Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie Certyfikat ANSP dla Modlina


    Polecamy

    ULC wydał Modlinowi certyfikat na AFIS w ATZ:
    Urząd Lotnictwa Cywilnego - Certyfikat dla Modlina

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    A Pażp się nie szykuje na Modlin ze służbą?

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    ATC w CTR EPMO będzie zapewniała PAŻP.

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    W takim razie po co im AFIS i tyle zamieszania z certyfikacją tej służby? Poza tym jak wejście pażpu do EPMO ma się do plotki, że pażp oddaje atco wieżowych pod zatrudnienie portów (z wyjątkiem EPWA, EPKK i może EPKT)? Jeżeli plotka zasłyszana z czwartej ręki jest prawdą, to jest to w sprzeczności z rzekomą "ekspansją" pażpu na atco wiezowych (w tym przypadku na EPMO). Czy możesz te rewelacje jakkolwiek skomentować?

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie wiadomo o co chodzi więc...
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    PAŻP na kolejnych lotniskach regionalnych w roku 2012

    Należy przy tym podkreślić, że przekazany do zatwierdzenia do MTBiGM, Plan Finansowy PAŻP na rok 2012 oraz wkład finansowy do KPSD zakładają pokrywanie w roku 2012 niezbędnych kosztów służb PAŻP na lotniskach Modlin i Lublin.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Powodów jest kilka, w większości polityczne lub finansowe, a ja na pewno nie znam wszystkich. Przede wszystkim z uwagi na koszty, na EPMO nie będzie zapewniana służba kontroli ruchu lotniczego 24h/dobę. Podobnie zresztą jest aktualnie na EPZG i EPBY, i pewnie będzie też na lotnisku Lublin-Świdnik. Jest to racjonalne, bo dla wszystkich operacji rozkładowych i większości komercyjnych ATC będzie zapewniana. Większość operatorów GA, a nawet państwowych, nie potrzebuje ATC do operowania (a nawet niektórzy się lotnisk kontrolowanych obawiają ). Jak wiemy, jak nie ma ATC, to nie ma też CTR, więc przestrzeń staje się klasą G ze wszystkimi konsekwencjami. Ponieważ prawo na to pozwala, zarządzający zadecydował zapewne, że poza godzinami zapewniania ATC będzie zapewniany AFIS, a CTR zamieni się w ATZ.

    Znów zapewne z uwagi na koszty, a może też trochę politycznie, port zdecydował się certyfikować jako ANSP żeby sam sobie zapewniać AFIS. Jak zaznaczyłem wcześniej, za ATC będzie odpowiadała PAŻP.

    Być może część szkolonych na to lotnisko kontrolerów uzyska licencję ATCO, a część informatora - przecież takie historie się już zdarzały. Może część kadry zostanie zatrudniona przez PL Modlin, a nie PAŻP. To są jedynie moje przypuszczenia.

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Z tą klasą G kiedy nie działa CTR to nie jest taka prosta sprawa. W sumie nie wiadomo, jaka klasa w EPZG jest poza godzinami pracy TWR. Jeżeli nie ma ATC, to, cytuję z pamięci, "przestrzeń kontrolowana zamienia się w niekontrolowaną o odpowiedniej klasie przestrzeni".
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie chciałem tego roztrząsać, bo nie o tym temat, ale kontaktowałem się w tej sprawie z ASM. Jeżeli nie ma ATC, to przestrzeń przyjmuje taką klasę, jaka jest "obok", zgodnie z przytoczonym przez Ciebie przepisem. Czyli CTR EPBY od GND do FL95 staje się G, a powyżej FL95 - C. Układ TMA Poznań z tego co pamiętam jest taki, że i tak macie TMA od górnej granicy CTR EPZG, więc nic się nie powinno zmieniać. Ale może się zmienia i nas czymś zaskoczysz.

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Być może część szkolonych na to lotnisko kontrolerów uzyska licencję ATCO, a część informatora - przecież takie historie się już zdarzały. Może część kadry zostanie zatrudniona przez PL Modlin, a nie PAŻP. To są jedynie moje przypuszczenia.

    A to są jacyś na EPMO szkoleni? Pierwsze słyszę. A swoją drogą ciekawe komu będzie się chciało tłuc na ten wygwizdów za mniejszą kase niz ma na Okęciu po bliskiemu? Czy są tu kontrolerzy z Łomianek?

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Być może część szkolonych na to lotnisko kontrolerów uzyska licencję ATCO, a część informatora - przecież takie historie się już zdarzały. Może część kadry zostanie zatrudniona przez PL Modlin, a nie PAŻP. To są jedynie moje przypuszczenia.

    A to są jacyś na EPMO szkoleni? Pierwsze słyszę. A swoją drogą ciekawe komu będzie się chciało tłuc na ten wygwizdów za mniejszą kase niz ma na Okęciu po bliskiemu? Czy są tu kontrolerzy z Łomianek?

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    W obecnej rekrutacji padało pytanie czy kandydat zgadza się na ewentualne przeniesienie do Modlina, ale podobno takie pytanie padało na kilku ostatnich naborach i nie było formalne, a miało na celu jedynie sprawdzenie szybkości reakcji i dobrego podejmowania decyzji


  13. #13

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Pamiętam jak pisałem testy w 2005 r.
    Prowadzący egzamin na pytanie - czy to rekrutacja na Modlin - odpowiedział twierdząco
    No ale sprawa się nieco odwlekła...

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    ATC w CTR EPMO będzie zapewniała PAŻP.
    A jak tam przygotowania? Jest już jakiś szkic CTR-u i procedur? Niedługo powinny się chyba zacząć szkolenia kontrolerów na symulatorze z opracowaną przestrzenią...

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    "Jest" to w tym przypadku pojęcie względne - będzie jak zostanie opublikowane w AIRAC. Szkice i projekty procedur istnieją i powstają od lat - widziałem projekt SID/STAR dla EPMO w pracy dyplomowej z roku 2006.

  16. #16
    Awatar Zorro_gppl

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    SIDy i STARy sa juz opracowane od dawna - gdy startowalem z modlina to przyleciala papuga i przez 4h oblatywala SIDy i STARy. Mowili przez radio nawet nazwy ale nie zapamietalem. To bylo jakos w kwietniu chyba.

    Wlasnie szukalem ostatnio w internecie jakiejs mapki jak ma wygladac CTR Modlina, bo bardzo mnie ciekawi jak beda sobie wspolpracowac z CTR Okecia.

    Czy widzial ktos nowe wydanie map Jeeppesena VFR 2012 rok? Tam powinno juz cos byc chyba. Chociaz kto ich tam wie

    Wysłane z mojego HTC Desire Z za pomocą Tapatalk

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Procedury mają wejść z AIRAC 125, więc powinny być opublikowane na dniach.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zmiana 125 z EPMO wprowadzonym jako port lotniczy jest już na e-AIP

  19. #19
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Polecam zajrzeć do mapek VFR w tej zmianie...

    CTR EPMO, aktywny 4:00-22:00 UTC nakłada się pięknie na EP-R12. Czyli wylot w przestrzeni G z Warszawy na północ i północny wschód albo łukiem wokół CTR przez Juliett i Nasielsk, albo wielce szeroką autostradą przez WARa...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Na razie i tak jest pas sp... popsuty i się trochę spóźni to wszystko..

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •