Ano
Ano
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Mam 3 pytania nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat 1,a na resztę znajduję różne.
1. Gdzie na stronach PAŻP są informacje odnośnienaboru/egzaminów/szkolenia na stanowisko kontrolera ruchu lotniczego? Wzakładkach szkolenia tego nie ma i nigdzie nie mogę znaleźć informacji owymaganiach itd.
2. Czy jest jakaś górna granica wieku dlakandydatów? Na stronach eurocontrol była wzmianka dla kandydatów do 25 rokużycia, niby w PAŻP nie ma tego limitu gdzieś na forach wyczytałem, ale wwywiadzie z R. Michalikiem (szefem ośrodka) była podana informacja, że kandydatnie może mieć więcej jak 29 lat, więc jak jest naprawdę bo każdy mówi co innego?
3. Ilu kandydatów dostaję ofertę „pracy” po całymcyklu szkleń. Przykładowo do egzaminów podchodzi około 1000 osób. Z czegopowiedzmy przechodzi 25 osób dalej potem szkolenie, następne egzaminy, staż, także ileosób dochodzi do końca otrzymując licencję kontrolera ruchu lotniczego, która zkolei gwarantuje już pracę?
Inna sprawa wymogiem jest, abykandydaci posługiwali się znajomością języka na poziomie 4, z tym, że przytakiej ilości osób, która próbuje się dostać na szkolenie to chyba nie ma szans,aby się zakwalifikować dalej z takim poziomem języka. Wychodzi na to, że abymyśleć poważnie język powinien być równy językowi ojczystemu, a testy zpredyspozycji do zawodu powinny być zaliczone na poziomie 99,9% prawidłowychodpowiedzi.
Sam w tym kierunku nie podążam,ale pytam tak z czystej ciekawości ponadto może komuś kiedyś doradzę mającwiedzę w tym temacie.
p.s. sorry, ale jak probuje poprawiac i edytowac post to mi sie rozwala tekst tak jak pisalbym z bledami, nie mam jus sil walczyc ze slabym rozwiazaniem informatykow, ktorzy nie dopracowali swojego narzedzia.
Gruba przesada. informacje na stronie pojawiają się jak rusza nabór. Wymagania to matura, angielski, niekaralnosc i dobre zdrowie.Co do drugiego pytania, to ograniczenie wiekowe było kiedyś, teraz oficjalnie nie ma, przyjmują tak do 30 chyba. Chociaż jak sie trafi starszy kandydat, za to bijacy resztę na głowę, to pewnie go wezmą.Na ostatnie pytanie nie odpowiem, odpada sie zazwyczaj juz na ojt, a to jeszcze przede mną
Na stonie pażp, lewa strona "praca w PAŻP". Nic tam w tej chwili nie ma, bo nie ma naboru.
Po pierwsze R. MichalAkiem, po drugie byłym szefem. Na dziś z tego co wiem limitu wieku w PAŻP nie ma.
Tu nie ma żadnej reguły. Może nikt, mogą wszyscy. Na moim kursie bodaj na 25 osób licencję zrobiło zdaje się niecałe 20 osób.
Jak ja zdawałem nie było FEASTa, więc nie wiem do końca jak to teraz wygląda, ale wcześniej był egzamin na zasadach konkursu. Więc przyjmowali ileśtam osób z najlepszymi wynikami, oczywiście powyżej wymaganego minimalnego progu.
Jeśli nikt progu nie przekroczył to nikogo nie brali.
Ciekawe...chcesz uchodzić za obeznanego w ten sposób?? Lepiej, gdy Cię zapytają, po prostu podaj adres forum, bo jeszcze coś poprzekręcasz (np nazwisko byłego szefa Ośrodka Szkolenia)
To nie działa, Panowie, jak OFERTA PRACY.
Sprawa wygląda następująco:
- kandydat zatrudniany jest na czas określony (okres szkolenia: teoria + symulator czyli do uzyskania Licencji Praktykanta - ok. 1 rok)
- idąc na OJT - następuje przedłużenie umowy ponownie na czas określony: statystycznie potrzebny do uzyskania Licencji Kontrolera r.l. - ok.1 rok
- po uzyskaniu powyższej jest zatrudniany na czas nieokreślony na stanowisku kontrolera ruchu lotniczego w organie, na który się szkolił.
I nie jest to na zasadzie oferty pracy dla niektórych wybrańców uzyskujących licencję. Zatrudniani są WSZYSCY. Jeszcze się nie zdarzyło, by ktoś po uzyskaniu licencji nie został zatrudniony w PAŻP-ie. Nabór na kurs jest zawsze koordynowany ze wszystkimi służbami i kandydaci są szkoleni pod konkretne potrzeby TWRs, APPs czy ACC. I o pracę nikt martwić się nie musi. Przynajmniej w Polsce.
Ten wywiad z MICHALAKIEM pochodzi z przed wieku i jest dawno nieaktualny.
Ostatnio edytowane przez atccontroller ; 16-07-2011 o 19:58 Powód: dopisek p.2
Roger, roger, but say again.
Panowie 787Dreamliner i Samotnik,
z tego co piszecie, ktoś mógłby wyciągnąć błędny wniosek, że po uzyskaniu licencji pingwin X otrzymuje ofertę pracy i jest zatrudniany jako kontroler a pingwin Y jej nie otrzymuje i idzie na przysłowiowy szczaw.
Jeszcze raz powtarzam:
WSZYSCY, KTÓRZY UZYSKUJĄ LICENCJĘ KONTROLERA RUCHU LOTNICZEGO, SĄ Z AUTOMATU ZATRUDNIANI NA STANOWISKU KONTROLERA W ORGANIE RUCHU LOTNICZEGO ZGODNIE W UPRAWNIENIAMI WPISANYMI W LICENCJI.
No, chyba, że im się w międzyczasie odmieniło i już nie chcą być kontrolerami.
Krótko mówiąc: zrobił licencję - pracuje; nie zrobił licencji - nie pracuje.
Ostatnio edytowane przez atccontroller ; 16-07-2011 o 20:15
Roger, roger, but say again.
Coś nie doczytałeś... Pierwsze pytanie rocco brzmiało :"Gdzie na stronach PAŻP są informacje odnośnienaboru/egzaminów/szkolenia na stanowisko kontrolera ruchu lotniczego? ".
Odp: na stronie PAŻP, w zakładce 'praca w PAŻP'. Pomijam jak to działa. Tego pytanie nie obejmowało.
Kolejne było :"3. Ilu kandydatów dostaję ofertę „pracy” po całymcyklu szkleń. Przykładowo do egzaminów podchodzi około 1000 osób. Z czegopowiedzmy przechodzi 25 osób dalej potem szkolenie, następne egzaminy, staż, także ileosób dochodzi do końca otrzymując licencję kontrolera ruchu lotniczego, która zkolei gwarantuje już pracę?"
Więc wg moich informacji (w oparciu o mój kurs) odpowiadam, że na 25 osób na kursie licencję uzyskało niecałe 20 (lub mniej samotniku).
Napisałeś to samo co ja tylko innymi słowami.
Doczytałem wszystko dokładnie, ale nie o wszystkim pisałem, bo już było wyjaśnione.
Natomiast rocco niezbyt szczęśliwie sformułował pytanie, bo najpierw pisze o ofercie pracy, by później samemu skonstatować, że ukończenie całego szkolenia (Licencja kontrolera) gwarantuje zatrudnienie. I do tego się odniosłem.
Pytanie zatem powinno brzmieć:
Ile z 25 osób rozpoczynających szkolenie (wyselekcjonowanych z 1000) zostaje kontrolerami ruchu lotniczego?
Odpowiedzi zaś 787Dreamlinera i samotnika dokładnie odpowiadały na takie (domyślne) pytanie.
To tylko chciałem zaakcentować i nic więcej.
Roger, roger, but say again.
1. Czy jest zapotrzebowanie kontrolerów w Polsce?
2. Rozumiem , że jeśli jestem np. ze Śląska równie dobrze mogę dostać pracę w Poznaniu czy to w Gdańsku?
3. Na politechnice Śląskiej na kierunku Transport jest specjalność "Nawigacja Lotnicza" Jak to się ma do ATC? Czy po takich studiach łatwiej o pracę na wieży?
UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10
1,2: Tak
3: Nie
Nie ma to jak konkret, bez lania wody i offtopów
Dla wyjaśnienia:
jeśli jesteś ze Śląska i aplikujesz na KT lub KK i przy założeniu, że zabrakło dla Ciebie tam miejsca, mogą Ci zaproponować, np. GD, RZ, BD,SC itp, a Ty przystaniesz na ich propozycję - to wtedy TAK. Bez Twojej zgody nie "wsadzą" Cię gdzie indziej. W arkuszu aplikacyjnym jest zresztą miejsce, w które wpisujesz interesujące Cię miasto.
Poczytaj posty z ostatniej rekrutacji - tam coś o tym jest.
Roger, roger, but say again.
Czym się charakteryzuje (różni), praca na poszczególnych stanowiskach: obszar, zbliżanie, wieża?
Jakie cechy, umiejętności potrzebne są do każdej z nich?
Czy można powiedzieć, że któraś z nich jest łatwiejsza, łatwiej się w niej ogarnąć?
Delivery/ground?Czy można powiedzieć, że któraś z nich jest łatwiejsza, łatwiej się w niej ogarnąć?
A teraz coś ode mnie coś ode mnie co mnie zawsze intryguje. Jak przydzielane są stanowiska po szkoleniach PAŻP. Każdy zaczyna od DEL albo GRD i pnie się w górę ? Czy osoba A podpisze papierek na to najniższe stanowisko a osoba B będzie szczycić się przed radarem (mniejsza większość o to czy będzie najpierw asystentem czy nie)
Zakładki