej bedzie w ksiazce wygladac.
    Oczywiscie pomijam przypadki gdy ktos nie spelnia wymagan stawianych przez JAR'y bo to sprawa oczywista, ze ULC nie moze tego uznac (glownie chodzi o IR, w USA to 35/40h a wg JAA 50h - roznice trzeba wylatac)
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 06-11-2009 o 08:51 Powód: Kosmetyka ;-)

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    OK, w takim razie czemu wszyscy załatwiają te sprawy w ULCu, a nie np. w CAA? Czy ta droga jest dla Polaków bardziej skomplikowana?

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    OK, w takim razie czemu wszyscy załatwiają te sprawy w ULCu, a nie np. w CAA? Czy ta droga jest dla Polaków bardziej skomplikowana?
    U mnie zadecydowaly pieniadze i "logistyka". Latanie/egzaminowanie w Anglii jest cholernie drogie nawet w porownaniu do naszego kraju. Musialbym sie zatrzymac w Anglii przez jakis czas czyli szukanie mieszkania/szkoly itp itd.
    Zdajac w Anglii zostajemy pod ich nadzorem czyli wszystkie sprawy zalatwiamy z nimi. Nie mozna byc pod nadzorem dwoch panstw. Nie jest to praktyczne a z osob, ktore znam wszystkie na to narzakaja - strasznie duze koszty a i zdarzalo sie, ze musieli tam poleciec zeby cos zalatwic.
    Jezeli chodzi o ceny egzaminowania, za wydanie licencji i koszty naszej "obslugi" w urzedzie to na tle Anglii zlego slowa na ULC nie moge powiedziec i pod tym wzgledem naprawde nie rozumiem tych, ktorzy na ULC narzekaja.
    Niestety z reszta jest gorzej o czym juz napisalem. Tak szczerze to po pewnym czasie mialem taki wk...rw na cala sytuacje, ze powaznie myslalem, zeby to zrobic jednak w Anglii. Po pewnym okresie kosz straconego czasu i utraconych korzysci jest wiekszy.

  11. #11
    Awatar Grimes070

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Ozorków/EPLL

    Domyślnie

    A czy może ktoś orientuje się, gdzie telerowana jest licencja FAA ?

  12. #12
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Mam pytanko, może trochę odbiegające od tematu, ale dotyczy również wizyty w USA.
    Załóżmy taki scenariusz:
    - robię PPL w Polsce
    - zdaję teorię ATPL

    I teraz pytanie, czy mógłbym zrobić sam nalot w USA (do CPL, IR, ME), a w Polsce zdać tylko egzaminy praktyczne z instruktorem ?

    I jeśli tak to ile tych godzin, do CPL potrzebne jest 150h, a jak jest z IR, ME ?

    Cenowo wyszłoby chyba najtaniej tą drogą, bo omijamy w ten sposób konwersję, tylko czy tak się da ?

  13. #13
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Seta7 Zobacz posta
    I teraz pytanie, czy mógłbym zrobić sam nalot w USA (do CPL, IR, ME), a w Polsce zdać tylko egzaminy praktyczne z instruktorem ?
    Jeśli w USA byłby to ośrodek szkolący wg JAR, to tak.

  14. #14
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A czemu nie mógłby być według FAA (FAR) ?
    Przecież chodzi mi tylko o zrobienie nalotu, egzaminy u nas.

    A przy okazji znasz może jakieś ośrodki szkolące według JAA (JAR) w USA ? Jeśli tak to byłbym wdzięczny za jakieś linki.

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Może być w/g FAA ale po przylocie wymagana jest konwersja na JAA, powód jest prosty inne przepisy są w USA.

  16. #16
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Konwersja nalotu ? Dobrze rozumiem ?
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  17. #17
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A na czym polega w takim razie konwersja nalotu ? Jakie koszta się ponosi ?
    Do tej pory myślałem że konwersja dotyczy tylko licencji...

    ps: dzięki wszystkim za odpowiedzi

  18. #18

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Zaraz zaraz, ale o czym Wy tu w ogóle Panowie mówicie? O nalocie czy o szkoleniu? Nalot można jak najbardziej robić w Stanach i nic nie trzeba konwertować, wpisuje się do logbooka i koniec tematu. Jeżeli chodzi o szkolenie to albo robi się wg FAR i wtedy uprawnienia są wydane przez FAA i żeby zostały zaakceptowane przez JAA trzeba zdać tu egzaminy praktyczne (no i teoretyczne, chyba że ma się ATPLa). Można też się szkolić w Stanach według JAR, szkół jest sporo, wystarczy odwiedzić google albo pprune. Wtedy egzaminów w Polsce zdawać nie trzeba, inna sprawa że raczej wiele taniej to nie będzie kosztować...
    Ostatnio edytowane przez Krasnall ; 24-11-2009 o 21:05

  19. #19
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No czyli dobrze myślałem

    Jeszcze wrócę do pytania #12. Ile godzin liczy oddzielnie ME i IR ?
    I orientujecie się może ile wyniosą egzaminy praktyczne ME, IR, CPL w Polsce w sytuacji gdy wymagany nalot zrobiłem wcześniej w USA ?

    Pozdrawiam.

  20. #20

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Można robić szkolenie praktyczne/teoretyczne w jednym kraju, a egzaminy w innym oba pod JAA??
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 28-11-2009 o 13:52 Powód: To co zwykle.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •