Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree2Likes

Wątek: ATPL - związanie się z jednym klubem

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie ATPL - związanie się z jednym klubem


    Polecamy

    PLHej,

    Czy wiązanie się z jednym klubem to dobry pomysł przy szkoleniu 0-ATPL?
    Liczę sobie finansowo i chyba wychodzi podobnie np. PPL(A) i nalot w AW a potem reszta w innym ośrodku, co związanie się z jednym z ośrodków na program 0-ATPL pomimo braku VAT-u na szkolenia powyżej. Ktoś ostatnio coś takiego może kalkulował?

  2. #2
    Awatar patryk_szym

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Heidelberg

    Domyślnie

    Moim zdaniem nie jest dobry. Zrob PPL w jednym osrodku i zobacz czy Ci pasuje. Zwiazesz sie umowa z jednym osrodkiem a okaze sie, ze dzieje sie tam cos co Ci nie odpowiada badz osrodek jest po prostu slaby i bedziesz musial wojowac.

    Przepraszam za brak polskich znakow, pisanie z niemieckiej klawiatury.
    70-300 + D5100


  3. #3

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    Ja nie moge nazekac, mam podpisana umowe 0-ATPL z ktorej moge kiedykolwiek zrezygnowac, jedynie za co place to za odbyte juz np loty, szkolenia itp + VAT.

    Wiec jezeli cos nie bedze pasowalo to zawsze moge zerwac umowe.

    Sorki za brak znakow.

  4. #4
    Awatar WojtekPL1

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    W jakiej szkole jesteś?

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Brzmi jak LFA

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Brzmi jak ERA

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Mam podobnie w Bartolinim. Każda szkoła ma swoje problemy jak firma. Ale ogólnie jestem zadowolony. Koszty są zgodne z umową. A jeśli przyjdzie mi odejść to dopłacam VAT i zwrot czego nie zrobiłem czy wylatałem.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    a w opcji 0-ATPL vat nie obowiązuje na szkolenia powyżej ppl(a), c'nie?
    To wtedy vat płacę za ppl(a) a potem już nalot po pplce jest bez vatu?

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    W opcji 0-ATPL całość jest bez VAT jako (podatkowo) jedno szkolenie mające na celu uzyskanie zawodu - PPL i budowanie nalotu jest bez VAT i to jest główny benefit i mam wrażenie to co skłania ludzi do brania w ogóle czegoś takiego pod uwagę (bo to zawsze 23% taniej, a przy kosztach szkolenia lotniczego to są istotne sumy).

    Jeśli wycofasz się np. po samym PPL, to stracisz możliwość takiego przyjęcia a w konsekwencji będziesz musiał dopłacić VAT, który ATO będzie musiało rozliczyć z US.

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Jeśli wycofasz się np. po samym PPL, to stracisz możliwość takiego przyjęcia a w konsekwencji będziesz musiał dopłacić VAT, który ATO będzie musiało rozliczyć z US.[/QUOTE]

    Nie prawda. Szkolenie PPL, CPL, IR itp to ciągle są szkolenia zwolnione z vatu nawet jeśli są robione osobno. Zwolnienie z podatku przepadnie tylko z kosztów budowy nalotu po PPL, a przed CPL. Ale i to można rozwiązać szukając korzystnych ofert, większych pakietów godzin. Moim zdaniem to inwestycja uzależniona od wielu zmiennych czynników i nie warto od razu decydować o całym szkoleniu.

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zibi_16 Zobacz posta
    Nie prawda. Szkolenie PPL, CPL, IR itp to ciągle są szkolenia zwolnione z vatu nawet jeśli są robione osobno. Zwolnienie z podatku przepadnie tylko z kosztów budowy nalotu po PPL, a przed CPL.
    A skąd taka teoria kolego, bo prawda jest taka, że opowiadasz głupoty.

    Powiem więcej, jeśli np. po PPL zrobisz nVFR, potem IR, potem ME, i każde z tych skzoleń w innym ośrodku niż ten w którym będzie robiony CPL. Zwolnienie dotycyz jedynie szkoleń zawodowych, a takim jest jedynie szkolenie CPL, ew. wszystkie szkolenia jakie robisz, gdy już licencję CPL posiadasz. Ewentualną furtką jest łączenie wielu szkoleń w jedno zakończone CPL - wtedy mogą też skorzystać z takiego zwolnienia.

    W innym przypadku NIE MA takiej opcji.

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Masz racje.
    kitenation likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Wiem

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Czyli PPL(A) - z vat 23% niezależnie czy samo, czy w opcji 0- ATPL.
    To najbardziej opłaca się chyba zrobić samo PPL(A) w jedynem klubie jako oddzielne szkolenie, zobaczyć jak tam będzie i wtedy podpisać z nimi umowę na: nalot i szkolenia do atpl i w tym wypadku nie jestem w ogóle stratny na vat, tak?

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Nie. PPL co do zasady jest z VAT 23%. Tak samo wszelkie inne szkolenia z niepołącozne ze szkoleniem CPL. Wyjątkiem jest program 0-ATPL gdzie PPL również jest ze zwolnieniem.

    W uproszczeniu można powiedzieć tak. Wszystkie skzolenia (w tym budowa nalotu) objęte umową której ostatnim etapem jest szkolenie CPL będą zwolnione z VAT. Wszystkie inne przypadki - VAT 23% (chyba że szkoleni się osoba która już CPL posiada).

    Powyższe zasady nie dotyczyą tylko skzoleń lotniczych ale wszelkich skzoleń - ustawa o VAT przewiduje, że zwolnione z podatku są szkolenia zawodowe i to determinuje resztę.

  16. #16
    Awatar pizzabhoy

    Dołączył
    May 2013
    Mieszka w
    Kołobrzeg

    Domyślnie

    Skoro już jesteśmy przy takim temacie to zapytam.

    Próbował ktoś odliczać szkolenia przed CPL(A) od podatku (dochodowego oraz VAT)? Pracuję na B2B w jednej z firm lotniczych () i jestem w trakcie szkolenia 0-ATPL(A), na razie w trakcie PPLki ale pierwsze faktury już posiadam. Profil działalności jest powiązany ze szkoleniem, dodatkowo mając podpisaną umowę 0-ATPL(A) mamy "podkładkę", w razie kontroli, że pragniemy kontynuować naszą przygodę do licencji. Różne czytałem interpretacje w internecie - jak jest u Was?

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    W tym kraju to bym się bał UKS mając w ręku indywidualną interpretację US, a co dopiero opinię z forum...

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    VAT teoretycznie można by odliczyć sam się nad tym zastanawiam zakładając ze dostanę robotę w liniach gdzie jest samozatrudnienie. Rezty od PIT o tyle nie bardzo, ze obecnie piloci z tego. O mi wiadomo są opodatkowani wg ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, a ten rodzaj opodatkowania w zamian za niska stawkę nie pozwal rozliczac KUP.

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nikt nie broni być na 19% i wliczać koszty. Większość jest na ryczałcie bo się po prostu bardziej opłaca. Zawsze możesz być na liniowym i po rozliczeniu kosztu przejść w kolejnym roku na ryczałt.

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2017
    Mieszka w
    WAW, EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    nie jest to zgodne z prawem. dopiero przy szkoleniu do CPL i kolejne można liczyć bez VATu.
    ps. Skarbowy prędzej czy później się do Was odezwie, ale miejmy nadzieję, że już będziecie zarabiać grube miliony w Liniach i będzie Was na to poprostu stać, pozdrawiam

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    W opcji 0-ATPL całość jest bez VAT jako (podatkowo) jedno szkolenie mające na celu uzyskanie zawodu - PPL i budowanie nalotu jest bez VAT i to jest główny benefit i mam wrażenie to co skłania ludzi do brania w ogóle czegoś takiego pod uwagę (bo to zawsze 23% taniej, a przy kosztach szkolenia lotniczego to są istotne sumy).

    Jeśli wycofasz się np. po samym PPL, to stracisz możliwość takiego przyjęcia a w konsekwencji będziesz musiał dopłacić VAT, który ATO będzie musiało rozliczyć z US.
    Krótka Prosta likes this.
    Fly by Adrenaline

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •