ULC wydał Modlinowi certyfikat na AFIS w ATZ:
UrzÄ d Lotnictwa Cywilnego - Certyfikat dla Modlina
Wersja do druku
ULC wydał Modlinowi certyfikat na AFIS w ATZ:
UrzÄ d Lotnictwa Cywilnego - Certyfikat dla Modlina
A Pażp się nie szykuje na Modlin ze służbą?
ATC w CTR EPMO będzie zapewniała PAŻP. :)
W takim razie po co im AFIS i tyle zamieszania z certyfikacją tej służby? Poza tym jak wejście pażpu do EPMO ma się do plotki, że pażp oddaje atco wieżowych pod zatrudnienie portów (z wyjątkiem EPWA, EPKK i może EPKT)? Jeżeli plotka zasłyszana z czwartej ręki jest prawdą, to jest to w sprzeczności z rzekomą "ekspansją" pażpu na atco wiezowych (w tym przypadku na EPMO). Czy możesz te rewelacje jakkolwiek skomentować?
Nie wiadomo o co chodzi więc...
PAŻP na kolejnych lotniskach regionalnych w roku 2012
Cytat:
Należy przy tym podkreślić, że przekazany do zatwierdzenia do MTBiGM, Plan Finansowy PAŻP na rok 2012 oraz wkład finansowy do KPSD zakładają pokrywanie w roku 2012 niezbędnych kosztów służb PAŻP na lotniskach Modlin i Lublin.
Powodów jest kilka, w większości polityczne lub finansowe, a ja na pewno nie znam wszystkich. :) Przede wszystkim z uwagi na koszty, na EPMO nie będzie zapewniana służba kontroli ruchu lotniczego 24h/dobę. Podobnie zresztą jest aktualnie na EPZG i EPBY, i pewnie będzie też na lotnisku Lublin-Świdnik. Jest to racjonalne, bo dla wszystkich operacji rozkładowych i większości komercyjnych ATC będzie zapewniana. Większość operatorów GA, a nawet państwowych, nie potrzebuje ATC do operowania (a nawet niektórzy się lotnisk kontrolowanych obawiają ;) ). Jak wiemy, jak nie ma ATC, to nie ma też CTR, więc przestrzeń staje się klasą G ze wszystkimi konsekwencjami. Ponieważ prawo na to pozwala, zarządzający zadecydował zapewne, że poza godzinami zapewniania ATC będzie zapewniany AFIS, a CTR zamieni się w ATZ.
Znów zapewne z uwagi na koszty, a może też trochę politycznie, port zdecydował się certyfikować jako ANSP żeby sam sobie zapewniać AFIS. Jak zaznaczyłem wcześniej, za ATC będzie odpowiadała PAŻP.
Być może część szkolonych na to lotnisko kontrolerów uzyska licencję ATCO, a część informatora - przecież takie historie się już zdarzały. Może część kadry zostanie zatrudniona przez PL Modlin, a nie PAŻP. To są jedynie moje przypuszczenia.
Z tą klasą G kiedy nie działa CTR to nie jest taka prosta sprawa. W sumie nie wiadomo, jaka klasa w EPZG jest poza godzinami pracy TWR. Jeżeli nie ma ATC, to, cytuję z pamięci, "przestrzeń kontrolowana zamienia się w niekontrolowaną o odpowiedniej klasie przestrzeni".
Nie chciałem tego roztrząsać, bo nie o tym temat, ale kontaktowałem się w tej sprawie z ASM. Jeżeli nie ma ATC, to przestrzeń przyjmuje taką klasę, jaka jest "obok", zgodnie z przytoczonym przez Ciebie przepisem. Czyli CTR EPBY od GND do FL95 staje się G, a powyżej FL95 - C. Układ TMA Poznań z tego co pamiętam jest taki, że i tak macie TMA od górnej granicy CTR EPZG, więc nic się nie powinno zmieniać. Ale może się zmienia i nas czymś zaskoczysz. :)
W obecnej rekrutacji padało pytanie czy kandydat zgadza się na ewentualne przeniesienie do Modlina, ale podobno takie pytanie padało na kilku ostatnich naborach i nie było formalne, a miało na celu jedynie sprawdzenie szybkości reakcji i dobrego podejmowania decyzji ;)
Pamiętam jak pisałem testy w 2005 r.
Prowadzący egzamin na pytanie - czy to rekrutacja na Modlin - odpowiedział twierdząco ;)
No ale sprawa się nieco odwlekła...
"Jest" to w tym przypadku pojęcie względne - będzie jak zostanie opublikowane w AIRAC. Szkice i projekty procedur istnieją i powstają od lat - widziałem projekt SID/STAR dla EPMO w pracy dyplomowej z roku 2006. :)
SIDy i STARy sa juz opracowane od dawna - gdy startowalem z modlina to przyleciala papuga i przez 4h oblatywala SIDy i STARy. Mowili przez radio nawet nazwy ale nie zapamietalem. To bylo jakos w kwietniu chyba.
Wlasnie szukalem ostatnio w internecie jakiejs mapki jak ma wygladac CTR Modlina, bo bardzo mnie ciekawi jak beda sobie wspolpracowac z CTR Okecia.
Czy widzial ktos nowe wydanie map Jeeppesena VFR 2012 rok? Tam powinno juz cos byc chyba. Chociaz kto ich tam wie:D
Wysłane z mojego HTC Desire Z za pomocą Tapatalk
Procedury mają wejść z AIRAC 125, więc powinny być opublikowane na dniach.
Zmiana 125 z EPMO wprowadzonym jako port lotniczy jest już na e-AIP
Polecam zajrzeć do mapek VFR w tej zmianie...
CTR EPMO, aktywny 4:00-22:00 UTC nakłada się pięknie na EP-R12. Czyli wylot w przestrzeni G z Warszawy na północ i północny wschód albo łukiem wokół CTR przez Juliett i Nasielsk, albo wielce szeroką autostradą przez WARa...
Na razie i tak jest pas sp... popsuty i się trochę spóźni to wszystko..