Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 84
Like Tree67Likes

Wątek: Zarobki Ryanair, Wizz jako Fo/Cpt w bazie w PL

  1. #21

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Nazhir Zobacz posta
    kierowca ciężarówki w transporcie międzynarodowym tyle przytula. Tyle, że to goście po zawodówce, a nie po studiach

    poza tym spawacz, tokarz, operator maszyn CNC - czyli wszyscy, którzy coś potrafią (a po studiach zwłaszcza typu socjologia, politechnika, uniwersytet, mało który absolwent coś potrafi )

    Jasne, pilot ma lepsze perspektywy (zarówno jak wyjrzy z okna swojego biura, jak i zawodowe), tym niemniej chciałeś, żeby wskazać inne zawody, gdzie ludzie przytulają pieniądze rzędu 5-7k.
    Pokaz mi tokarza czy spawacza ktory z golymi studiami dostaje 10 brutto. W tym kraju byliby sami spawacze. Smiem twirdzic ze bredzisz. Co do kierowcy tira. Nie wiem moze i tak, tylko to jest praca jeszcze ciezsza i bwrdziej nierodzinna niz pilot. Ewentualnie tylko marynarz ma pod tym wzgledem gorzj.
    Kazor likes this.

  2. #22
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Pokaz mi tokarza czy spawacza ktory z golymi studiami dostaje 10 brutto. W tym kraju byliby sami spawacze.
    Nie ma już tokarzy. Są operatorzy CNC.
    Spawacz może dojechać do 10 brutto jeżeli (a) jest to spawacz z wieloletnim doświadczeniem i efektami tegoż (b) pracuje w skomplikowanych technologiach (c) na B2B. Jak ktoś sobie myśli że zrobi kurs, potrenuje na Seicento i będzie kosił hajs to niech lepiej idzie na tą politologię.

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Co do kierowcy tira. Nie wiem moze i tak, tylko to jest praca jeszcze ciezsza i bwrdziej nierodzinna niz pilot.
    Tą kasę zarabiają głównie z diet kisząc się po 3 tygodnie w kabinach na parkingach i żrąc słoiki z domu. Na wypoku jest takie powiedzenie "kierowca tira co sra do żwira". No zgadnij skąd?

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Ewentualnie tylko marynarz ma pod tym wzgledem gorzj.
    Rozłąkowo - tak, ale bez histerii. Często są to kontrakty po 6 tygodni. Od delikwenta zależy czy znika na 1,5 miesiąca czy pół roku. Za to standard pracy i wymagrodzenie - bez porównania.

  3. #23
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Nie ma już tokarzy
    Akurat są, choćby w działach utrzymania ruchu, gdzie często trzeba coś ogarnąć zamiast serwisu / zregenerować.
    czyli małoseryjnie albo wcale.
    A ich praca ma dość często kluczowe znaczenie dla kosztów utrzymania infry!
    PS: Nie!, przykład WZLu i ich modernizacji wskazuje, że nie pracują tam ludzie ogarniający dobrą tokarkę [i specyfikację obrabianego materiału/ciekawość dlaczemu "tak a nie inaczej"]...

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Tą kasę zarabiają głównie z diet kisząc się po 3 tygodnie w kabinach na parkingach i żrąc słoiki z domu.
    Akurat prawodawstwo odnośnie pracowników delegowanych [sam takim jestem czasem] to jest granda i skandal!
    Chyba te gnomy na wiejskiej zapomniały o aktualizacji!!!
    Dla przykładu jest 30 zł dziennie diety krajowej, która w założeniu ma rekompensować koszt posiłku, co nawet w polskich realiach - w przypadkowych okolicznościach - często gęsto jest na styk w kwestii samej obiadokolacji...
    Poza tym to, że prawo nie uwzględnia w delegacjach kosztów alternatywnych - typu że człowiek jest gdzieś tam i nie pogrzebie w garażu czy tam żonie , to jest kolejny skandal.
    Osobiście wysłałbym całą #%#$^%%$ Wiejską i wierchuszkę firm w delegację 3 tyg/mc - od razu by im rura zmiękła...

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Rozłąkowo - tak, ale bez histerii.
    Raczej, co do większości przypadków, nie wiesz Waść co piszesz...
    Ostatnio edytowane przez Kazor ; 02-10-2019 o 18:20

  4. #24
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Akurat są, choćby w działach utrzymania ruchu, gdzie często trzeba coś ogarnąć zamiast serwisu / zregenerować.
    czyli małoseryjnie albo wcale.
    Ale to nie ma to żadnego przełożenia na rynek. Zawód tokarza zszedł do niszy. Rymarze też się jeszcze ostali i są bardzo ważni, ale nie ma ich co trzecią ulicę



    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Dla przykładu jest 30 zł dziennie diety krajowej, która w założeniu ma rekompensować koszt posiłku, co nawet w polskich realiach - w przypadkowych okolicznościach - często gęsto jest na styk w kwestii samej obiadokolacji...
    Bzdura, to ma rekompensować zwiększony koszt posiłku według założenia, że w delegacji nie prowadzisz swojego gospodarstwa domowego i polegasz na usługach. Inaczej mówiąc: nie uklepiesz i nie usmażysz sobie schabowego, musisz iść do baru/restauracji, ale za zakup schabu w domu czy zużycie gazu pod patelnią nikt ci pieniędzy nie zwraca.

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Raczej, co do większości przypadków, nie wiesz Waść co piszesz...
    Już dawno minęły czasy jak marynarz szedł w rejs na pół roku czy cały. Teraz większość marynarzy lata na 6 tygodni, robiąc potem 3 tygodnie przerwy. Oczywiście, jak ktoś ma ciśnienie na kasę (np. buduje dom) to pływa i pół roku, ale to zależy wyłącznie od nich i nie znam już dzisiaj takich, którzy robili by to non-stop.
    frik, T0pek and 12wit like this.

  5. #25

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Wow, 1,5 miesiąca out żeby potem 3 tygodnie posiedzieć... Masz żonę i dziecko? fajnie jest widzieć tatusia czy męża de facto przez 6 dni co ponad 2 miesiące.
    Kazor and frik like this.

  6. #26
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Wow, 1,5 miesiąca out żeby potem 3 tygodnie posiedzieć... Masz żonę i dziecko? fajnie jest widzieć tatusia czy męża de facto przez 6 dni co ponad 2 miesiące.
    Ja nie mówię że to jest zupełnie bez wpływu. Mówię tylko o tym, że minęły czasy jak ojca się nie widziało pół roku. Dzisiaj nie ma "Gdynia-Radio" i liturgii zamawiania rozmowy telefonicznej. Na statkach jest dostępny praktycznie non-stop internet.

    Zareagowałem wyłącznie na porównanie z kierowcą tira, których jest znacznie więcej w Polsce niż marynarzy to raz, a dwa: tyrają bite 3 tygodnie w gównianych warunkach żeby przynieść do domu wcale nie takie wielkie pieniądze.
    W rodzinach marynarskich żony bardzo często nie pracują, albo mają zajęcia na część etatu - nie sądzę że rodziny tirowców mają podobny komfort.

    EDIT: nie zapominaj jeszcze o klasycznych weekendowych tatusiach na "wygnaniu" w Warszawie, to też nie jest różowe życie.
    mcxmcx and frik like this.

  7. #27
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Oczywiscie w Chinach zarobi sie wiecej
    zawsze jest lepiej tam, gdzie nas nie ma
    ja mam na reke w przeliczeniu 15 tys jako FO i co z tego skoro 5k place czynszu za mieszkanie, 3 k za samochod, cos zjesc, cos odlozyc i po szmalcu

  8. #28

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    zawsze jest lepiej tam, gdzie nas nie ma
    ja mam na reke w przeliczeniu 15 tys jako FO i co z tego skoro 5k place czynszu za mieszkanie, 3 k za samochod, cos zjesc, cos odlozyc i po szmalcu
    Co kolega płaci za raty że wychodzi Ł600 za auto miesięcznie?

    220 leasing z ubezpieczeniem... To bardziej.

  9. #29

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Pokaz mi tokarza czy spawacza ktory z golymi studiami dostaje 10 brutto. W tym kraju byliby sami spawacze. Smiem twirdzic ze bredzisz. Co do kierowcy tira. Nie wiem moze i tak, tylko to jest praca jeszcze ciezsza i bwrdziej nierodzinna niz pilot. Ewentualnie tylko marynarz ma pod tym wzgledem gorzj.
    prac bardziej 'nierodzinnych' jest więcej (pewnie nawet wszystkie, bo nawet jak jesteś prezesem swojej firmy, to często pracujesz do nocy, pracę zabierasz do domu, często wyjeżdżasz w Polskę/Europę/Świat). Ale to jest nieistotne - każda praca ma swoje wady i zalety. Osobiście jazda tirem bardzo mnie odpręża, raz na pół roku biorę sobie takie autko w trasę w ramach urlopu od rodziny - wypoczynek znacznie lepszy niż na All Inclusivie

    Natomiast co do zarobków - cóż, chciałeś poznać zawody, które zarabiają 5-7k na rękę. Skoro nie wierzysz, to spróbuj zatrudnić sobie spawacza a taki, który potrafi czytać rysunek techniczny, to rarytas. Obecnie to Ukraińca zatrudnić za 4k na rękę to jest problem.

  10. #30

    Dołączył
    Aug 2019

    Domyślnie

    Cóż za soczysty offtop , jedyna osoba wnosząca konkret do tego tematu, to kolega kobuch. Ma ktoś coś jeszcze ciekawego do dodania? Również ewentualnie w odniesieniu do innych linii lotniczych na dzień dzisiejszy? Będę wdzięczna

  11. #31

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nazhir Zobacz posta
    prac bardziej 'nierodzinnych' jest więcej (pewnie nawet wszystkie, bo nawet jak jesteś prezesem swojej firmy, to często pracujesz do nocy, pracę zabierasz do domu, często wyjeżdżasz w Polskę/Europę/Świat). Ale to jest nieistotne - każda praca ma swoje wady i zalety. Osobiście jazda tirem bardzo mnie odpręża, raz na pół roku biorę sobie takie autko w trasę w ramach urlopu od rodziny - wypoczynek znacznie lepszy niż na All Inclusivie

    Natomiast co do zarobków - cóż, chciałeś poznać zawody, które zarabiają 5-7k na rękę. Skoro nie wierzysz, to spróbuj zatrudnić sobie spawacza a taki, który potrafi czytać rysunek techniczny, to rarytas. Obecnie to Ukraińca zatrudnić za 4k na rękę to jest problem.
    Rety, ty chyba sory ze to powiem ale jestes glupi. Rozmowa sie wziela od zarobkow fo na poczatku kariery. Wiec dyskutujemy o zawodach gdzie DAY ONE masz takie zarobki a nie wogole... wogole to oraktycznie w kazdym zawodzie idzie do takiego ooziomu szybciej lub wolniej dojsc.

  12. #32

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariee Zobacz posta
    Cóż za soczysty offtop , jedyna osoba wnosząca konkret do tego tematu, to kolega kobuch. Ma ktoś coś jeszcze ciekawego do dodania? Również ewentualnie w odniesieniu do innych linii lotniczych na dzień dzisiejszy? Będę wdzięczna
    Nie zgodzę się - jest porównanie zarobków pilota do innych zawodów. Dobrze mieć świadomość, że przez pierwszy okres będzie zarabiał mniej niż kierowca TIRa, marynarz, czy programista. Plusem pilota jest to, że po 5-10 latach będzie zarabiał wielokrotność tej kwoty, a tirowiec nie.
    Kazor likes this.

  13. #33

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Dodaj jeszcze naklady inwestycyjne na otrzymanie licencji, koszty szkolen, etc co da pelny obraz po ilu latach pracy pilota wychodzi sie na prosta.
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  14. #34
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Co kolega płaci za raty że wychodzi Ł600 za auto miesięcznie?

    220 leasing z ubezpieczeniem... To bardziej.
    SLC AMG Red Art Limited Edition
    MDA, frik, T0pek and 2 others like this.

  15. #35
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariee Zobacz posta
    jedyna osoba wnosząca konkret do tego tematu, to kolega kobuch.
    Tylko trzeba mieć na uwadze, że kobuch chyba nie jest zbazowany w PL, czego dotyczyło pytanie .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #36

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    SLC AMG Red Art Limited Edition
    Dobrze, że nic sobie nie muszę przedłużać

  17. #37

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Dobrze, że nic sobie nie muszę przedłużać
    Od przedłużania nie jest rasowy roadster tylko super terenowe, matowe q7 na gwincie żeby nisko siedział i felgach 22"
    Kazor likes this.

  18. #38

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Od przedłużania nie jest rasowy roadster tylko super terenowe, matowe q7 na gwincie żeby nisko siedział i felgach 22"
    To u Azjatów.

    Biali jednak preferują normalne samochody

  19. #39
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Dobrze, że nic sobie nie muszę przedłużać
    no ja tez nie musze, cos mi sie po prostu nalezalo po latach finansowego brandzlu
    Wamo, frik, mcxmcx and 4 others like this.

  20. #40

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale się temat rozwinął

    Cytat Zamieszczone przez woszczol Zobacz posta
    W Ryanie Sun (bo tylko ten ma bazy w Polsce) 80 EUR / SBH
    To są stawki dla F/O? Ale np z własnym TR czy odliczając koszty tegoż szkolenia dla RYR?
    Całkiem nieźle.
    W takim razie ile może zarabiać Capitan w RYR Sun?

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •