A do jakiej licencji?
Ogólnie z pytaniem jak oceniacie tą szkołę. W planach mam do ATPL, posiadam ppla
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Teoria spoko i na dobrym wysokim poziomie, pod tym względem akurat fajnie, problem jest z samolotami albo raczej nadmiarem ludzi, kolejki do samolotów są tak duże, że ciężko jest zarezerwować samolot, dlatego stamtąd odszedłem.
Patryk13, napisz jeszcze kiedy to było. SA od niedawna ma dodatkowe 3 samoloty do szkolenia, właściciel sam w rozmowie przyznał, że wcześniej była lipa z dostępnością, a odkąd są nowe maszyny to jest całkiem ok. Do dalszej weryfikacji co prawda jak jest naprawdę, ale samoloty rzeczywiście są.
Z samolotami jest problem w każdej szkole, która ma dużo uczniów. To już nie te czasy gdy mogłem wziąć samolot na weekend wylatując 7-10 godzin i to był dobre deal dla ośrodka bo teraz to samolot może dziennie tyle zrobić. Jeśli chodzi o szkolenie to problemów nie ma większych, a z budową nalotu jest różnie, jeśli masz czas tylko po pracy i w weekendy to może być trudniej niż w poniedziałkowy poranek.
Nadal jest ciężko wziąć samolot do budowy nalotu, jest to spowodowane dużą ilością osób. Te nowe Tecnamy co przyszły na wiosnę trochę pomogły ale nadal nie jest lekko. Info z pierwszej ręki.
Problemem (albo może zaleta) SA jest to, że o ile dobrze wiem nigdzie indziej w WLKP nie zrobisz szkolenia do ATPL. Pewnie najbliżej bartolini w łodzi, ale tam też słyszałem że z flotą i jej dostępnością bywa różnie.
Ja polecam Grafprom w Bydgoszczy. Sama mieszkam w Poznaniu, Smarta nie rozważałam ze względu na opinie zasłyszane od kolegi odnośnie dostępności maszyn, chciałam PPL robić u Biernata ale po podjechaniu do Bydgoszczy zdecydowałam się na nich.
Autem jedzie się około 1h40m, ośrodek na terenie lotniska, nowe zaplecze sanitarne, hotel na terenie lotniska, samoloty są dostępne bez problemu.
Jak nasz poszedł na przegląd, to były dwa w zapasie na latanie. Wszystko ładnie poplanowane.
Instruktorzy z ogromnym doświadczeniem nie tylko z linii ale również z lotów agro.
Wchodzisz tam i czujesz się jak u siebie.
Od PPL do ATPL można się wyszkolić.
Naprawdę polecam, jeśli kogoś nie zrażają dojazdy - sama robiłam szkolenie tylko weekendowo + czasami w tygodniu po pracy i wyszły 3 miesiące (byłyby 2 z hakiem, gdyby nie załamanie pogody od połowy września).
A, no i przykładowo PPL w Grafpromie kosztuje 25 tysięcy na kontrolowanym, gdzie w Biernacie (kto kojarzy jak wygląda pas i lotnisko to kojarzy ) chcieli 28 tysięcy + dodatkowe koszta za lądowania i konwojery na sąsiednich.
U mnie to praktycznie odpada. Gdybym chciał robić samo PPL to albo Michałków albo Leszno mam najbliżej. Ale że interesuje mnie jednak ATPL to biorę się za Smarta. Do Bydgoszczy jeżeli dobrze pamiętam mam 160km w jedną stronę. Cena ppl to bodaj 26 tysiecy i lotnisko kontrolowane. A o Mateuszu Działyńskim się dużo słyszy ale nie można mu odmówić doświadczenia. Sam za czasów studiów poszedłem do promotora którego wszyscy określali jako 'postrach uczelni', a okazało się że to bardzo w porządku człowiek. Może ja po prostu lubie ludzi z trudnymi charakterami. W końcu jako skorpion sam nie jestem łatwy jeżeli chodzi o charakter
Co do lotniska w Żernikach u P. Biernata. Na wiosnę będzie będzie już wydłużony pas asfaltowy a tuż obok już jest trawiasty. Osobiście PPL nie robiłem, ale głównie budowałem nalot. Nigdy nie było problemu z dostępnością samolotów, trzeba po prostu nie budzić się chwilę przed weekendem gdzie zapowiada się piękna pogoda. Co do sprzętu jedna C-152 long range aktualnie z nowym silnikiem plus druga normalna, nigdy mnie nie zawiodły. To samo tyczy się C172. Same lotnisko znajduje się w MCTR EPKS także też od początku lata się w przestrzeni kontrolowanej poza tym pas stosunkowo krótki co też pozwoli złapać doświadczenie inie będzie problemów i strachu żeby polecieć na inne małe lądowiska. Co do opłat na innych lądowiskach sam osobiście nigdy nie płaciłem za lądowania czy konwojery, a jak ktoś pyta skąd się przyleciało warto od razu podkreślić, że z Żernik a nie Aeroklubu Poznańskiego . Instruktorzy również doświadczenie i zaangażowani w pracę chcą pomóc i nauczyć. Ogólnie osobiście polecam . Ceny wszędzie poszły trochę do góry
" Kochajmy Lotnictwo "
Pas na Żernikach będzie wydłużony?
Dzień dobry. Jestem tutaj nowy i zarazem witam wszystkich.
Przeczytałem forum w sprawie szkół w Poznaniu i okolicach ale temat ma parę lat. Czy Waszym zdaniem SA jest najlepszym rozwiązaniem ?
Nie zamierzam robić nic oprócz PPL może później kiedyś noc. Tylko turystycznie.
Mają w nowe samoloty oraz bliskość mojego miejsca zamieszkania przemawia za nimi. Aczkolwiek Bernat ma troszkę niższe koszty ze względu na brak opłaty na touch and go lub pełne lądowanie.
Hej. SA ma ten plus, że szkolą na lotnisku kontrolowanym. Uczysz się poprawnej komunikacji i zachowań na dużym lotnisku od samego początku. Ale minusem są tak jak mówisz większa kwota i mniejsza dostępność samolotów, ponieważ innych uczniów jest wielu. Ale polecam szkołę, ma ogromne zaplecze i możliwości.
Szkoła na plus, ale oczywiście wiele zależy od tego, jakiego masz instruktora. Generalnie dobry wybór, samoloty są i da się ogólnie pozgrywać. Na minus cena - samo szkolenie minimalnie droższe, ale po wzroście cen na EPPO robi się w praktyce ładnych kilka tysięcy więcej. Moim zdaniem mimo wszystko warto.
Zakładki