Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree6Likes

Wątek: Jak zostać kontrolerem - wersje alternatywne

  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Jak zostać kontrolerem - wersje alternatywne


    Polecamy

    Gros dyskusji na tym forum dotyczących kariery kontrolera dotyczy PAŻP, ale nie jest to jedyna droga do zawodu. Nie opuszczając Europy można spróbować swoich sił w Eurocontrol i podjąć szkolenie a następnie pracę w MUAC - kontroli obszaru w Maastricht
    Apply for an air traffic controller job | EUROCONTROL

    Jak się okazuje, SERCO umożliwia podjęcie szkolenia dla kandydatów do pracy w Dubaju. Wpadło mi właśnie w ręce ogłoszenie:
    Air Traffic Control Trainees - UAE National Development - 1401187578 - Flightglobal Jobs
    Zwracam uwagę na akapit:

    The training you’ll receive to become a qualified ATC is comprehensive, fully funded and will be carried out Al Ain, you will receive an accommodation and meals allowance during the training.

    Płacą jak sądzę na kursie nieco lepiej niż 1400pln brutto, dają wikt i opierunek - jeśli ktoś młody i nie boi się przygód: śmiało! Jak mówi stare rosyjskie przysłowie: nie da się wypić całej wódki na świecie ale próbować trzeba.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2
    Awatar MontyBL

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Niestety nie wygląda to chyba tak pięknie, ATC Careers wymaga, by kandydat posiadał obywatelstwo ZEA (jedna z ostatnich rubryczek w formularzu zgłoszeniowym)...


  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    I to jest WYMÓG? Dziwne...

    PS Wgryzłem się głębiej - przyznaję że wcześniej tego nie zrobiłem bo to nie jest oferta dla mnie. Faktycznie, ale wygląda to na rozpoznanie bojem i podejrzewam, że ogłoszenie powróci bez tego wymogu. Przepraszam rozczarowanych.
    Ostatnio edytowane przez Atco ; 25-06-2011 o 23:13
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Awatar eter

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPLU

    Domyślnie

    Pięknie wyjaśnione wszystko.
    Trening czyni mistrza....

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Ale np DFS prowadzi nabór do Berlina i wcale nie jest wymagany język niemiecki bo szkolenie jest po angielsku.

    BECOMING AN AIR TRAFFIC CONTROLLER

  6. #6
    Awatar 787Dreamliner

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aetius Zobacz posta
    Ale np DFS prowadzi nabór do Berlina i wcale nie jest wymagany język niemiecki bo szkolenie jest po angielsku.

    BECOMING AN AIR TRAFFIC CONTROLLER
    Hmmm, to link do strony DFSu, nie znalazłem tam ogłoszenia o naborze a tylko ogólne info nt szkolenia.
    Szkolenie szkoleniem, polskie kursy też były szklone po ang w Pradze, a muszą znać polski.
    Btw wydaje mi się, że o ile na obszarze bez niemieckiego może, może jeszcze od bidy by uszło, to TWR raczej nie da rady...
    Nie wyobrażam sobie, że kontroler gnd gada ze służbami, handlingami itp po angielsku, lub na mniejszych lotniskach, a takie też niby obsługuje DFS (Dresden, Erfurt, Saarbrücken) nie pojawią się loty V gadające tylko po niemiecku...Zasadniczo wymaganiem dla kandydatów jest język danego kraju + angielski, więc nie łudziłbym się, że sam ang wystarczy...

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    dzisiaj napisałem do eurocontrol bo mają opcję studiowania atco ale...
    mają limit maks 25 lat na datę grudzień 2012 i nie ma że boli obecnie mam 24 od 3 tydni i dostałem odpowiedź że sory winetu jest limit wiekowy

  8. #8
    Awatar Marcek

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Witam, mam pytanko. Nosze okulary, mam lekką wade wzorku. Czy to przekreśla moje szanse na zostanie kontrolerem? Nie ukrywam , że zależy mi na tej pracy i nie chodzi tylko o zarobki. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam

  9. #9
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Jeśli okularami całkowicie korygujesz to nie powinno być problemu.

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie ten wątek.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    wiem że nie ten wątek ale odpowiem koledze. Na kontrolera potrzebujesz III klasę lotniczo-lekarską.
    Ja miałem problem bo okulista orzekł mi wadę (-4.5) - (-5) dioptrii a granica dolna jest właśnie -5. Puścił mnie bo badania przeszedłem dobrze i nie miałem problemów z czytaniem w okularach. Powiedział że jeśli się pogłębi to potrzebna będzie operacja żeby utrzymać badania. Tak więc może być problem jeśli masz dużą wadę.

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Moderator się niedawno namęczył żeby zaprowadzić tu względny porządek, więc może uszanujmy jego pracę. Odpowiedź na pytanie Marcka jest tu:
    http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...ontrolera.html
    Jeśli to zbyt skomplikowane, żeby sobie samemu przeczytać, to może trzeba pomyśleć o karierze w innej branży (wiem, jestem upierdliwy bo zmęczony i głodny)
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Usłyszałem ostatnio taką wypowiedź "moja koleżanka była na tym kursie, jakiś kurs finansowany z UE, szkolący ludzi na KONTROLERÓW RUCHU LOTNICZEGO". Zapytałem czy to aby na pewno koleżanka nie przekręciła jakiegoś słówka, może kontroler czegoś innego, może facet od świecących pałeczek na pasie? Nie, to był kontroler lotów. Dowiedziałem się, że to jest bardzo drogi kurs, jego wartość to około 70 tys. zł, ona musiała włożyć niewiele z tego, około 2 czy 3 tys. złotych, ale w razie niepowodzenia na kursie musiałaby oddawać całą tę kwotę. Czyli zupełnie inaczej niż w PAŻPie Czy jest tu ktoś kto wie coś na ten temat? Nie chciałem się upierać, że jedyną jednostką szkolącą atc w Polsce jest PAŻP, bo pewien nie jestem, ale wydaje mi się, że koledze coś się pokręciło.

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    A gdzie po takim kursie, przepraszam, będzie taka osoba pracować? Czy ten, kto robi ten kurs - nawet za pieniądze unijne - ma certyfikat do szkolenia personelu lotniczego?
    Albo wielki przekręt na wyciągnięcie unijnej kasy na "szkolenie", albo temu komuś coś się zdecydowanie pomyliło.
    dzwonili juz do kogos?
    do papieża, jako pierwszy się dostał.

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    VATSIM - w wirtualnym świecie też można zostać kontrolerem po szkoleniu przez osobę anglo-języczną i kilkunastu godzin szkolenia.
    Red_Devil likes this.

  16. #16
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Doprecyzuję. Szkolenia są trzy, jeśli docelowo chce się kontrolować obszar, a całość od zera zajmuje zwykle przynajmniej rok (np. zakładając miesięczne przerwy między kolejnymi stopniami). Polacy też szkolą.

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    No jeżeli to są szkolenia KRL na vatsim za 70 tys. to gratuluję.
    Chyba, że ktoś jest zainteresowany, to ja mogę przeprowadzić takie samo za połowę tego ;-)
    dzwonili juz do kogos?
    do papieża, jako pierwszy się dostał.

  18. #18
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A czy z licencji vatsimowskiej idzie wyżyć?
    flyboy and Irik like this.
    Roger, roger, but say again.

  19. #19
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Chciałbym - nonprofit.

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam!

    Myślę, że to odpowiedni temat, aby zadać nurtujące mnie pytanie. Otóż interesuje mnie alternatywna ścieżka kariery zawowodej jako krl, bo przesiew jest niesamowicie duży, a chciałabym jednak spełnić swoje marzenia. Na stronie Symulatory ATC w WSOSP w Dęblinie wyczytałam coś takiego:

    "Na kurs może zostać przyjęty kandydat, który posiada świadectwo dojrzałości lub dyplom uczelni wyższej, legitymujący się znajomością języka angielskiego na poziomie 2,2,2,2 według STANAG 6001 lub wykaże się znajomością języka angielskiego na poziomie 80% w ramach przeprowadzonego testu ECL w Studium Języków Obcych WSOSP. Jest wymagane posiadanie orzeczenia lekarskiego, dotyczącego wymagań zdrowotnych dla klasy 3. Kandydaci na kurs powinni zostać poddani testom przydatnościowym, obowiązującym przy naborze kandydatów do cywilnych służb ruchu lotniczego."


    Czy to zatem oznacza, że można tam wyszkolić się na krl, nie będąc wojskowym, a cywilem? I jak się tam dostać, gdyż strona WSOSPu jest niesamowicie uboga w tym temacie.. A co więcej wymagania wydają mi się być niższe (przynajmniej ang na poziomie STANAG 6001 lvl 2 ) niż w PAŻPie

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •