Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Dublin / Pruszków

    Domyślnie Loty w military area, restricted area


    Polecamy

    Witam,

    Zakladajac ze w przestrzeni G mam MOA (military operated area). W godzinach czynnej MOA chce tam wleciec. Czy moge to zrobic korzystajac tylko z Radar Information Service czy musze miec ATC clearance ? Jak ma sie ta sama sprawa w Restricted Area ? Co wogole znaczy Radar (np freq 122.000 Radar) i w jakich klasach przestrzeni wystepuje / jako czesc FISu ? Jak bardzo zalezy to od klasy przestrzeni w ktorej MOA i RA wystepuje ( F i G, bo rozumiem ze C, D i E z natury potrzebuja ATC clearance wiec i bedace w nich MOA i RA tez) ?

    pozdr,
    czakoo
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 12-10-2010 o 08:35

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    1. Gdzie (bo raczej nie w Polsce)?
    2. Co ma FIS i ATC do tej przestrzeni wydzielonej?
    3. Przestrzen wydzielona jest z definicji nieklasyfikowana, klasa przestrzeni wokol nie ma znaczenia.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    W USA zeby wleciec do MOA nie potrzebujesz zgody, zeby wleciec do Restricted - musisz miec zgode ATC, przestrzen G lub inne nie maja tu nic do rzeczy (i przestrzeni G praktycznie tam nie ma powyzej 700' AGL). 122.00 to nie zaden 'Radar' tylko Flight Watch - dotyczy wylacznie serwisu pogodowego dla pilota. Zupelnie nie rozumiem o co ci chodzi z tym radarem lub FISem.

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Dublin / Pruszków

    Domyślnie

    No tak, moze jak zwylke sie nieprecyzyjnie wyrazam
    Ale rozumiem ze w MOA mozna leciec "at your discretion" a do restricted potrebny jest clearance ATC, a klasyfikacja przesterzeni, powiedzmy okalajacej strefe nie ma znaczenia w stosunku do regulowania samej strefy ?
    Na 122.00 mam napisane wyraznie call sign RADAR - i jesli dobrze kojarze to ten dzieli sie na RAS i RIS (advisory - z obowiazkiem wykonywania polecen ATC i Information - bez) - stad pytanie o zaleznosci ich wystepowania od klas przestrzeni lub rodzajow stref. Tak na dobra spaw czym rozni sie RADAR RIS od FIS czy, a w przypadku RAS od CTA / CTR ?

    Wyjasniajac: jesli lece w F albo G to do MOA moge wleciec "at my discretion" (zreszta jak caly lot i w F i G), jesli jest to restricted to potrzebuje ATC clrearance. Ale jesli lece z C albo D do MOA ( a granice MOA sa zaware w granicach przesteni C lub D) to chyba zmienia postac rzeczy i moje meldunki staja sie obowiazkowe ?

    ps. szkole sie w Irlandi , ale pytam ogolnie ( z nadzieja na takie same standardy w PL i reszcie EU)
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 12-10-2010 o 08:35

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    W Pl są trochę inne klasy.

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez czakoo Zobacz posta
    Ale jesli lece z C albo D do MOA
    Nie widzialem w zyciu MOA ktora bylaby czascia C lub D ale nawet zakladajac ze tak jest to oczywiscie jak jestes w przestrzeni C lub D to odpowiednie reguly stosowne do tych przestrzeni sie aplikuja.

    A jak szkolisz sie tam to dlaczego nie zapytasz swojego instruktora, na miejscu??
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 07-05-2010 o 00:19

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •