do IR wymagane jest 70h kapitańskiego z tego co się orientuje, do rozpoczęcia CPL 150h, wydanie licencji 200h, po pplce programowo powinieneś mieć 10h. na nvfr dowódczego jest niewiele.
Cześć, kalkuluje własnie sobie koszty swoich szkoleń i zastanawiam się czy po skonczeniu PPL(a) i Night VFR wystarczająco będzie jak dokupię ok. 50h lotów jako PIC. Po tym zamierzam się wkleić w szkolenie od 0-ATPL i kontynuowac resztę modułów. Czy te 50 godzin wystarczy? Jak to w praktyce wyglądało u Was? Ile musieliście dokupić "suchych godzin" poza tymi które w danych szkoleniach/pakietach wylatywaliście w praktyce lub / symulatorach
do IR wymagane jest 70h kapitańskiego z tego co się orientuje, do rozpoczęcia CPL 150h, wydanie licencji 200h, po pplce programowo powinieneś mieć 10h. na nvfr dowódczego jest niewiele.
Wyglada to tak:
ir 50h pic (xc)
Me 70h pic
Rozpoczęcie cpl 150h TT
Zakończenie cpl 200h TT i 100h pic
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Odpowiadając na twoje pytanie w praktyce ilość godzin do „dokupienia” predefiniuje nalot wymagany do wydania licencji cpl czyli 200h. Dolatac z tego trzeba ok 100, bo (licząc po minimach)
ppl to ok 40-45h (niektóre ośrodki robią 5h na sim),
N vfr to 5 h
cpl 15
mep 6
ir 15 (trzeba pamiętać ze „nalot” sim nie wlicza się do żadnych minimow).
egzaminy po drodze ok 4h
wiec gole szkolenia to w najlepszym razie 100 godzin, czasem mniej zależy jak liczony jest czas w szkoleniach.
Odkopię trochę temat.
Rozumiem, że po PPL(A) "wychodzę" już z nalotem 10h, więc by rozpocząć szkolenie IR wystarczy dolatać 40h?
Po PPL kończysz z nalotem 40h, lub 45h w zależności, czy miałeś symulator czy nie.
Wybacz, nie sprecyzowałem że chodzi o nalot PIC.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Teoretycznie. Żeby zacząć IR musisz mieć zrobioną teorię ATPL (albo IR jeśli wolisz ale to raczej nie ma sensu, nawet jak zakładzasz, że nie chcesz robić CPL) a to jest trochę nauki i czasu. Poza tym, jeśli chcesz się szkolić do licencji zawodowej raczej nie ma co szarżować z IR. Najpierw zrób teorię, wylataj PIC tyle ile będziesz potrzebował a potem się weź za szkolenia zawodowe.
To jasne. Teorie zaczynam już w marcu, w między czasie nalot PIC. Ale by zacząć szkolenie MEP(L) potrzeba 70h nalotu PIC i dlatego zastanawiam się czy dodatkowe 60h plus co się uzbierało przy PPL wystarczy.
(Tak, chcę odrazy zrobić IR(A)MEP)
Pozdrawiam
Wysłane z Tapatalka
Zakładki