Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree3Likes
  • 1 Post By frik
  • 2 Post By kitenation

Wątek: Jak zacząć latać dla linii lotniczej? Szkoły/ścieżka edukacji/wymagane licencje

  1. #1
    for
    for jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2019

    Domyślnie Jak zacząć latać dla linii lotniczej? Szkoły/ścieżka edukacji/wymagane licencje


    Polecamy

    Witam,
    W tym roku kończę gimnazjum i chciałbym kierować się w stronę zostania pilotem.
    Patrzyłem na strony LOT Flight Academy i European Flight Academy, ale do przystąpienia na kursy musiałbym mieć odpowiednio 17 i 18 lat .
    Obowiązek szkolny jest do 18 roku życia i muszę gdzieś iść do szkoły średniej.
    Czy muszę szukać jakiejś klasy lotniczej? Wyłączając całe to zainteresowanie lotnictwem to chciałem zostać technikiem informatykiem.
    Najlepszą dla mnie opcją byłoby ukończenie technikum i ewentualne zaczęcie kursu PPL i potem dalszych.
    Tak naprawdę to co muszę umieć/mieć, żeby pracować dla linii lotniczej?
    Czy uprawnienia różnią się dla cargo i pasażerskich?
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Ostatnio edytowane przez for ; 17-02-2019 o 14:17 Powód: ucięty content

  2. #2
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez for Zobacz posta
    Czy muszę szukać jakiejś klasy lotniczej? Wyłączając całe to zainteresowanie lotnictwem to chciałem zostać technikiem informatykiem.
    Najlepiej zostań programistą, żeby mieć kasę na szkolenie do licencji liniowej .
    Cytat Zamieszczone przez for Zobacz posta
    Tak naprawdę to co muszę umieć/mieć, żeby pracować dla linii lotniczej?
    Musisz mieć odpowiednie licencje, standardowo to tzw. frozen ATPL czyli teoria do ATPL i CPL, IR, ME, MCC. Do licencji CPL wymagane jest wykształcenie minimum średnie.
    Cytat Zamieszczone przez for Zobacz posta
    Czy uprawnienia różnią się dla cargo i pasażerskich?
    Niczym.
    Krótka Prosta likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3

    Dołączył
    Feb 2019

    Domyślnie

    Cześć. Bardzo mnie ciekawi, jak to wygląda cennikowo, czy ktoś ma link do artykułu/komentarza/posta?

  4. #4
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin89 Zobacz posta
    Bardzo mnie ciekawi, jak to wygląda cennikowo
    0-ATPL(f) to ok. 150kPLN.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    frik między "to" i "około" zabrakło chyba wyraźnego słowa "od".

  6. #6
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Wiadomo, zawsze można wydać więcej, górnej granicy w zasadzie nie ma . Od tej kwoty zaczynają się zintegrowane oferty szkół. Jak się ktoś uprze i mocno postara to zrobi nawet taniej, ale to raczej nieliczne przypadki.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Warto dodać ze oferty szkół w tej cenie prawie zawsze nie uwzględniają samolotu na egzaminy opłat ulc, sprzetu, mcc a to rzeczy niezbędne warte przynajmniej kilkanaście tys.
    frik and T0pek like this.

  8. #8
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Fair point.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #9

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez for Zobacz posta
    Tak naprawdę to co muszę umieć/mieć, żeby pracować dla linii lotniczej?
    w zasadzie wystarczy mieć bogatych rodziców, którzy położą 300 tysięcy na stół na jakąś szkółkę lotniczą od zera do ATPLa. 200 tysięcy na szkolenie i 100 tysięcy na życie.

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    A jeśli nie masz bogatych rodziców to zawsze zostaje jeszcze ścieżka publiczna PWSZ Chełm albo Polibuda Rzeszowska. Aczkolwiek tam raczej musisz się przygotować na ostrą rywalizację i naukę.

    Pozdrawiam

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Też myślałem niegdyś, że wobec braku bogatych rodziców pozostaje mi tylko PRz (16 miejsc na pilotaż rocznie, ok. 200 chętnych), ale okazało się, że można odczekać z wyszkoleniem się do czasu aż sam na nie zarobię.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •