Moge tylko o książkach się wypowiedzieć, czytaj wszystko co z lotnictwem związane, zacznij od szutowskiego a skończy na książkach do atpla tylko nie tych jeppessena z chomika bo one są nielegalne
Siemka. Poniżej jest podobny temat jednak już chwila czasu minęła i chce się dowiedzie czy coś się zmieniło. Mianowicie chce rozpocząć szkolenie 0-ATPL i za te 2/3 lata zacząć sobie latac w wizz gdzie obecnie pracuje na kabinie.
Jak sprawa wyglada z Smart Aviation w Poznaniu? Nadal jest godna polecenia i można naprawdę się czegoś nauczyć? Czy to jest szkoła raczej żeby tylko nabić godziny a reszta we własnym zakresie?
Planuje podpisać umowę odrazu na wszystko żeby było trochę taniej, jakieś uwagi lub zastrzeżenia? Bardzo się opłaca czy jednak lepiej robić wszystko osobno?
Jakie książki sobie najlepiej ogarnąć na początek itp żeby się przygotować trochę do tego wszystkiego żebym nie szedł taki w 100% zielony.
Moge tylko o książkach się wypowiedzieć, czytaj wszystko co z lotnictwem związane, zacznij od szutowskiego a skończy na książkach do atpla tylko nie tych jeppessena z chomika bo one są nielegalne
Dzięki za odp! Ogólnie ten pakiet jepessena ATPL jest spoko 0-ATPL czy raczej na poaczatku się czyta coś innego?
sluchy chodzą różne, niektórzy odradzają SA a inni polecają... ja chyba bym poszukał czegoś innego
Zgadza się, jednak patrząc na poprzedni post to całkiem spoko się wydaje. Jednak na chwile obecna maja dość mało samolotów a bardzo dużo kursantów co może wydłużyć nie co szkolenie. W okolicy poznania nie zrobisz 0-ATPL
Wszystkie szkoły wymagają nauki we własnym zakresie, gdyż żadna szkoła w Polsce nie realizuje kursów stacjonarnych do ATPL, a przez 120 godzin w sali nie nauczysz się w zasadzie nic - tylko poznasz zakres materiału jaki potrzebujesz opanować.
Odnośnie instruktorów w szkoleniu praktycznym. To dotyczy wszystkich ośrodków, zależy jak trafisz. Opcje są następujące:
instruktor doświadczony i starszy, któremu chce się porządnie uczyć (w całej Polsce wymierający gatunek) ;-(
instruktor doświadczony, starszy, który pracuje aby do emki dorobić i ma wszystko w d... (niestety coraz więcej)
instruktor młody, z wiedzą i zapałem, który też może wiele nauczyć (trochę takich jest)
instruktor młody, bez wiedzy, doświadczenia, który uczył się na blachę bazy pytań, a instruktorka to zło konieczne aby godziny nalatać - niestety takich jest ostatnio wysyp.
Pewnie jeszcze jest kilka podtypów instruktorów. Ze względu na dość duże zapotrzebowanie w liniach ostatnio w instruktorce jest spora rotacja, nawet nie wiem kto obecnie w SA pracuje.
Wybierz szkołę, która jest możliwie blisko i w związku z tym nie będzie generowała dużych kosztów dodatkowych tj. dojazdy, hotele itp.
Ja wlasnie jestem z okolic Poznania lecz mysle ze w wrzensiu sie przeprowadze do Poznania juz na stale wiec szkole bede mial pod nosem. Myslicie ze to bedzie dobry wybor czy raczej szukac gdzies indziej ?
Ja bym wziął SA w tej sytuacji tylko zwróć uwagę na umowę. Ważne jest aby nie podpisać cyrografu i mieć możliwość zmiany w trakcie. Nie płacić z góry dużych kwot i na bieżąco zgłaszać co się nie podoba.
Zmany szkoly tak?
Bedzie taka mozliwosc? Mialem plan aby rozlozyc szkolenie na raty.
Rób tak, że idziesz do ośrodka i podpisujesz jakąś tam umowę na szkolenie. Ważne aby płatność była w etapach i aby te etapy pokrywały się z tym co latasz - moja zasada to nie płacić więcej niż 5 maks 10 tys. z góry. Jest dobrze to płacisz dalej i latasz dalej, jest źle to szukasz innych opcji.
A rozumiem, czyli rozlozenie kosztow calego szkolenia na raty odpada w takim razie. Jednak jak bym robil tak jak mowisz to nie ma opcji abym zarobil wystarczajaco pieniazkow aby placic w ten sposob.
To co sugeruje Jordan to właśnie płatność w ratach, zgodnie z postępem szkolenia. Jeśli oczekujesz kredytowania szkolenia przez szkołę (rozłożenie spłaty na okres dłuższy niż okres szkolenia) to raczej nie znajdziesz żadnej szkoły, która na takie warunki się zgodzi.
A dobra czaje. Mysle troche ogarne swojego a troche wezme z banku zeby to ogarnac. Czyli mowicie ze Smart Aviation ujdzie. A co nauki to z jakich ksiazek sie uczyc do PPL? a z jakich do ATPL? Mozna ogarnac Jappesena wszystkie tomy i to styknie do PPL i do ATPL czy bedzie trzeba jakies inne ogarnac ?
zrob tam sobie PPLke tylko i jak bedziesz zadowolony z poziomu itd. to dopiero zdecyduj sie z CPL+IR/ME bo jak podpiszesz wszystko z gory to juz bedzie ci ciezko uciec z tamtad. a takto zawsze mozesz pojsc gdzies indziej...chociaz ja i tak bym sie zastanowil ze 3 razy czy bym poszedl do sm...
Kicor, może zamiast instynuować coś między wierszami, co z boku wygląda na zwykłe obrabianie d.y, napiszesz merytorycznie dlaczego odradzasz Smarta?
Nooo własnie też chciałem pytać. Dlaczego odradzasz Smarta? w 2017 sporo osob zadowolonych czytajac poprzedni post, tylko rok roznicy a tak duzo sie pozmienialo ?
Właściwie JordanJ i Ty Wieszaku napisaliście wszystko w temacie.
Jest dużo uczniów, a mało instruktorów co baaardzo rozciąga w czasie szkolenie. Generuje to również inne problemy, jak zmiany instruktorów w trakcie, ale to opisał JordanJ - jeden z pasją do uczenia i latania, drugi do wylatania godzin.. zależy jak trafisz
Poza tym z teorii jestem bardzo zadowolony (PPL) i w większości instruktorzy w porządku.
P.S.
[qoute]tylko nie tych jeppessena z chomika bo one są nielegalne [/quote]
Nie mogłeś dać lepszej reklamy
A to się nie mieści w dozwolonym użytku prywatnym?
"Korzystam z torrentów i w ten sposób ściągam muzykę. Czy działam legalnie?
Nie, ponieważ korzystanie z sieci torrent wymaga — przy pobieraniu — równoczesne udostępnianie plików. O ile pobieranie plików mieści się w granicach dozwolonego użytku, to ich publiczne rozpowszechnianie już nie."
Prawo kultury
,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara
bardzo proszę - znam dwóch instruktorow ktorzy tam pracuja... jeden ktory dwukrotnie uwalil egzaminy praktyczne na licencje zawodowa, drugi z koleii ma duze braki teoretyczne - w aip jest jasno i klarownie nt. pokrycia radarowego miedzy epll a eppo, lecac z uczniem na minimach vfr stwierdzil ze nie dziala mu transponder bo uslyszal od fisowca - no radar contact, wiec wyladowal na najblizszym lotnisku zglaszajac awarie transpondera... pokazuje to cos o poziomie. Nie mówię, że wszyscy takcy tam są... może to są wyjątki. A co powiesz na to kiedy ludzie z poznania wydzwaniaja po uczniach innych szkol proponujac lepsze warunki finansowe i szybsze dokonczenie szkolenia? ciekawa rzecz - slyszalem od ktoregos ucznia ze samoloty wiecznie popsute, ciagle im sie lamia golenie
zreszta ci co sledza temat to KSA100 moze troche zrobi porzadki w europie...
https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/AMC%20GM%20to%20Part-FCL%20-%20Amendmeent%204.zip
strona 676
Zakładki