Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2018

    Domyślnie Jak najlepiej działać po zdanej teorii ATPL


    Polecamy

    Witam. Tak jak w temacie właśnie skończyłem teorie ATPL i chciałbym najskuteczniej przejść przez IR CPL ME. Może podpowiedzieć mi ktoś jak najlepiej się za to zabrać mam 140h i VFR noc. Chcę najpierw zrobić IR czy muszę do rozpoczęcia mieć zrobione ME ? Jak wyjdzie najtaniej osiągnąć te uprawniena ? Czy po każdym z kursów muszę go wpisywać do licencji przed kolejnym czy mogę zrobić wszystko i na koniec wpisać naraz wraz z angielskim. Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar Mr.Brown

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Moim zdaniem najlepiej zrobić to za jednym podejściem. Robisz szkolenie zintegrowane IR/ME, czyli 40h symulatora plus 15h lotu na ME. Podchodzisz do wspólnego egzaminu. Później dolatujesz jeszcze parę godzin i szkolenie CPL z IR to kolejne 15h z czego 5 na complexie. Wtedy to już ostatni egzamin praktyczny do CPL.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Oj momento, IRME to 40h sima i 15h samolotu ale najpierw trzeba mieć ukończone ME (6h samolotu). Potem wspólny egzamin można zrobić.

  4. #4
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    żeby zacząć szkolenie IR/ME to musisz mieć do licencji wpisane uprawnienie MEPL(A). Jak nie masz wpisu MEPL(A) to zostaje Ci wpierw zrobić IR SE a potem jak już będziesz mieć wpis IR SE i dorobisz kurs i egzamin na MEPL(A) i dostaniesz taki wpis to możesz zrobić sobie IR ME z tym że to kolejny egzamin, tak więc najprostszą drogą jak masz 70 h PIC zrobić wpierw MEPL(A) a potem już łącznie IRME

    szynus a można tak nie mając wpisu MEPL a tylko szkolenie ME zrobić i potem IRME i w jednym egzaminie ogarnąć MEPL i IRME ?

  5. #5

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PMM Zobacz posta
    żeby zacząć szkolenie IR/ME to musisz mieć do licencji wpisane uprawnienie MEPL(A). Jak nie masz wpisu MEPL(A) to zostaje Ci wpierw zrobić IR SE a potem jak już będziesz mieć wpis IR SE i dorobisz kurs i egzamin na MEPL(A) i dostaniesz taki wpis to możesz zrobić sobie IR ME z tym że to kolejny egzamin, tak więc najprostszą drogą jak masz 70 h PIC zrobić wpierw MEPL(A) a potem już łącznie IRME

    szynus a można tak nie mając wpisu MEPL a tylko szkolenie ME zrobić i potem IRME i w jednym egzaminie ogarnąć MEPL i IRME ?
    Sam jestem zainteresowany tematem, chociaż jeszcze nie mam zdanej teorii ATPL(A), wydaje mi się, że tutaj:
    https://ventumair.eu/praktyka/mepl-ira-cpla/
    zostało w miarę to rozsądnie opisane / zaplanowane. Nie chodzi mi o reklamę szkoły, ale o tryb i kolejność zdawania.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Tutaj też jest to dosyć szczegółowo rozpisane: ME+IR+CPL - Smart Aviation
    W skrócie:
    -robisz MEP(L) 6h na samolocie
    -idziesz na 40h symulatora
    -robisz 10h IR(A) na MEP
    -5h BIFM na SEP
    -kolejne 10 h na SEP pod CPL(A)
    -i na koniec 5h na MEP pod CPL(A)
    Wszystko zakończone wspólnym egzaminem CPL+IR+ME (z urzędu masz wpisane IR(SE) i PBNa).

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Jesli chcesz zeby bylo taniej to duuzo lepiej jest zrobic najpierw ir/se 35h sim i 15 samolot + egzamin), potem mep 6 h samolot, potem ir/me (3h sim i 2h samolot) i potem Cpl. Glowna oszczednosc jest na nie lataniu me na ir bez sensu kupe godzin.
    ja tak robilem i jestem zadowolony.

  8. #8
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Carte Zobacz posta
    Tutaj też jest to dosyć szczegółowo rozpisane: ME+IR+CPL - Smart Aviation
    .
    tyle że trzeba sie wyrobić w 6 miesięcy od ukończenia MEPL do egzaminu na CPL

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2018

    Domyślnie

    Kitenation czy po zrobieniu IR SE musiałeś robić wpis do licencji ? I czy jest to obowiązkowe aby dalej iść ? Chodzi mi żeby nie tracić czasu na wpisy do licencji bo to trwa. Angielski trzeba mieć zdany przed rozpoczęciem IR ?

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    teraz_na_wsi

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Waldek3000 Zobacz posta
    Kitenation czy po zrobieniu IR SE musiałeś robić wpis do licencji ? I czy jest to obowiązkowe aby dalej iść ? Chodzi mi żeby nie tracić czasu na wpisy do licencji bo to trwa. Angielski trzeba mieć zdany przed rozpoczęciem IR ?
    Tak, Żeby zrobić konwersję IR/SE -> IR/ME trzeba mieć wpisy w licencji. jeśli chodzi o angielski, to nie jest potrzebny do rozpoczęcia IR, ale żeby dostać wpis do licencji to trzeba mieć zdany egzamin.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2018

    Domyślnie

    Czyli podsumowując
    1. IR/SE sim 35h + 15 h samolot
    aby dostać wpis do licencji potrzebny zdany angielski min lvl. 4 ICAO
    egzamin IR/SE
    Wpisujemy uprawnienia do licencji
    2. Uprawnienie MEP(L) 6h
    3. IR/ME 3h sim + 2h samolot
    4. CPL 15 h samolot
    5.Egzamin z MEP(L) + IR/ME + CPL

    zgadza się ?

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Ir/me robisz na końcu. Żeby robić musisz mieć wpisane ir/se i mep z tego co wiem. Ir można robić bez angielskiego? Dziwne bo cała komunikacja jest po angielsku. Ja bym zrobił zawczasu zwłaszcza ze nie jest to rocket science żaden.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •