Strona 2 z 26 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 508
Like Tree110Likes

Wątek: [HYDE PARK] Rekrutacja do kursu dla kandydatów KRL- maj 2013

  1. #21
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    @ Eljay: nie wiem jak wygląda współpraca organu X z Y, ale wiem, że w miejscu w którym sam pracuję nigdy nie widziałem nikogo z zewnątrz kto mógłby to porównać, więc wszelkie doniesienia o "lepszości" współpracy są czystymi dywagacjami niepopartymi niczym (innymi słowy komuś, kto Ci to powiedział, tak się tylko wydaje, ponieważ nigdy tego nie porównywał)
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  2. #22

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Byłem na sali operacyjnej nie raz i komunikacja pomiędzy fis olszyn warszawa nie odbywa się za pomocą telefonu. System informatyczny rzeczywiście ma pomóc i zgadza się, że wtedy nie będzie miało w sumie znaczenia gdzie fizycznie znajdują się kontrolerzy. Natomiast strategia, nie wiem na ile oficjalna, PAŻPu jest taka aby skoncentrować kontrolerów w Warszawie. Widocznie ma to jakieś plusy, pewnie głównie ekonomiczne - może będzie można zatrudniać mniej ludzi, bo nie będzie wymagana aż taka redundancja, ale może również związane ze szkoleniem, bo większość będzie w jednym miejscu.

  3. #23
    Awatar Suzia

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Głównym plusem ekeonomicznym będzie możliwość wybudowania kolejnego biurowca... kiedyś był jeden + regionalne ośrodki. W tej chwili, jak to wygląda, każdy wie. Epic fail.
    Atco likes this.

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ElJay Zobacz posta
    Byłem na sali operacyjnej nie raz i komunikacja pomiędzy fis olszyn warszawa nie odbywa się za pomocą telefonu.
    A teraz spróbuj to wykonać bez telefonu nie dla dwóch, tylko dla pięciu stanowisk informator/asystent. Albo dla dwudziestu sektorów kontroli obszaru i ośmiu kontroli zbliżania. Nie ma wyjścia, wszyscy będą do siebie dzwonić, więc nie muszą siedzieć w jednym miejscu. Ja tam żadnych operacyjnych korzyści ze skoszarowania wszystkich w jednej sali nie widzę. Inni kontrolerzy też raczej nie widzą. Ciekawe, prawda? Na razie zalety widzisz Ty, bo ktoś Ci o czymś tam poopowiadał.

  5. #25

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czyżbyś był atc spoza Warszawy? Bo wyczuwam wrogość, zupełnie niepotrzebną, bo nie wyraziłem nigdzie swojej opinii tylko próbowałem zrozumieć PAŻP i jej pomysł skupienia kontrolerów w Warszawie. Nikt na razie nikomu pracy nie zabiera. Skoro ktoś mi o czymś tam poopowiadał tzn. że zalety jakieś są. Skoro Ty jako kontroler nie widzisz zalet operacyjnych, to prawdopodobnie takich nie ma, więc widocznie są ekonomiczne. Skoro nie ma znaczenia operacyjnego wg Ciebie gdzie są fizycznie kontrolerzy to jaką zaletę ma decentralizacja? Może inaczej, czy wg kontrolerów forumowych sa jakieś zalety scentralizowania kontroli ruchu lotniczego? Obiektywnie. Myślę, że bezpieczeństwo jest jednym z argumentów za decentralizacją, tylko czy aż na tyle ośrodków?

  6. #26
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ElJay Zobacz posta
    Może inaczej, czy wg kontrolerów forumowych sa jakieś zalety scentralizowania kontroli ruchu lotniczego? Obiektywnie.
    Koszty. I to nie tyle koszty pracy, co koszty organizacyjne: budynki, sprzęt, delegacje, technika, sprzątanie etc. Do tego jednak zwiększona redundancja obsad, jeśli kontrolerzy będa mieli papiery na kilka różnych sektorów.

    I nie czarujmy się, żadnego decydenta nie obchodzi, że to wszystko pachnie jak single point of failure.

  7. #27
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter Zobacz posta
    budynki, sprzęt, delegacje, technika, sprzątanie etc.
    Po przeniesieniu służb APP do Warszawy i tak "w terenie" pozostaną wieże, a z racji tego, że APP i TWR dzielą z reguły, z wyjątkiem PO, ten sam budynek ten zestaw Twoich argumentów nieco traci na wartości. Są wprawdzie pomysły by tworzyć Reomte Towers, ale póki co sprawdzają się jedynie w Australijskim interiorze.

    Co do minusów skomasowania wszystkich służb w jednym miejscu - wystarczy jeden alarm pożarowy połączony z koniecznością ewakuacji personelu i cały FIR staje się jednym wielkim incydentem lotniczym. Przy rozproszeniu służb zawsze jest jakaś szansa na ogarnięcie sytuacji.

    Pozdrawiam
    M..M
    Atco, Barnaba, Zorro_gppl and 1 others like this.

  8. #28

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Witam wszystkich również życzę powodzenia w rekrutacji. Ponadto mam pytanie, czy na egzaminie z języka angielskiego występują jakieś formy wypowiedzi pisemnej (list, rozprawka itd.)?

  9. #29
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kiedy_zadzwonio Zobacz posta
    Witam wszystkich również życzę powodzenia w rekrutacji. Ponadto mam pytanie, czy na egzaminie z języka angielskiego występują jakieś formy wypowiedzi pisemnej (list, rozprawka itd.)?
    Nie wiem... wiem za to, że masz zarąbistego nicka

    P.S. SNMSP!
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  10. #30
    Oct
    Oct jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Nie występują. Nick fantastyczny

  11. #31

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Dzięki

    A jeszcze co do tego angielskiego, to występuje na nim słownictwo z dziedziny lotnictwa, czy raczej takie mniej więcej "ogólne"? :>

  12. #32
    Oct
    Oct jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Ogólne. Z tego co pamiętam to raczej zasób słów jest najmniejszym problemem.

  13. #33

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Eljay, moze sprobojmy troche uporzadkowac dyskusje, bo w tej formie ona nie ma wiekszego sensu.

    1. Porownywanie pracy (i koordynacji) ATC i FIS ma niewielki sens, ze wzgledu na kompletnie rozna specyfike i warunki pracy (i zanim ktos mi zacznie zarzucac - nie mam absolutnie na mysli, ze FIS jest czyms "gorszym", po prostu pracuje w zupelnie innych warunkach).

    2. FIS Warszawa i Olsztyn siedza w jednym "kacie", czesto bywaja obslugiwane rownoczesnie przez te same osoby, wiec porownywanie tego z jakakolwiek inna koordynacja jest nie na miejscu.

    3. ACC i APP Warszawa siedza na jednej sali w odleglosci kilku-kilkunastu metrow, a koordynacja miedzy nimi odbywa sie telefonicznie, zupelnie tak samo jak miedzy ACC i innymi sektorami APP. Zlokalizowanie w jednym miejscu nie ma wiec zadnego znaczenia. Nawet miedzy sektorami ACC koordynacja czesto odbywa sie w taki sposob.

    4. Duzo wiekszy wplyw na ulatwienie koordynacji ma odpowiedni system radarowy, ktory umozliwia koordynacje bezposrednio w systemie, poprzez "klikanie na samolotach" i wybieranie odpowiednich opcji, bez koordynacji telefonicznej czy tez koordynacji przez "lazenie miedzy sektorami". Wtedy umiejscowienie sektorow nie ma znaczenia. Druga kluczowa kwestia sa procedury i technologia pracy. Z mojego podworka, ilosc koordynacji miedzy APP i TWR EPWA znaczaco sie zmniejszyla na skutek zmiany procedur pracy, umiejscowienie nie ma znaczenia. Co do wspolpracy ACC z "krajem" to ekspertem nie jestem i tu moga sie wypowiedziec inni koledzy, ale wydaje mi sie, ze duzo wiecej istotnej koordynacji jest miedzy ACC i wiezami proceduralnymi, niz zblizaniami radarowymi. I tez wprowadzanie standardowych procedur ilosc tej koordynacji zmniejsza.

    5. Dyskusja o sensownosci ekonomicznej centralizacji vs decentralizacji mialaby sens, gdybysmi budowali "PAZP od zera". Natomiast teraz do rozwazenia sa koszty zmiany istniejacego ukladu, i te niewatpliwie bylyby duze. W Warszawie tych ludzi i konsol nie bardzo byloby obecnie gdzie umiescic. Technika w regionie i tak musi pozostac, bo pozostaja radary, nadajniki, lacza itd.

    6. Zysk moznaby osiagnac , gdyby kontrolerzy radarowi pracujacy w jednym miejscu mieli uprawnienia na wiele sektorow, co umozliwiloby elastyczniejsze planowanie grafiku i obsluge ruchu przez mniejsza niz obecnie liczbe kontrolerow. Tyle ze tym kontrolerom przeniesionym z "kraju" trzebaby wiecej zaplacic niz do tej pory, wiec czesc zysku sie traci.

    7. Co najwazniejsze, poki co taka strategia nie jest wdrazana, wiec nie bardzo jest o czym mowic.
    ElJay likes this.

  14. #34
    Awatar ace of spades

    Dołączył
    Oct 2012
    Mieszka w
    Olawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Oct Zobacz posta
    Ogólne. Z tego co pamiętam to raczej zasób słów jest najmniejszym problemem.
    hmm - na pierwszych testach w Novotelu byc moze slowka nie byly az takie wazne - byc moze zaznaczam - ale co z pierwszym FEAST-em?? Czyz nie wymagal rozumienia slowek (nie tylko z dziedziny lotnictwa)??

    a rozmowa kwalifikacyjna?? tez znajomosc slowek liczyla sie

    a jak u ciebie z angielskim kiedy_zadzwonio???

  15. #35
    Oct
    Oct jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Miałem na myśli to że ważniejsza od słówek jest gramatyka (zwłaszcza na piewrszym etapie) i ogólne zrozumienie/osłuchanie (na Feascie) a na rozmowie także wygadanie. Wiadomo że jak się ma zasób słownictwa mocno ograniczony to ani rusz no ale jednak wydaje mi się że schodzi to na trochę dalszy plan.

  16. #36

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ace of spades Zobacz posta
    hmm - na pierwszych testach w Novotelu byc moze slowka nie byly az takie wazne - byc moze zaznaczam - ale co z pierwszym FEAST-em?? Czyz nie wymagal rozumienia slowek (nie tylko z dziedziny lotnictwa)??

    a rozmowa kwalifikacyjna?? tez znajomosc slowek liczyla sie

    a jak u ciebie z angielskim kiedy_zadzwonio???
    no u mnie generalnie to wygląda tak, że w liceum chodziłem do klasy bilingwalnej (dwujęzycznej) no i z angolem to nie było najmniejszego problemu, tyle, że przez studia od 3 lat nie miałem porządnego poziomu angielskiego, no i skill troszeczkę zmalał, przez to zapytałem, bo chciałem troszeczkę poćwiczyć przed ewentualnym testem ale myślę że to kwestia przypomnienia sobie kilku rzeczy i było by znowu tak jak kiedyś

  17. #37
    Awatar ace of spades

    Dołączył
    Oct 2012
    Mieszka w
    Olawa

    Domyślnie

    zdecydowanie polecam odkurzenie english skills :P masz ok 2 miesiecy do pierwszego testu

  18. #38

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    a jakieś wskazówki co sobie dokładnie przypomnieć? :>

  19. #39
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Tu masz wszystko czego potrzebujesz Kurs Angielskiego dla kandydatów na ATC

  20. #40

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez qwaseq Zobacz posta
    Tu masz wszystko czego potrzebujesz Kurs Angielskiego dla kandydatów na ATC
    oo dzięki przyda się na pewno

Strona 2 z 26 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •