Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
Like Tree1Likes
  • 1 Post By KT1988

Wątek: Kolejność nauki przedmiotów

  1. #1

    Dołączył
    May 2019

    Domyślnie Kolejność nauki przedmiotów


    Polecamy

    Cześć,
    Czy może mi ktoś polecić kolejność w czytać przedmioty do ATPL?
    Korzystam z bristol GS i kolejność na platformie jest pomieszana.

    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Kolejność to może nieistotna, ale pogrupuj sobie je przy zdawaniu, bo zakres materiału się w niektórych pokrywa.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2019

    Domyślnie

    Hej!

    To może ja też dołączę się do wątku i zadam pytanie - z czego się uczyć? W prawdzie jestem jeszcze w trakcie ppl, aczkolwiek mam tyle wolnego czasu, że chciałbym zacząć się uczyć do atpl już teraz. Z jakich materiałów do nauki korzystaliście? Warto inwestować w książki Jeppesena do ATPL?

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    BGS sprawia wrażenie pomieszanego, ale w tym szaleństwie jest metoda. Teraz jestem gdzieś w połowie drugiego modułu i myślę sobie - kurde! To ma sens i ja osobiście zamierzam tak właśnie podchodzić.

    The first ATPL module contains the following subjects:

    022 – Instrumentation
    061 – General Navigation
    050 – Meteorology
    040 – Human Performance and Limitations


    After the Module 1 exams you will progress to study the following Module 2 subjects:


    062 – Radio Navigation
    021 – Airframe and Systems, Electrics, Power Plant and Emergency Equipment
    010 – Air Law
    033 – Flight Planning and Flight Monitoring
    Finally, Module 3 consists of:


    071 – Operational Procedures
    081 – Principles of Flight
    032 – Performance
    031 – Mass and Balance
    090 – Communications. This subject has two separate exams: VFR Communications and IFR Communications, but we combine them on the course.
    I już tłumaczę dlaczego im dłużej to dłubię tym bardziej mi się to podoba. Weźmy na warsztat moduł 1. Teoretycznie zupełnie pomieszane i z dupy wzięte przedmioty, a jednak!

    Człowiek - dużo wiedzy powszechnej, trochę tematów związanych ze składem atmosfery, wymiana gazowa, ale ogólnie pamięciówa na poziomie LO.
    Meteo - kobyła, ale część tematów pokrywa się z człowiekiem. Ziemia się ogrzewa, schładza, obraca.
    Nawigacja - ta ziemia, co się obraca to jeszcze ma jakieś promienie, południki, równiki i inne piździki a do tego da się to policzyć, a żeby to policzyć potrzebne będą nam wwwwwwwwwwerble
    Instrumenty - prędkościomierze, wysokościomierze, kompasy, żyroskopy itd.

    No i te 4 przedmioty tworzą relatywnie spójny zakres a ponadto, przynajmniej w mojej ocenie są całkiem elegancko przygotowane do tego, żeby je w tej kolejności zdawać. Człowiek - pamięciówa ogólna. Meteo - kobyła, ale to nadal pamięciówa relatywnie ogólna + kilka wzorów. Nawigacja - dużo liczenia i potrzeba skilla, stylem węża się nie prześlizgniesz. Instrumenty - pamięciówa techniczna z kilkoma wzorami.

    Kolejna sesja ma podobny schemat. Prawo - pamięciówa ogólna. RNav - pamięciów techniczna + trochę liczenia, FPM - skill + liczenie no i na koniec pamięciówa techniczna.

    Natomiast zaznaczam, że to tylko moja opinia, niepoparta wynikami sesji. Jeszcze.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja moge jedynie powiedziec jak ja to robie (jeszcze mi zostalo 6 egzaminow i 4 sesje) z pomoca zarowno bristol groundschool aby zrozumiec lepiej oco chodzi a nie tylko pamietac pytania (zawarte w 0+ATPL+FI programie) oraz Aviation Exam oraz atpl questions ktore sobie kupilem dodatkowo.

    Wiec tak zaczalem w marcu tego roku i na poczatek wzialem cos co wydawalo sie wymagac najwiecej pracy (nie da sie pamietac pytan trzeba umiec wszystko liczyc a te pamieciowe sa niektore pokrecone z teorii. Wiec zaczalem od General Navigation i jako iz patrzylem na rozklad z poprzedniego roku to przyszedlem na sesje marcowa w drugim tygodniu tej sesji (i odkrylem ze zostaly 4 dni) ale i tak przystapilem do egzaminu.

    Wszystko zajmowalo duzo czasu bo system zacial sie z 4 razy i do tego zadna z map z gory wydrukowanych nie pasowala wiec musialem poprosic o wydruki co zajelo kolejne z 10 minut (szukanie w stercie istniejacych map zamiast sprawdzic numeru w bazie zalacznikow) wiec niezdazylem i ostatnie pytania musialem zgadywac. Na szczescie poprzednie policzylem poprawnie wiec skonczylo sie na 85 %. Egzamin mi przypominal troche matematyke w szkole (liczenie).

    Nastepnie byly tylko 3 dni wiec szybko szybko co tu zrobic wiec uznalem ide na obie komunikacje przetrenowalem popoludniem w aviation exam i atpl questions wszystko jakos sie udawalo bo pytania dosc proste nastepnego dnia w srode oba egzaminy na 95,83 % po jednym pytaniu zle i 100ki nie udalo sie z niczego uzyskac. Potem byl juz tylko wieczor i kolejny dzien do ostatniego dnia sesji wiec szybko znow szukalem co jest latwe i padlo na human performance no i jakos sie udalo 89,90 % w ostatni dzien sesji. Wiec nie polecam spieszenia sie w 4 dni ale polecam human performance i komunikacje jako dopelniacze do czegos trudnego co sie przygotowalo przed sesja jesli sie ma malo czasu a chce miec jak najwiecej zaliczone w sesji.

    Nastepna sesja byla juz bez latwych przedmiotow wiec glownie przygotowalem sie do radio navigation (zbyt wiele osob mowilo ze tego nie zdalo) i zuzylem na to 2 tygodnie a reszte czasu praktycznie na intrumentation. No i poszedlem pierwszego dnia tym razem calej sesji na radio navigacje swoje sie naczekalem bo rezerwacji nie mialem. Przede mna byl ktos i zdawal to samo gdy wyszedl i powiedzial ze niezdal to zaczalem sie martwic i mialem chec jednak nie wejsc na sale ale w koncu wszedlem i jakos sie okazalo ze skuteczne przerobienie teori BGS oraz pytan Aviation Exam i atpl questions sprawilo ze stres szybko opadl kolejne pytania i "wiem, wiem.... ale to tez wiem gdzie jest haczyk?" no i po kliknieciu zakoncz egzamin wynik 95,59 % wiec nie taki diabel straszny jak malowano.

    Nastepne byly instrumenty i tam skaszanilem pytania ktore juz widzialem wczesniej podobnie jak mi sie zdarzalo sie testujac w ramach przygotowan ale jakims cudem wyszlo 90 %.... I potem szybko Procedury Operacyjne ku memu zdumieniu przerabiajac juz baze pytan okazalo sie ze umiem ponad 75 % bez wczesniejszego klikania wiec troche szlifowania i bylo 100 % w kazdym testowym egzaminie poszedlem w poniedzialek i trach z 40 % nowych pytan sie pojawilo ale ze przedmiot sensowny udalo sie na 85 % ukonczyc egzamin ale naciskajac zakoncz egzamin pewnie sie nie czulem. Air Law wymagalo wiecej pracy a dni byly tylko 3 ale za to pytania bardzo podobne jak w bazach danych i wyszlo 91 %.... no wiec 8 egzaminow w 2 sesjach i uczucie ze no juz musi sie udac a tak nienalezy sie czuc.

    Bo przyszly swieta wiec ciezko sie uczyc, potem zaziebienie i rozne cuda a czekaly wedlug mnie najgorsze egzaminy: Principles of Flight oraz Performance, Planning i Mass&Balance. Skonczylo sie tak ze nauczylem sie tylko Priniciples of Flight i to opornie szlo bo strasznie ciezko zrozumiec dokladnie wszystko aby nie uczyc sie tylko pytan na pamiec wiedzac jak moze sie to skonczyc jesli wylosuja jak do Operational Procedures 40 % nowych. I teraz sobie mysle zmarnowac cala sesje na jeden egzamin i pojsc a potem probowac 5 egzaminow w 4 sesji czy moze sie opoznic i zrobic wszystko w Czerwcu i Lipcu w 4 sesje zamiast ryzykowac ze zajmie to 5 sesji.

    Tak czy inaczej nie polecam wszystkich egzaminow do liczenia i myslenia zbic w 4 sztuki na sesje poniewaz wymagaja duzo pracy aby byc pewnym ze sie zda nawet jak nie bedzie sie mialo szczescia w losowaniu i wylosuja calkiem nowych pytan prawie polowe. Dwa pozostale egzaminy Airframes oraz Meteorology to takie do zapamietania tyle ze bardzo duza ilosc pytan i sporo tematow wiec wymagaja czasu do nauczenia odpowiedniego ale wydaje mi sie ze pasuje sie wbic gdzies pomiedzy te obliczeniowe aby sie na czyms nie zaciac. W koncu sezon lotniczy trwa a zamiast dokonczyc szkolenie to trwam w teorii (a chcialbym juz w tym roku miec wszystkie uprawnienia).

    Podsumowujac proponuje w question banku sprawdzic co i jak komu idzie a potem dodac do kazdej sesji trudne na poczatek (miesiac na uczenie sie) a latwiejsze na koncowke ktore mozna szybko ogarnac.
    supermajku likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •