Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Loty IFR.

  1. #1
    Awatar phoenixgold

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    KrainaWiecznychŁowów

    Domyślnie Loty IFR.


    Polecamy

    Witam, moze ktos ma jakiegos linka do ciekawych materialow na temat planowania lotow IFR, co jak dlaczego itd. Mam pare watpliwosci a pewnie komus tez sie przyda.
    Dzieki, pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 31-03-2010 o 11:09

  2. #2
    Awatar Yeah

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    HTZA

    Domyślnie

    Z czym masz wątpliwości?

  3. #3
    Awatar phoenixgold

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    KrainaWiecznychŁowów

    Domyślnie

    na przyklad startuje z EPGL i wykonuje lot IFR do LZTT. chce przejsc z VFR na IFR bo gliwice nie kontrolowane. I od razu 1 pytanie przy punktem kiedy przechodzisz z V na I moze byc non-compulsory czy tylko compulsory a moze tylko np pomoc nawigacyjna np Vor.

    Jesli zakladajac ze moge zmienic V na I nad KENUS to mam zamiar wykonywac EPGL DCT KEKUS(IBEKA jesli musialby byc compulsory point) T710(albo R232 tego nie wiem), JAB, LOLKA i DCT LZTT. I kolejne pytanie jak w planie lotu i czy sie tak podaje ze chcialbym wykonywac stara LOLKA 1U to jak to wpisac ?
    Jesli po starcie z gliwic chcialbym wykonywac na FL130 ale wiadomo ze nie zajme FL130 nad KEKUS poniewaz jest za blisko to czy jesli droga lotnicza T710(lub R232) jest na 10000 to bedac nad tym punktem trzeba miec juz 10000 czy nie ?

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Moment przejścia z VFR do IFR możesz wybrać całkowicie dowolnie, możesz to zrobić jeszcze w przestrzeni niekontrolowanej, i zależy to poza Tobą praktycznie tylko od warunków. Całą trasę możesz machnąć w VFRze przy sprzyjających warunkach.

    W planie lotu AFAIK nie umieszcza się STAR-ów. W podanym przez Ciebie przykładzie, powinieneś zakończyć trasę na LOLKA, i ewentualnie umieścić w remarks preferowany standardowy dolot. W Europie to ATC przydziela STAR-y.

    Nie sądzę, żeby ktoś miał coś przeciwko zajęciu przez Ciebie drogi lotniczej na tak niskim poziomie w miejscu innym niż fix.

  5. #5
    Awatar phoenixgold

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    KrainaWiecznychŁowów

    Domyślnie

    dzieki za informacje, ja oczywiscie mowie o sytualcji kiedy chcesz przejsc z vfr na ifr. Ok czyli wazne info ze STAR'a sie nie wybiera ewentualnie mozna zaznaczyc w remarks preferowany STAR. To jeszcze jedno pytanie w takim razie czy jak w podanym przykladzie jesli po starcie nabieram do FL130 i chce leciec droga lotnicza ktora ma MSA 10000 i jako przejscie z V na I podaje punkt w ktorym nie osiagne jeszcze FL130 a punkt jest juz na drodze lotniczej wieci wlasciwie jestem juz na trasie ale jakby pod nia tak na prawde to bedac juz w I na np FL80 moge wykonywac wzdluz trasy do kolejnego punktu i nie przejmowac sie ze jeszcze nie osiagnalem go ? Troche zamieszalem ale mam nadzieje ze zrozumiesz dzieki za kolejna odpowiedz pozdrawiam

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    No to zawsze zależy od tego, co jest pod tą drogą lotniczą. Jeżeli jest czysta przestrzeń G, to wykonujesz normalny lot, dopiero po minięciu FL95 jesteś w przestrzeni C i kogokolwiek obchodzi trasa, jaką wykonujesz.
    Jeżeli podajesz punkt, a nie osiągnąłeś wysokości drogi lotniczej, to traktuj go jako zwykłe, predefiniowane, współrzędne geograficzne.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •