Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 49
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie Konwojer w planie lotu


    Polecamy

    Witam,
    Czy moze mi ktos podpowiedziec, jak moge konwojera w planie lotu zaznaczyc?
    np. gdy chce do EPRZ poleciec, tam konwojer wykonac i wrocic.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 10-07-2010 o 10:24

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W Route piszesz trasę "tam EPRZ z powrotem"
    A w remarks: RMK/Touch and go at EPRZ

  3. #3
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Z perspektywy drugiej strony radia, sugeruję złożenie dwóch planów lotu, do EPRZ i z EPRZ. W polu 18 zaznaczasz "RMK/Touch and go at EPRZ"
    Dlaczego dwóch? Jeśli jako miejsce startu i lądowania wpiszesz inne lotnisko, to plan nie musi wcale dotrzeć na wieżę do Rzeszowa, a bez planu możesz się odbić nie od pasa, lecz od grznicy CTR/TMA
    M..M

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Legnica

    Domyślnie

    IMHO nie ma co kombinować. Jeden plan lotu i w remarks to co napisał aaben tylko pamiętaj, że plan lotu składasz w jednym języku (jak już coś pisałeś po polsku to konwojer zamiast touch ang go) i lotnisko zapasowe EPRZ to plan lotu do nich trafi. Kolejnym aspektem jest płatność za lądowanie na lotnisku kontrolowanym. Za konwojera płacisz tyle samo jak za normalne lądowanie i start. Nie wiem jak chciałbyś zapłacić nie zatrzymując się na lotnisku. Na płatnych lotniskach niekontrolowanych najczęściej pozwalają wykonać konwojera i nic sobie za to nie liczą (Opole), ale na kontrolowanym raczej to nie przejdzie...

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Zawsze można zrobić niskie przejście - to nic nie kosztuje

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Legnica

    Domyślnie

    To jest jedno z wyjść. Ale niskie przejście to nie konwojer i trzeba to odpowiednio zaznaczyć w planie lotu. Odpowiednio RMK/low pass at EPRZ.

  7. #7
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Jeden lot = jeden plan lotu. Juz w tym glowa poprzedniego sektora (FIS albo ACC), zeby poinformowac za wczasu Rzeszow. Wpisac w RMK mozna, chociaz to i tak na pasku sie nie drukuje, rownie dobrze mozna zglosic z powietrza. Z ta platnoscia to dosc ciekawa informacja, bo niby komu i za co? Na Okeciu zdarzaja sie touch and go i jakos problemu nie ma.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Wpisac w RMK mozna, chociaz to i tak na pasku sie nie drukuje, rownie dobrze mozna zglosic z powietrza.
    Lepiej wpisać. W Poznaniu i wielu innych portach takie rzeczy się jednak, hmmm, "drukują" Co zdecydowanie ułatwia pracę.

  9. #9
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    No u nas tez rekami asystenta sie moga wydrukowac, ale rownie dobrze moga sie wydrukowac telefonem z FISu.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m..m Zobacz posta
    Z perspektywy drugiej strony radia, sugeruję złożenie dwóch planów lotu, do EPRZ i z EPRZ. W polu 18 zaznaczasz "RMK/Touch and go at EPRZ"
    Dlaczego dwóch? Jeśli jako miejsce startu i lądowania wpiszesz inne lotnisko, to plan nie musi wcale dotrzeć na wieżę do Rzeszowa, a bez planu możesz się odbić nie od pasa, lecz od grznicy CTR/TMA
    Jednak myślę, że dwa plany lotu to bez sensu, jedynie można w ARO poprosić, żeby zadbali, by na TWR RZ dotarł plan (VFR nie przechodzą przez IFPS).

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A ja bym wolał 2 plany, wiadomo przynajmniej który jest od której chwili aktywny i nie ma burdelu ze squawkami
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m..m Zobacz posta
    ... plan nie musi wcale dotrzeć na wieżę do Rzeszowa, a bez planu możesz się odbić nie od pasa, lecz od grznicy CTR/TMA M..M
    Jak sie odpowiednio rozesle FPL to i na TWR do EPRZ dojdzie ;]
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 23-12-2010 o 19:59

  13. #13
    Awatar vincentdelabeas

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Jak już piszecie o EPRZ to może się ustosunkuje.
    1) Jeśli VFR wystarczy jeden plan lotu a w trasie wpisujesz EPRZ (wtedy FPL dojdzie) a w RMK proponuje zapisać touch&go co by TWR za wczasu wiedział o co chodzi.
    2) Co do IFR to lepiej dwa plany lotu (przylot + odlot) bo to się wiąże z regulacją IFPS, a chęć zamiany lądowania na t&g zgłosić przy pierwszej łączności.
    3) Behemot, ja to bym wolał mieć wcześniej ten pasek z lotem a nie na 3 min przed wejściem w CTR/TMA (wypisanie paska trochę zajmuje, a przy intensywnym ruchu nie ma na to czasu by to robić ad hoc)
    4) Behemot, zapraszam do lektury AIP - charges i pooglądaj sobie opłaty na lotniskach za lądowanie (nie mylić z TNC).
    Pozdrawiam

  14. #14
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Akira Zobacz posta
    Za konwojera płacisz tyle samo jak za normalne lądowanie i start.
    Nie wszędzie. Na niektórych lotniskach nie pobierają opłaty za lądowanie w tej sytuacji.

    Cytat Zamieszczone przez Akira Zobacz posta
    Nie wiem jak chciałbyś zapłacić nie zatrzymując się na lotnisku.
    Jeśli już, to normalne jest w tej sytuacji wysyłanie faktury do operatora.

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Wpisac w RMK mozna, chociaz to i tak na pasku sie nie drukuje, rownie dobrze mozna zglosic z powietrza.
    Drukowane paski ma, z tego co się orientuję, jedynie warszawska wieża. Pozostałe dostają plan lotu w oryginalnej formie i pasek produkuje się ręcznie.

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    A ja bym wolał 2 plany, wiadomo przynajmniej który jest od której chwili aktywny i nie ma burdelu ze squawkami
    Przy jednym planie masz jeden squawk i cały czas aktywny plan, to chyba mniejszy burdel.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 23-12-2010 o 20:00 Powód: Scalone dwa posty.

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter Zobacz posta
    Przy jednym planie masz jeden squawk i cały czas aktywny plan, to chyba mniejszy burdel.
    No nie do konca tak jest, przy jednym planie jest zdecydowanie wiekszy burdel gdy mamy do czynienia z IFR, gdy jest to VFR nie ma to znaczenia

  16. #16
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Mówisz z perspektywy pilota, kontrolera, czy operatora AMS2000?

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Drukarki dotarły już pod strzechy i są w kilku organach ATC w kraju, nie tylko "we Warszawie".
    Pozdrawiam Wesołych Świąt.

  18. #18
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Plan lotu powinien byc jeden, bo lot jest jeden. To, kto ma drukarki, jak plan jest dystrybuowany w systemie, i czy jest burdel czy nie, nie musi pilota obchodzic.

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Ja stosuję najlogiczniejszy wg. mnie sposób - jeden FPL z odpowiednim RMK (RMK/T&G AT EPxx). Dotyczy to zarówno lotów V,I,Y lub Z. Na ile to utrudnia/ułatwia pracę pozostałym służbom - nie mam pojęcia, nikt mnie nigdy nie informował, nie składał zastrzeżeń. Zgadzam się z Behemotem - jeden lot, więc jeden FPL.

    Wesołych!

  20. #20
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie


    Polecamy

    Przykład wielokrotnie wałkowany w Łodzi:
    Lot z Babic do Babic z wielokrotnym podejściem instrumentalnym w EPLL, składany jako "Z". Przejście z V na I nad WAR i z powrotem na tym samym punkcie.
    Po starcie, nad WAR-em samolot nawiązuje łączność z APP Warszawa. W dolocie do TMA EPLL zwalniany jest kontrolerowi w Łodzi. Po wykonaniu kilku podejść według VOR/DME oraz ILS samolot wyraża chęć powrotu do Babic. Kontroler z Łodzi telefonuje na zbliżanie warszawskie i okazuje się, że planu nie ma w systemie! AMS zaliczył pierwsze podejście w Łodzi jako zamknięcie planu lotu. Nie ma paska na zbliżaniu, nie ma danych w pamięci! Później jest walka o to, w jaki sposób plan ponownie do systemu prowadzić. Czy Flight Data ma to zrobić ręcznie, czy kontroler z Łodzi w imieniu pilota wysłać faks na briefing do Warszawy, czy też pilot winien osobiście wylądować i udać się do biura (nie po to robił lowpasy, żeby płacić za lądowanie). A co będzie jeśli na tak złożony plan dostanie godzinnego CTOT-a? Samolot stoi w holdingu, spala paliwo, blokuje podejście innym, a na ziemi trwa dyskusja!
    Dlatego w takim przypadku wolę mieć dwa plany. Jeden na przylot i podejścia, drugi na odlot. Jeśli na ten drugi pojawi się CTOT, za wczasu można zaplanować więcej podejść lub trening holdingów nad pomocą albo po fiksach ;-).
    Pozdrawiam
    M..M

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •