Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 55
  1. #21

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Co jest rozumiane pod "kandydaci z doświadczeniem lotniczym"? Czy to, że kiedyś latałem na patykach i zrobiłem 3 klase kwalifikuje mnie już do osób z doświadczeniem czy chodzi o czynnie latających i powiedzmy z PPL?

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    kwalifikuje.

  3. #23
    Awatar bartek_ql

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Wojskowi ktorzy obecnie szkola sie w PAZP faktycznie docelowo maja posiadac uprawnienia na EPKS TWR. O APP nie ma mowy (o czym swiadczy chociazby fakt ze ich cwiczenia na symulatorze ograniczone sa jedynie do cwiczen wiezowych). Chlopaki faktycznie sa po Deblinie i pracowali wczesniej jako kontrolerzy wojskowi na wojskowych lotniskach (a jeden z moich znajomych byl rowniez FISowcem z cywilna licencja). Z rozmow z nimi wynika ze kontrola ruchu wojskowego ma sie nijak do tej cywilnej. Jak to powiedzial jeden z nich (byc moze troche w formie zartu) blipy na radarze nie moga na siebie najechac i to cala filozofia

  4. #24

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Daleko od lotniska

    Domyślnie

    Skoro tutaj mowa o nawigacji to ja mam kilka pytań bo w innym temacie skierowali mnie na bloga, na którym było dużo informacji ale nie uzyskałam teho czego chciałam się dowiedzieć szczególnie.


    Dowiedziałam się że jeżeli chcę iść na specjalność kontrolera ruchu lotniczego to muszę przejść badania lekarskie klasy 3 i nie wiem co to oznacza. Czy to znaczy że to są jakieś lżejsze badania w stosunku do badań na pilota ? Ile kosztują takie badania na kontrolera ruchem lotniczym?? Proszę o odpowiedź.

  5. #25
    b3
    b3 jest nieaktywny
    Awatar b3

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    Przeczytaj to: http://www.badanialotniczolekarskie....ion/?id=class3 . Masz tu również wypisane inne klasy, więc sama sobie porównasz.

  6. #26
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Jak sie zda egzaminy, wtedy firma wysle na badania i powie co i jak, wczesniej nie ma sie co tym przejmowac.

  7. #27

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Niezupełnie, drogi Behemocie,

    firma nie wysyła na badania, firma daje tylko kilka adresów, gdzie takowych można dokonać. Za badania płaci sam kandydat (jest to kwota ok. 200 zł, ale mogę się mylić, bo cena badania wstępnego może być wyższa i zależy od ośrodka oraz wieku badanego). Kandydat bierze fakturę, która w przypadku zakwalifikowania go na kurs zostaje mu w całości zrefundowana, a jeśli na kurs się nie załapie, to cóż... jest to koszt marzeń o zawodzie kontrolera ruchu lotniczego.
    Pozdrawiam
    Bacha

    PS
    Jeśli chodzi o ścisłość, to ok. 90% tych, którzy przechodzą pozytywnie badania lekarskie jest kwalifikowanych na szkolenie. A co z tymi 10%. Zawsze pozostawiają sobie rezerwę i na badania idzie więcej osób niż jest miejsc na kursie. A to na wypadek, gdyby ktoś odpadł na badaniach. A jeśli badania przechodzą wszyscy, to wtedy zostaje właśnie odrzucone te 10% z najgorszymi wynikami z testów. Czasami są kwalifikowani na następny kurs (jeśli mają cierpliwość i determinację by czekać).
    bacha

  8. #28
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Zupelnie. Napisalem o kolejnosci dzialan, a nie kto za co placi.

  9. #29
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Witam Behemota i Bachę,
    myślę, że oboje macie rację, aczkolwiek z postu Behemota wynika (nie dosłownie ale domyślnie), że wysyłając na badania PAŻP ponosi tego koszty. A tak wcale nie jest co wyjaśniła Bacha. Bo dla mnie wysyłanie wiąże się z formalnym skierowaniem a to z kolei wyznacza "płatnika całego przedsięwzięcia", bo za skierowanie płaci jego wystawca . Dlaczego o tym piszę? Ano dlatego, że dla młodych ludzi, często jeszcze niepracujących, sprawa opłat za badania jest rzeczą istotną i nierzadko problemem. Nie patrz Behemocie na to z punktu widzenia kontrolera ruchu lotniczego - bo sądząc po Twojej wiedzy i postach - zapewne nim jesteś. Zresztą Bacha też coś na ten temat wie, a ja z kolei wiem, że ma zamiar aplikować na jeden z najbliższych kursów. Może jest już związana z PAŻPem.

    Zatem pozdrawiam Was oboje

    atc controller
    Roger, roger, but say again.

  10. #30

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

    Domyślnie

    Trochę dzielimy włos na czworo, ale jeszcze dodam, że przeniesienie odpłatności na kandydatów to zmiana wprowadzona niedawno (ostatnie 2 nabory?).

  11. #31
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Nie tylko na kandydatow, ale i na kontrolerow.

  12. #32
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dodaj tylko dla ścisłości, Behemocie, że koszty te są refundowane przez PAŻP. Może to i wygląda jak dzielenie włosa na czworo, ale nie lubię, by były jakieś niedomówienia.
    Roger, roger, but say again.

  13. #33
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez atccontroller Zobacz posta
    Dodaj tylko dla ścisłości, Behemocie, że koszty te są refundowane przez PAŻP. Może to i wygląda jak dzielenie włosa na czworo, ale nie lubię, by były jakieś niedomówienia.
    Tylko pod warunkiem wykonania badania w jednym, wskazanym ośrodku w Warszawie. Jeśli korzystasz z usług innego orzecznika, na przykład w miejscu zamieszkania, za badania musisz zapłacić z własnej kieszeni. Kandydat z "kraju" ma więc wybór, zapłacić za badania lub za podróż do stolicy. ;-)
    Pozdrawiam
    M..M

  14. #34
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Masz niedokładne informacje miły M.M.
    Kontrolerzy ruchu lotniczego z tzw. portów terenowych zatrudnieni w PAŻP mają możliwość wykonania badań na terenie swoich miast (choć przyznam, że w wyznaczonych i certyfikowanych przychodniach) na ogólnie przyjętych zasadach, czyli z pełną refundacją kosztów i nie muszą wcale w tym celu pchać się do stolicy,
    pozdrawiam
    Roger, roger, but say again.

  15. #35

    Dołączył
    Dec 2008

    Domyślnie

    Niedawno skonczyl sie pierwszy kurs w certyfikowanym przez ULC ośrdku w Deblinie do licencji praktykanta-kontrolera ADI/TWR, program zgodny z wymaganiami ICAO. Ci, ktorzy skonczyli ten kurs, maja przed soba teraz ELPAC,LKE,UKE, badania i egz. na symulatorze.
    W linku jest o tym sporo info---------->Niezależne Forum o Wojsku :: Zobacz temat - Rusza Ośrodek Szkolenia Lotniczego personelu SRL

  16. #36
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kobyłka

    Domyślnie

    Proszę o odpowiedź na następujące pytanie. Na ile ważna jest matematyka dla kontrolera lotu. Czy sprowadza się to tylko do tego żeby biegle liczyć w pamięci czy trzeba robić jakieś skomplikowane obliczenia. Może po prostu jest to stereotypowa śpiewka :"wybierasz trudny zawód musisz mieć z matematyki 6"

  17. #37
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W proceduralnej kontroli zbliżania w większości wypadków wystarczy umieć dodać 7 lub 9 do dowolnej liczby, w radarowej kontroli jest trudniej, bo nie dość, że trzeba dodawać do siebie liczby dwucyfrowe to jeszcze trzeba pamiętać, że godzina ma 60 minut i że np. 52 + 23 to nie 75, tylko 15 następnej.
    Poza tym bardziej wymyślnych obliczeń raczej nie ma.
    6 z matematyki? Pierwsze słyszę, kto tak powiedział?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #38
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Matematyka uczy rzetelności i logiki, a to się przydaje. Od skomplikowanych obliczeń są komputery.

  19. #39
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kobyłka

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    6 z matematyki? Pierwsze słyszę, kto tak powiedział?
    Chodziło mi o to że wszyscy trują mi.... głowę tym że muszę już od początku liceum starać się z matematyki i fizyki i zdać dobrze maturę bo praca na wieży wymaga nie wadomo czego z matmy

  20. #40
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Uczyć się zawsze warto, ale tu nie ma konkursu świadectw a poza tym jest bardzo dużo osób z humanistycznym wykształceniem w tym fachu.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 30-06-2017, 18:28
  2. 06-04-2015, 23:37
  3. 20-01-2015, 21:00
  4. 20-02-2014, 16:21
  5. 30-01-2014, 17:25
  6. 28-01-2014, 23:44
  7. 06-11-2013, 19:13
  8. 06-01-2013, 20:07
  9. 19-12-2012, 19:37
  10. 14-04-2012, 08:49
  11. 02-11-2011, 11:57
  12. 25-10-2011, 01:30
  13. 03-10-2011, 16:10
  14. 30-09-2011, 12:24
  15. 26-09-2011, 18:59
  16. 29-06-2011, 12:37
  17. 15-02-2011, 23:04
  18. 11-02-2011, 13:54
  19. 09-02-2011, 17:43

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •