Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: IR -> CPL

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie IR -> CPL


    Polecamy

    IR - czy warto go zrobić przed licencją CPL, z przyczyn czysto finansowych?

    Czy nalot, który zrobie podczas szkolenia do IR(SE), będzie się liczył do nalotu ogólnego, czyli wymaganego 150h TT aby rozpocząć szkolenie cpl? i czy bedzie sie tez liczyl do otrzymania licencji zawodowej gdzie jest wymagane 200h TT ?

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Nalot IR liczy się z do nalotu TT. Czy z czysto finansowych przyczyn się oplaca? Tu pytanie - jeśli chcesz robić szkolenia w różnych ośrodkach (albo przynajmniej mieć taką możliwość) i nie podpisywać umowy IR+CPL - czyli płącić IR i ewentualnego ME z VAT to tak, po jeśli zrobisz najpierw CPL to dalsze szkolenia są i tak zwolnione z VAT.

    Jeśli chcesz robić IR+ME+CPL w jednym ośrodku, to tańsza jest wersja z CPL najpierw i do tego daje więcej godzin nalotu. Natomaist pamiętaj, że żeby otrzymać CPL, w momencie egzaminu musisz mieć min. 200 TT (a wtedy te dwadzieścia kilka godzin z IR i ME nie uwzględnisz bo ich nie będzie miał).

    PIotrek

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Chodzi mi właśnie o jedna umowe w jednym osrodku na calosc ir/se/me/cpl.

    Rozumiem ze jak podpisze taka umowe na calosc to bedzie bez vat, bez wzgledu na to ktore szkolenie będZie pierwsze - liczy sie umowa na calosc.

    A Chcialbym latanie zaczac od ir/se aby te szkolne godZiny juz sie liczyly do TT.

    Rozumiem ze taka opcja jest mozliwa?


    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Pomyśl jeszcze nad jedną kwestią. IR to dość specyficzne latanie. Nie lepiej najpierw ogarniać o te x godzin lepiej samolot a dopiero później dokładać trudniejsze uprawnienia niż odwrotnie? Myślę, że więcej wyciągniesz z takiego IRa gdzie nie musisz się już tak skupiać na samolocie.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Co do zasady, wszystkie ATO z którymi rozmawiałem, pod warunkeim zawarcia umowy IR+ME+CPL zwalniają wszystko z VAT niezależnie od kolejności.

    Bedmi, weź pod uwagę, że samolot wykorzystywany do IR to raczej nize c152 / żadnko c172, więc mało kto będzie miał ogarniętego dobrze Arrowa, Senekę, czy coś podobnego zaczynając IR.

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Domyślam się, ale liczy się też ogólne ogarnięcie w powietrzu. Wiem to sam po sobie. Inaczej latałem mając 50h a inaczej mając 250h. I nie mówię o tym samym typie statku powietrznego. Ale być może to kwestia indywidualna.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •