W POZ jest jeszcze RyanairSun (a za chwilę Buzz) mają zbazowane 2 maszyny które nawet w okresie zimowym latają cały czas, na przyszły sezon podobno chcą mieć nawet 3-4 zbazowane maszyny. Sun (Buzz) gwarantuje kraj, ale nie bazę, chociaż myślę że w rozwijającej się bazie pewnie nie będzie dużego problemu żeby dostać się do kokpitu. Nie ma opcji żeby oddelegowali kogoś do baz w innym kraju, Sun’owe załogi mogą tylko latać na maszynach SP, nie mogą latać na EI, tak samo z załogami Ryanair’a, latają tylko na EI, nie mogą przesiąść się na SP.
Generalnie nie ma czegoś takiego że załogantów z POZ przenoszą na dłuższy okres do innej bazy, czasem jest tak że na ochotnika można się zgłosić jak jest potrzeba w innej bazie. Jedynie co się zdarza to wylot z POZ a powrót np do KTW, WAW czy innej bazy i powrót busem do POZ.
Baza w POZ się rozwija, myślę że jest szansa na znalezienie w niej pracy![]()
Wlkp_Spotters
Szczerze mówiąc dla mnie to by była najlepsza opcja. Nie oszukujmy się Ławica to nie jest wielki międzynarodowy port i poza połączeniami lotu do innych polskich miast oraz dość sporym ruchem turystycznym w okresie gdzieś od maja do października to nie ma zbyt wielu połączeń. Wynajmowanie mieszkania w Warszawie czy innym dużym mieście jakby wziać pod uwage zarobki kadeta do tego z obciętą cześcią pensji na TR to po podsumowaniu zysków i kosztów to tylko latanie dla samej frajdy z latania - prawda jest taka żebym miał za co rachunki zapłacić i dojechać z i na lotnisko to prawie mógłbym latać za darmo ale jakieś oszczędności też wypadałoby budować.
Fakt co raz więcej się mówi o konieczności dalszej rozbudowy portu w poznaniu lub ewentualnie przeniesieniu go w inne miejsce w związku z co raz większym ruchem. Moje 'poszukiwania' pracy w Poznaniu będą miec miejsce jak dobrze pójdzie za jakieś 2,5-3 lata do tego czasu wiele się może zmienić nie tylko na Ławicy ale i ogólnie na rynku. Mimo wszystko troche mnie uspokoiłeś. Jak już napisałem wyżej byle bym miał się gdzie przekimać i co zjesć to za darmo mógłbym prawie latać (zwłaszcza na początku). Z czasem może jakieś cargo long haule, ale to chyba nie w Polsce :P
Bardziej piłem tu do tego że większość zabawek-samolotów z mojego dzieciństwa (lata 90.) to było coś co z bryły przypominało 747 (pasażerski) lub F16 (wojskowy). Nie kojarzę żeby ktoś biegał z Cometami czy MadDogami.
Tylko, żeby się dostać do Buzz potrzebujesz minimum chociażby 500h pod CS25 czego nie zrobisz sobie prywatnie, a świeżaków nie biorą.
Enterek bierze od 200h TT, ale co z tego jak na zakończonej jakoś tydzień temu rekrutacji pojawiło się takich ATPL(f) 200h+ aż 166 kandydatów z czego wzięli 16 osób. Szturm na wszelkie ośrodki kształcące pilotów jest tak ogromny, że będzie jeszcze trudniej gdziekolwiek się załapać w najbliższych latach.
Zawsze można sobie w międzyczasie zrobić FI (chociaz fajny to FI jak ma 200h nalotu :P) i dolatać troche. W ostatecznej ostateczności złapać pracę gdziekolwiek np w europie.
Widać, że idą gorsze czasy. Taki RyanAir Sun, czy tam Buzz niespodziewanie zaczął zmniejszać pensje (czy tam należność za usługi lotnicze.
Patrząc na Pilotjobsnetwork stawka dla Cpt została zmniejszona o 33%...
ciekawe kiedy wróci samofinansowany TR
Portal dlapilota.pl zrobił ankietę wśród pilotów zawodowych i liniowych dotyczącą zarobków pilotów, wyniki tutaj:
https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlap...imowej-ankiety
Co oznacza - w sekcji "% liczba głosów: wykonywany zawód" - ponad 40% "Type Rating"? Że prawie połowa danych zarobkowych z ankiety pochodzi od ludzi robiących dopiero TR?![]()
Spora dysproporcja miedzy narrow body (737/A3XX/EMB) a Dash'em![]()
Psy szczekaja a karawana idzie dalej
ciekawie wygląda minimalna różnica dla FO pomiędzy umową o pracę a działalnością vs znacznej różnicy w przypadku CPT na korzyść działalności gospodarczej
Wygląda na to, że za taki stan rzeczy odpowiadają LOTowcy zatrudnieni dawno temu jeszcze w czasach umów o pracę i latający obecnie jako FO na drimach.
Akurat to moze byc informacja potwierdzajaca, ze ankieta jest w miare reprezentatywna. W pewnym okresie CPT na DH8 mieli stawki takie same jak bardzo doswiadczeni CPT z Drimkow -zostal uznany staz z ELO, i byl to sposob na zatrzymanie ich we flocie DH8, kiedy brakowalo chetnych do latania na turbopropach (z ulicy malo ktos chcial tam isc, a CPT z DH8 chcieli zmieniac typ w ramach floty LO)
Inna sprawa co do zarobkow, to z reguly koledzy piloci (zwlaszcza Ci co sa na dzialalnosci), lubia wziac najwieksza fakture jaka wystawili w roku i pomnozyc ja przez 12 i dopiera ta suma, chwala sie innym.
Pytanie czy w kazdym miesiacu lataja tyle samo? Niech kazdy sobie odpowie w ramach posiadanej wiedzy.
No ale właśnie do tego zmierzam - średnia roczna to nie największa pensja w roku pomnożona przez 12, a tak cześć osób mówi o swoich zarobkach. Podobnie cześć mówi o kwocie brutto, a nie netto.
A chwala sie w rozmowach. Przecież na wstępie napisałem, ze ankieta ma podstawy aby być w miarę miarodajna.
Ogólnie jak ktoś Ci nie pokarze PIT, to śmiało można opowiadania korygować w dół - to taka wskazówka jak kiedyś ktoś będzie na etapie decyzji o zmianie firmy. bo znajomy powiedział, ze można zarobić 20% więcej...
Ostatnio edytowane przez thewho ; 13-12-2019 o 20:09
Zakładki