Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 4 5 6
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 120
Like Tree77Likes

Wątek: Zarobki Ryanair, Wizz jako Fo/Cpt w bazie w PL

  1. #101
    Awatar Puziu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    POZ/EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Z tego co wiem to jedyna linia ktora ma baze w POZ k w ktorej przynajmniej obecnie sa szanse (choc nie ma gwarancji) ja dostac to Enter Air.
    W POZ jest jeszcze RyanairSun (a za chwilę Buzz) mają zbazowane 2 maszyny które nawet w okresie zimowym latają cały czas, na przyszły sezon podobno chcą mieć nawet 3-4 zbazowane maszyny. Sun (Buzz) gwarantuje kraj, ale nie bazę, chociaż myślę że w rozwijającej się bazie pewnie nie będzie dużego problemu żeby dostać się do kokpitu. Nie ma opcji żeby oddelegowali kogoś do baz w innym kraju, Sun’owe załogi mogą tylko latać na maszynach SP, nie mogą latać na EI, tak samo z załogami Ryanair’a, latają tylko na EI, nie mogą przesiąść się na SP.
    Generalnie nie ma czegoś takiego że załogantów z POZ przenoszą na dłuższy okres do innej bazy, czasem jest tak że na ochotnika można się zgłosić jak jest potrzeba w innej bazie. Jedynie co się zdarza to wylot z POZ a powrót np do KTW, WAW czy innej bazy i powrót busem do POZ.
    Baza w POZ się rozwija, myślę że jest szansa na znalezienie w niej pracy
    Wlkp_Spotters

  2. #102
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Queen of the Sky niby wszystko fajnie i wielu pilotów/youtuberów typu Mentour, Cpt Joe, 74Gear mówi że latanie 747 to taka nirwana dla każdego pilota bo za dzieciaka każdy miał zabawkę 747... a jaką miał mieć? 787? A380?
    Ejże, sylwetka Jumbo to jednak coś więcej + przedstawiciel nieekonomicznego, ginącego gatunku retro!!!

  3. #103

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    Odnośnie latania w ACMI (ad hocowe latanie dla kogoś) - jest to linia jak każda inna w sumie tyle, że robisz różne loty, dla różnych przewoźników. Bywa upierdliwe + może być bardzo różnie z rosterem. Możesz np. siedzieć ciągiem tydzień, dwa czy cztery w jakimś miasteczku po drugiej stronie Europy bo akurat tam twój pracodawca/kontrahent dostał zlecenie na operowanie.
    Szczerze mówiąc dla mnie to by była najlepsza opcja. Nie oszukujmy się Ławica to nie jest wielki międzynarodowy port i poza połączeniami lotu do innych polskich miast oraz dość sporym ruchem turystycznym w okresie gdzieś od maja do października to nie ma zbyt wielu połączeń. Wynajmowanie mieszkania w Warszawie czy innym dużym mieście jakby wziać pod uwage zarobki kadeta do tego z obciętą cześcią pensji na TR to po podsumowaniu zysków i kosztów to tylko latanie dla samej frajdy z latania - prawda jest taka żebym miał za co rachunki zapłacić i dojechać z i na lotnisko to prawie mógłbym latać za darmo ale jakieś oszczędności też wypadałoby budować.


    Cytat Zamieszczone przez Puziu Zobacz posta
    Baza w POZ się rozwija, myślę że jest szansa na znalezienie w niej pracy
    Fakt co raz więcej się mówi o konieczności dalszej rozbudowy portu w poznaniu lub ewentualnie przeniesieniu go w inne miejsce w związku z co raz większym ruchem. Moje 'poszukiwania' pracy w Poznaniu będą miec miejsce jak dobrze pójdzie za jakieś 2,5-3 lata do tego czasu wiele się może zmienić nie tylko na Ławicy ale i ogólnie na rynku. Mimo wszystko troche mnie uspokoiłeś. Jak już napisałem wyżej byle bym miał się gdzie przekimać i co zjesć to za darmo mógłbym prawie latać (zwłaszcza na początku). Z czasem może jakieś cargo long haule, ale to chyba nie w Polsce :P


    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Ejże, sylwetka Jumbo to jednak coś więcej + przedstawiciel nieekonomicznego, ginącego gatunku retro!!!
    Bardziej piłem tu do tego że większość zabawek-samolotów z mojego dzieciństwa (lata 90.) to było coś co z bryły przypominało 747 (pasażerski) lub F16 (wojskowy). Nie kojarzę żeby ktoś biegał z Cometami czy MadDogami.

  4. #104

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Puziu Zobacz posta
    W POZ jest jeszcze RyanairSun (a za chwilę Buzz) mają zbazowane 2 maszyny które nawet w okresie zimowym latają cały czas, na przyszły sezon podobno chcą mieć nawet 3-4 zbazowane maszyny. Sun (Buzz) gwarantuje kraj, ale nie bazę, chociaż myślę że w rozwijającej się bazie pewnie nie będzie dużego problemu żeby dostać się do kokpitu. Nie ma opcji żeby oddelegowali kogoś do baz w innym kraju, Sun’owe załogi mogą tylko latać na maszynach SP, nie mogą latać na EI, tak samo z załogami Ryanair’a, latają tylko na EI, nie mogą przesiąść się na SP.
    Generalnie nie ma czegoś takiego że załogantów z POZ przenoszą na dłuższy okres do innej bazy, czasem jest tak że na ochotnika można się zgłosić jak jest potrzeba w innej bazie. Jedynie co się zdarza to wylot z POZ a powrót np do KTW, WAW czy innej bazy i powrót busem do POZ.
    Baza w POZ się rozwija, myślę że jest szansa na znalezienie w niej pracy
    Tylko, żeby się dostać do Buzz potrzebujesz minimum chociażby 500h pod CS25 czego nie zrobisz sobie prywatnie, a świeżaków nie biorą.
    Enterek bierze od 200h TT, ale co z tego jak na zakończonej jakoś tydzień temu rekrutacji pojawiło się takich ATPL(f) 200h+ aż 166 kandydatów z czego wzięli 16 osób. Szturm na wszelkie ośrodki kształcące pilotów jest tak ogromny, że będzie jeszcze trudniej gdziekolwiek się załapać w najbliższych latach.

  5. #105

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Zawsze można sobie w międzyczasie zrobić FI (chociaz fajny to FI jak ma 200h nalotu :P) i dolatać troche. W ostatecznej ostateczności złapać pracę gdziekolwiek np w europie.

  6. #106

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Widać, że idą gorsze czasy. Taki RyanAir Sun, czy tam Buzz niespodziewanie zaczął zmniejszać pensje (czy tam należność za usługi lotnicze .
    Patrząc na Pilotjobsnetwork stawka dla Cpt została zmniejszona o 33%...

  7. #107
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    ciekawe kiedy wróci samofinansowany TR

  8. #108

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Portal dlapilota.pl zrobił ankietę wśród pilotów zawodowych i liniowych dotyczącą zarobków pilotów, wyniki tutaj:

    https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlap...imowej-ankiety
    Szczypu and frik like this.

  9. #109
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Co oznacza - w sekcji "% liczba głosów: wykonywany zawód" - ponad 40% "Type Rating"? Że prawie połowa danych zarobkowych z ankiety pochodzi od ludzi robiących dopiero TR?
    woszczol likes this.


  10. #110

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Spora dysproporcja miedzy narrow body (737/A3XX/EMB) a Dash'em
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  11. #111
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    ciekawie wygląda minimalna różnica dla FO pomiędzy umową o pracę a działalnością vs znacznej różnicy w przypadku CPT na korzyść działalności gospodarczej
    Wygląda na to, że za taki stan rzeczy odpowiadają LOTowcy zatrudnieni dawno temu jeszcze w czasach umów o pracę i latający obecnie jako FO na drimach.

  12. #112

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Co oznacza - w sekcji "% liczba głosów: wykonywany zawód" - ponad 40% "Type Rating"? Że prawie połowa danych zarobkowych z ankiety pochodzi od ludzi robiących dopiero TR?
    Podejrzewam że to bardziej jakieś latanie bez TR. GA czy coś. Próba jest za mała. Co to jest 270 ludzi jakby 270 na kazda kategorie bylo to pewnie by to miało większą wiarygodność.

  13. #113
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Spora dysproporcja miedzy narrow body (737/A3XX/EMB) a Dash'em

    Nie ma się co dziwić, kunszt załogi przy lądowaniu na 2/3 podwozia musi kosztować

  14. #114
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Co to jest 270 ludzi
    To jest jakieś 10% aktywnych w PL licencji zawodowych (zawodowa + liniowa). Myślę że na dużo większy udział w ankiecie nie ma co liczyć.


  15. #115
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Spora dysproporcja miedzy narrow body (737/A3XX/EMB) a Dash'em
    Akurat to moze byc informacja potwierdzajaca, ze ankieta jest w miare reprezentatywna. W pewnym okresie CPT na DH8 mieli stawki takie same jak bardzo doswiadczeni CPT z Drimkow -zostal uznany staz z ELO, i byl to sposob na zatrzymanie ich we flocie DH8, kiedy brakowalo chetnych do latania na turbopropach (z ulicy malo ktos chcial tam isc, a CPT z DH8 chcieli zmieniac typ w ramach floty LO)
    Inna sprawa co do zarobkow, to z reguly koledzy piloci (zwlaszcza Ci co sa na dzialalnosci), lubia wziac najwieksza fakture jaka wystawili w roku i pomnozyc ja przez 12 i dopiera ta suma, chwala sie innym.
    Pytanie czy w kazdym miesiacu lataja tyle samo? Niech kazdy sobie odpowie w ramach posiadanej wiedzy.

  16. #116

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Akurat to moze byc informacja potwierdzajaca, ze ankieta jest w miare reprezentatywna. W pewnym okresie CPT na DH8 mieli stawki takie same jak bardzo doswiadczeni CPT z Drimkow -zostal uznany staz z ELO, i byl to sposob na zatrzymanie ich we flocie DH8, kiedy brakowalo chetnych do latania na turbopropach (z ulicy malo ktos chcial tam isc, a CPT z DH8 chcieli zmieniac typ w ramach floty LO)
    Inna sprawa co do zarobkow, to z reguly koledzy piloci (zwlaszcza Ci co sa na dzialalnosci), lubia wziac najwieksza fakture jaka wystawili w roku i pomnozyc ja przez 12 i dopiera ta suma, chwala sie innym.
    Pytanie czy w kazdym miesiacu lataja tyle samo? Niech kazdy sobie odpowie w ramach posiadanej wiedzy.
    ankieta jest anonimowa... wiec komu się chwała? Dla mnie oczywistym jest ze jeśli nie ma fixed salary to bierze się średnia roczna.

  17. #117
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    ankieta jest anonimowa... wiec komu się chwała? Dla mnie oczywistym jest ze jeśli nie ma fixed salary to bierze się średnia roczna.
    No ale właśnie do tego zmierzam - średnia roczna to nie największa pensja w roku pomnożona przez 12, a tak cześć osób mówi o swoich zarobkach. Podobnie cześć mówi o kwocie brutto, a nie netto.
    A chwala sie w rozmowach. Przecież na wstępie napisałem, ze ankieta ma podstawy aby być w miarę miarodajna.
    Ogólnie jak ktoś Ci nie pokarze PIT, to śmiało można opowiadania korygować w dół - to taka wskazówka jak kiedyś ktoś będzie na etapie decyzji o zmianie firmy. bo znajomy powiedział, ze można zarobić 20% więcej...
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 13-12-2019 o 22:09

  18. #118

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    To jest jakieś 10% aktywnych w PL licencji zawodowych (zawodowa + liniowa). Myślę że na dużo większy udział w ankiecie nie ma co liczyć.
    Tylko zobacz zestawienie grup które tam sa - połowa to bez type rating chyba. Najlepsze było że ta ankiete nawet ja mogłem wypełnić mimo że nawet PPL jeszcze nie mam. Srednio wierze w to co tam jest napisane.



    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    bo znajomy powiedział, ze można zarobić 20% więcej...

    ...brutto

  19. #119

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Spora dysproporcja miedzy narrow body (737/A3XX/EMB) a Dash'em

    Nic dziwnego, skoro MAXy stoją, a DHC napierdziela krajówki, a nieraz i dalszą Europę

  20. #120

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Orientuje się ktoś może jak wyglądają zarobki FO w Sprint Air? (netto) - słyszałem różne skrajne wersje

Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 4 5 6

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •