Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 101
Like Tree67Likes

Wątek: No i gdzie to wielkie zapotrzebowanie? Rynek przesycony?

  1. #81
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja rozumiem pasja itd... ale gdzie jest jakiś zdrowy rozsądek u tych ludzi?

  2. #82

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Na podstawie poznanskiego smarta to rozmawiajac z kilkoma instruktorami rok temu w pandemie bylo praktycznie bez zmian. W tym roku jest mniej ale nie jakos drastycznie mniej, po prostu mniej.

    Co do ilosci zdajacych itp. zdaje sie, że ULC publikuje takie dane nie wiem tylko kiedy nastepuja roczne publikacje.
    Zapytaj jakie kursy są realizowane, to ma znaczenie. PPL ludzie robią i będą robić - jako hobby.
    Jest trochę młodych, którzy zanim skończą, to liczą że sytuacja na rynku będzie inna. Natomiast brak jest ludzi, którzy budują nalot i robią uprawnienia IR, ME czy MCC w takiej ilości i tempie jak przed pandemią. Czas pokaże co dalej. Na pewno nie będzie to wyglądało jak przed pandemią, bo wielu dostrzegło jaka to niestabilna i podatna branża.
    Co do nowych rekrutacji, hmmmm 100zl brutto/h - nie wiem czy to taki rarytas... a takie kwoty aktualnie leżą na stole w pewnych miejscach. Jak za jakiś czas zabraknie pilotów, a demografia robi swoje, to niektórzy otworzą oczy.

  3. #83

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Z warunkami jakie proponuje wizz air czytajac opinie tam pracujacych to w sumie nie dziwne ze teraz sie rzucili na pilotow. Wielu przyjdzie za miske ryzu byle tylko latac.
    Nie widzę nic złego w lataniu za miskę ryżu, tylko po to aby zdobyć doświadczenie. Po krótkim czasie, można zacząć latać za pięć misek ryżu.
    Oczywiście jak się ma dwadzieścia kilka lat. W wieku lat czterdziestu, niekoniecznie.

  4. #84

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m@cieq Zobacz posta
    Zapytaj jakie kursy są realizowane, to ma znaczenie. PPL ludzie robią i będą robić - jako hobby.
    Oczywiscie ze bedzie tego mniej bo wielu moze nie chciec inwestowac pieniedzy w cos co na ten moment wyglada srednio. Ale po zajetosci samolotow stawiam ze wiekszosc tych co robi PPL dalej katuje nalot. Na grupie do ATPL tez jest sporo ludzi.

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Nie widzę nic złego w lataniu za miskę ryżu, tylko po to aby zdobyć doświadczenie. Po krótkim czasie, można zacząć latać za pięć misek ryżu.
    Oczywiście jak się ma dwadzieścia kilka lat. W wieku lat czterdziestu, niekoniecznie.
    Problemem wizzaira jest to ze oni biora ludzi za miske ryzu a gdy ludzie zaczynaja siegac po druga to wola wymienic kadre tak jak to zrobili w pandemii gdzie wywalali w pierwszej kolejnosci doswiadczonych bo za duzo pieniedzy biora. Dopiero z czasem skracali tez ludzi z niskim nalotem. Teraz sie okazuje ze nawet nie maja doswiadczonych kapitanow ktorzy zrobiliby line training nowym. Wydaje sie ze Ryanair troche lepiej sobie z tym poradzil (przynajmniej nie slyszalem zeby kadre szkoleniowa w tylek kopali).

  5. #85

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Nie widzę nic złego w lataniu za miskę ryżu, tylko po to aby zdobyć doświadczenie. Po krótkim czasie, można zacząć latać za pięć misek ryżu.
    Oczywiście jak się ma dwadzieścia kilka lat. W wieku lat czterdziestu, niekoniecznie.
    Ja widzę, bo to się nazywa niewolnictwo i wykorzystywanie ludzi. Ja wiem, że w lotnictwie jest jak jest, firmy płacą spełnianiem marzeń itp. Ale tak czy siak jest to PRACA. A praca ma to do siebie, że powinna być odpłatna. Niestety, tak długo jak taka mentalność będzie się utrzymywać, tak długo warunki na rynku pracy będą gówniane. Jestem jeszcze w stanie zrozumieć jakoś odpłatny TR, ew. brak wynagrodzenia w trakcie line trainingu bo to "szkolenie"... chociaz z drugiej strony to jednak jest praca też, szczególnie po safety release. Natomiast w momencie, kiedy wykwalifikowana osoba wykonuje 100%, normalną pracę to powinna dostawać z tego tytułu adekwatne wynagrodzenie.

    Latanie to wbrew temu co się niektórym wydaje, to naprawdę ciężki kawałek chleba, w dodatku w bardzo niestabilnej branży.
    samatyranin, lew3k and frik like this.

  6. #86

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Problemem wizzaira jest to ze oni biora ludzi za miske ryzu a gdy ludzie zaczynaja siegac po druga to wola wymienic kadre tak jak to zrobili w pandemii gdzie wywalali w pierwszej kolejnosci doswiadczonych bo za duzo pieniedzy biora. Dopiero z czasem skracali tez ludzi z niskim nalotem. Teraz sie okazuje ze nawet nie maja doswiadczonych kapitanow ktorzy zrobiliby line training nowym. Wydaje sie ze Ryanair troche lepiej sobie z tym poradzil (przynajmniej nie slyszalem zeby kadre szkoleniowa w tylek kopali).
    Jak dla mnie, takie decyzje podyktowane pewnie głównie excelem, a nie rozsądkiem, to strzał w kolano. Pewnie lepiej byłoby utrzymać załogi przy sobie, zapewniając im ewentualnie minimalny nalot i teraz mieć ich pod ręką, niż wszystkich zwolnić, a teraz ponosić koszty zatrudnienia, treningu, wdrożenia etc. Pomijam kwestie bezpieczeństwa samych lotów...

  7. #87

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Latanie to wbrew temu co się niektórym wydaje, to naprawdę ciężki kawałek chleba, w dodatku w bardzo niestabilnej branży.
    Zgadzam się, jednakże upatruję tutaj szansy dla młodych pilotów, szybkiego wyszkolenia, nabycia doświadczenia i dopiero wtedy rozejrzenia się za godnym pracodawcą - o ile takowego można jeszcze znaleźć.

  8. #88
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m@cieq Zobacz posta
    hmmmm 100zl brutto/h - nie wiem czy to taki rarytas...
    Pewna firma od maszyn budowlanych, w której pracowałem, za godzinę pracy serwisanta kasowała 160zł netto...
    Jak ktoś się zastanawia, czy 100zł/h brutto dla pilota wożącego ludzi to adekwatna stawka, to może sobie porównać.
    lew3k likes this.

  9. #89

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Jak dla mnie, takie decyzje podyktowane pewnie głównie excelem, a nie rozsądkiem, to strzał w kolano. Pewnie lepiej byłoby utrzymać załogi przy sobie, zapewniając im ewentualnie minimalny nalot i teraz mieć ich pod ręką, niż wszystkich zwolnić, a teraz ponosić koszty zatrudnienia, treningu, wdrożenia etc. Pomijam kwestie bezpieczeństwa samych lotów...
    Ty to wiesz, ja to wiem, piloci to wiedzą, podejrzewam ze nawet Varadi to wie, ale to jemu i ziomkom z zarządu sie musi hajs zgadzac a nie pilotom czy stewardessom. Jak zauwazyli potencjal na to ze moze im troche pieniadza zniknac to woleli puscic w kanal 'woly robocze' wystarczy klasnąć to nowi przybiegną jak sie sytuacja poprawi.

    @Trooper85 myslisz ze 160zl serwisant do reki dostawal? Powodzenia

  10. #90

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Ty to wiesz, ja to wiem, piloci to wiedzą, podejrzewam ze nawet Varadi to wie, ale to jemu i ziomkom z zarządu sie musi hajs zgadzac a nie pilotom czy stewardessom. Jak zauwazyli potencjal na to ze moze im troche pieniadza zniknac to woleli puscic w kanal 'woly robocze' wystarczy klasnąć to nowi przybiegną jak sie sytuacja poprawi.

    @Trooper85 myslisz ze 160zl serwisant do reki dostawal? Powodzenia
    Kadeci z 200h TT tak. Kapitanowie/instruktorzy z doświadczeniem już nie. Szczególnie jeśli sytuacja na rynku się poprawi i nie będzie tabunów bezrobotnych. Wtedy to warunki (szczególnie dla kapitanów) dramatycznie rosną... do 100 200 i więcej € za godzinę.

  11. #91
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    @Trooper85 myslisz ze 160zl serwisant do reki dostawal? Powodzenia
    Byłem tym serwisantem
    Rzecz w tym, że pilota, który najpewniej nie funkcjonuje na umowie o pracę (zostawiając na boku patologię unikania UoP gdy faktycznie istnieje stosunek pracy), traktujemy w tym momencie jak firmę wykonującą dla przewoźnika usługę pilotowania samolotu, tak jak usługą był serwis koparki. Porównując koszt jednego i drugiego, skalę odpowiedzialności, wymagane doświadczenie i uprawnienia, można dojść do ciekawych wniosków.
    lew3k likes this.

  12. #92

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Kadeci z 200h TT tak. Kapitanowie/instruktorzy z doświadczeniem już nie. Szczególnie jeśli sytuacja na rynku się poprawi i nie będzie tabunów bezrobotnych. Wtedy to warunki (szczególnie dla kapitanów) dramatycznie rosną... do 100 200 i więcej € za godzinę.
    Ale co im stoi na przeszkodzie zeby robic direct entry captain dla ludzi z TR i czyms tak niskim jak 500h na typie? Bedzie to kosztem jakosci szkolenia ale na pprune czytajac watek o wizzairach w tym momencie to nawet kadry instruktorskiej nie maja zeby wdrazac nowych.

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Byłem tym serwisantem
    No to zwracam honor ale to tez nie mogl byc serwisant po zawodówce a nawet jezeli to był serwisant po zawodówce to musiał miec jakis certyfikat.

    I tak wiem, że pilot nawet jako kadet to jakby nie bylo pracownik wysoko wykwalifikowany i samo to juz implikuje odpowiednio wyzsze wynagrodzenia. Nie zmienia to jednak faktu, że na podobnej zasadzie na jakiej powstaly low cost linie te tez probuja zrobic low cost crew.

  13. #93

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Nie zmienia to jednak faktu, że na podobnej zasadzie na jakiej powstaly low cost linie te tez probuja zrobic low cost crew
    Dziwne, bo chociaż nie wiem jak to jest w Wizz, to RYR do tej pory jest jednym z lepiej płacących pilotom przewoźników w Europie, a ich szkolenia stoją na b. wysokim poziomie.

    Linie raczej korzystają z tego, że b. wiele osób uważa, że ich jedyną drogą do kabiny pilota jest zapłacenie kupy kasy za "przyjęcie do pracy" a potem latanie za grosze albo za darmo (mało to jest cały czas ogłoczeń - pilot CPLa - będę pracować za nalot??). Póki to się nie zmieni puty takie praktyki będą stosowane.
    lew3k likes this.

  14. #94

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Pewna firma od maszyn budowlanych, w której pracowałem, za godzinę pracy serwisanta kasowała 160zł netto....
    Linia lotnicza za godzinę pracy załogi kasuje tą kwotę mnożoną przez co najmniej 100

  15. #95

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Dziwne, bo chociaż nie wiem jak to jest w Wizz, to RYR do tej pory jest jednym z lepiej płacących pilotom przewoźników w Europie, a ich szkolenia stoją na b. wysokim poziomie.
    Własnie o tym pisałem ze Ryan nie wywalał swoich doswiadczonych kapitanów bo wiedzieli że predzej czy pozniej sie skonczy i trzeba bedzie wznawiac pierwszych oficerów itp. Wizz poszedł na to w sposob taki, że nie ma ludzi nie do zastąpienia. I teraz odbiło im się to czkawką kiedy zaczyna sie ssanie (troche tu przekolorowalem z tym ssaniem ale wiele wskazuje na to ze poki co powoli wracamy do normalnosci) a oni ze zredukowanymi obsadami gdzie sie da nagle maja problem zeby wypuscic ludzi do samolotów i odwołują cała mase połaczeń bo załóg brakuje.

  16. #96
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    No to zwracam honor ale to tez nie mogl byc serwisant po zawodówce a nawet jezeli to był serwisant po zawodówce to musiał miec jakis certyfikat.
    -Wymieniałeś kiedyś alternator?
    -Nie.
    -To pojedziesz wymienić.

    Dodam, że zatrudnili mnie tam bez jakiegokolwiek doświadczenia nie tylko z maszynami budowlanymi, ale pojazdami w ogóle. Kilka lat bezpośrednio w utrzymaniu ruchu, w tym jako mechanik, kilka kolejnych w bezpośrednim kontakcie z utrzymaniem (usługi dla UR).
    I ja wiem, że wymiana alternatora to jest coś, co mając głowę i dwie ręce się zrobi (kwestia jak bardzo trzeba demontować inne rzeczy żeby się do niego dostać), ale do grzebania w automatyce napędu albo hydraulice siłowej to już fajnie doświadczenie mieć, bo można i szkód narobić i krzywdę sobie lub komuś.

    I nie był to żaden "koparex" czy inny "koparkopol", tylko polski oddział dużego gracza na rynku maszyn budowlanych. I nie mam najmniejszych złudzeń, że gdzie indziej wygląda to inaczej.

  17. #97

    Dołączył
    Aug 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Na grupie do ATPL tez jest sporo ludzi.
    Tak z ciekawości, co to za grupa?


    I teraz odbiło im się to czkawką kiedy zaczyna sie ssanie (troche tu przekolorowalem z tym ssaniem ale wiele wskazuje na to ze poki co powoli wracamy do normalnosci)
    Pytanie co będzie jak znowu na jesień zacznie się cyrk z lockdownami i kolejnymi falami..

  18. #98

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    I nie był to żaden "koparex" czy inny "koparkopol", tylko polski oddział dużego gracza na rynku maszyn budowlanych. I nie mam najmniejszych złudzeń, że gdzie indziej wygląda to inaczej.
    Autoryzowane serwisy maja to do siebie ze same z siebie sie cenią. Dlatego wyjechałem z tym że ze 160zł za roboczogodzine niewiele było de facto dla serwisanta.

    Cytat Zamieszczone przez bitcoin Zobacz posta
    Tak z ciekawości, co to za grupa?
    Ludzie ktorzy w jednym czasie rozpoczeli szkolenie do ATPLa ;] A te grupy zapelniaja sie co jakies 2 tygodnie - fakt ze sporo tam tez cudzoziemców ale to pokazuje ze chetnych nie brakuje.

    Cytat Zamieszczone przez bitcoin Zobacz posta
    Pytanie co będzie jak znowu na jesień zacznie się cyrk z lockdownami i kolejnymi falami..
    Rok temu o tej porze nikt nie myslal o zatrudnianiu - poza chyba wizzairami ktorzy chcieli ludzi ktorzy mieli w ostatnich 12 miesiacach nalatane co najmniej 200h na ME o MTOW 10+. Teraz na rynku widze wiekszy ruch. Enter tez ostatnio mial nabór mający sie zaczynac gdzies w pazdzierniku - szukaja ludzi z ATPL frozen bez TR ale 300h TT (wiec troche wiecej niz typowy kadet idacy po najnizszej lini oporu). Wydaje mi sie ze jakkolwiek nie beda wygladac lockdowny itp to zacznei sie co raz to wieksze generalizowanie zagrozenia (jakkolwiek ono realne jest). Ludzie ktorzy sie zaszczepili beda szczepic sie co rok i z mala szansa na ciezki przebieg beda to traktowac jak grype sezonowa. Ci ktorzy sie nie zaszczepili i tak zyja w ciemnogrodzie wiec nie w glowie im podroze lotnicze.
    gaugan likes this.

  19. #99

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Ludzie ktorzy w jednym czasie rozpoczeli szkolenie do ATPLa ;] A te grupy zapelniaja sie co jakies 2 tygodnie - fakt ze sporo tam tez cudzoziemców ale to pokazuje ze chetnych nie brakuje.
    Zapisanie się do grupy, a tempo robienia uprawnień - to są dwie różne sprawy. Pojawiać się będą, jednak nie będzie to taka ilość oraz takie tempo.
    To samo z budującymi nalot.

  20. #100

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie


    Polecamy

    oczywiscie ze to nie bedzie takie samo tempo, ale wydaje mi sie, ze nie jest zle jak na obecne realia i dosc ponure perspektywy.

Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •