Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie Podejście z widocznością - Visual approach


    Polecamy

    Witam,
    pytanie następujące:
    lecąc IFR'em, nad punktem oddalonym ok.20NM od lotniska, załoga chciałaby podejść z widocznością. Jakie muszą być spełnione warunki dla takiego podejścia? Niestety odpowiedź: 'Musimy widzieć lotnisko, światła podejścia lub inne podobne' nie jest wystarczająca. Czy ktoś mógłby odnosząc sie do konkretnego dokumentu, odpowiedzieć na to pytanie?
    z góry dzieki za odpowiedzi
    pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie Podejście z widocznością - Visual approach

    Albo airfield in sight i prośba o visual, albo w VMC cancel IFR. Nie bardzo chce mi się szukać dokumentu. Stawiam na 4444 lub któryś anex

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlyingIsAwesome Zobacz posta
    'Musimy widzieć lotnisko, światła podejścia lub inne podobne' nie jest wystarczająca.
    Nie jest wystarczajca bo dokladny przepis mowi ze albo trzeba widziec lotnisko albo poprzedzajacy samolot.
    Tutaj jest troche obszerniej na ten temat w oficjalnej literaturze FAA (strona 4-57):

    http://www.faa.gov/regulations_polic.../chapter_4.pdf

    Jest duza szansa ze w Europie jest bardzo podobnie, jak nie to ktos inny pewnie cos doda.

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Nie musi widzieć lotniska. Doc 4444:

    6.5.3.3. Statekpowietrzny w locie IFR może uzyskać zezwolenie na wykonanie podejścia zwidocznością pod warunkiem, że pilot może utrzymywać kontakt wzrokowy zterenem, i:

    • a) zgłoszony pułap chmur jest na lub powyżej poziomu początku segmentu podejścia początkowego statku

    powietrznego,który dostał to zezwolenie; lub

    • b) pilot zgłasza na poziomie początku segmentu podejścia początkowego lub w jakimkolwiek innym czasie

    podczaswykonywania procedury podejścia według wskazań przyrządów,że warunki meteorologiczne są takie, że istniejeuzasadniona pewność, że podejście z widocznością i lądowanie mogą być wykonane.

  5. #5
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A jednak czasem musi (również 4444):

    8.9.5 Wektorowanie dla podejścia z widocznością
    Uwaga. — Patrz także rozdział 6, dział 6.5.3.
    8.9.5.1 Kontroler może rozpocząć wektorowanie statku powietrznego mającego wykonać podejście z
    widocznością, gdy aktualny pułap chmur jest wyższy od minimalnej wysokości bezwzględnej, stosowanej przy
    wektorowaniu, i warunki meteorologiczne są takie, że z wystarczającą pewnością podejście z widocznością
    może być zakończone.
    8.9.5.2 Zezwolenie na podejście z widocznością jest wydawane dopiero po zameldowaniu przez pilota,
    że widzi lotnisko lub poprzedzający statek powietrzny i wtedy wektorowanie zostanie zwykle zakończone.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Ok, racja - dzięki za sprostowanie

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Dziękuje Wam bardzo za odpowiedzi

  8. #8

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Czy dobrze rozumuję, że zezwolenie na podejście jest wydawane dopiero po potwierdzeniu przez pilota widoczności lotniska, ale z drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie aby "z trasy" przejść z IFR do VFR i dolecieć wdłg przepisów VFR do punktu, z którego widzimy lotnisko?
    Nawet w cytowanych przepisach jest rózróżnienie na "wektorowanie do podejścia" i samo podejście.

    Czyli innymi słowy, jeśli z tych 20nm nie widzymy lotniska (bo nie mamy nadprzyrodzonych mocy) to nie ma przeskód aby VFR'em podlecieć powiedzmy te 5nm do lotniska i zgłosić widoczność pasa.

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Podejście z widocznością nie ma nic wspólnego z VFR. Robi się to normalnie w locie IFR. Niektóre linie nie mogą nawet wykonywać lotów VFR.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak Piotr mówi. Niestety Maciejka79 napisał stek bredni i nikt tego nie skasował. Jeżeli dobrze znasz okolicę to wystarczy że widzisz teren oraz pogoda jest wystarczająca żeby poprosić o takie podejście i je wykonać z własną nawigacją.
    Natomiast aby kontroler mógł Cię do takiego podejścia wektorować są dodatkowe warunki a zezwolenie na podejście będzie wydane jeżeli zobaczysz lotnisko lub poprzedzający statek powietrzny.

    Czasem jednak jeżeli będzie spory ruch a Ty będziesz któryś w kolejności do lądowania, lub pomiędzy Tobą a poprzedzającym statkiem powietrznym potrzeba utrzymać określoną odległość z powodu sytuacji na ziemi kontrolerzy nie będzie skłonni wydać zezwolenia na podejście z widocznością. Z drugiej strony jeżeli wiesz że jesteś pierwszy w kolejności to warto zastanowić się nad wykonaniem takiego podejścia, z reguły jest krótsze i szybsze niż podejścia instrumentalne więc samoloty za Tobą będą mogły podejść wcześniej.

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Ale przepraszam w którym miejscu napisałem brednie??
    Podałem dwa uproszczone rozwiązania. Jedno gdy widzisz lotnisko (zgodnie z przytoczonym przez hawky pkt. 8.9.5.2) drugie gdy jesteś zbyt daleko by widzieć lotnisko ale pogoda pozwala skasować IFR.
    Nigdzie w pytaniu nie padło stwierdzenie, że chodzi o linie lotniczą, że jest kolejka do lądowania albo że załoga ma być wektorowana.
    Jeżeli napisałem coś źle to popraw proszę i wskaż źródło, a nie od razu że stek bzdur

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Przepisy masz, nie wiem czego jeszcze chcesz. Po raz kolejny piszesz coś o kasowaniu IFR, znajdź w 4444 definicję podejścia z widocznością najpierw a później możemy dyskutować.

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie Podejście z widocznością - Visual approach


    Polecamy

    Dobra, rozumiem. Źle zinterpretowałem pytanie. Mój błąd. Nie ma co dyskutować. Pozdrawiam

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •