787 Dreamtour »   Zbiera się ekipa na 787 Dreamtour   

Strona 2 z 26 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 510
Like Tree102Likes

Wątek: [HYDE PARK] Rekrutacja na kurs dla kandydatów na KRL - listopad 2014

  1. #21
    Awatar Lissandra

    Dołączył
    Nov 2014
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Hej, ogólnie to chciałam się podzielić pewnym przemyśleniem odnośnie niektórych ludzi, którzy składają aplikację na KRL. Zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie: czy osoby, które nie są zbyt błyskotliwe, żeby odczytać sarkazm, jeśli ktoś pisze, że już dzwonili już do osób,które dostały się do kolejnego etapu, albo jeśli w ogóle ktoś pyta czy dzień po zakończeniu rekrutacji już dzwonili, to nie uważacie, że to trochę kompromitacja z waszej strony? Nie chcę nikogo obrażać, ale ja takiej ogarniętej osoby to bym na sprzedawcę do sklepu nawet nie zatrudniła. Tak samo na facebook-u, na fanpage-u PAŻP, w komentarzach pod postem o ogłoszeniu rekrutacji ktoś zapytał: " jak ten formularz wypełnić? drukujecie, piszecie odręcznie, skan, i wysyłać?" Serio...? -,- NO OFFENSE! To tylko przemyślenia, nie chcę nikogo obrażać i oczywiście wszystkim życzę powodzenia
    woszczol likes this.

  2. #22

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    Lissandra, moja odpowiedź, że nikt nie dzwonił, bo wysyłają maila nie oznaczała braku błyskotliwości. Ja to po prostu wiem - wiem, że nie dzwonią dzień po zakończeniu rekrutacji i wiem, że to był sarkazm. Po prostu napisałam co i jak aby zapobiec potem setkom pytań jak to , gdzie, kiedy, kto dzwonił itp. A i owszem masz rację, że osoba, która dzień po zakończeniu rekrutacji pyta o to czy już do kogoś pisali może wydawać się "nie-błyskotliwa" i nie wykazywać cech na przyszłego ATC, ale zważ też na to, że taka osoba nie musiała być na którejś z kolei rekrutacji, ale pierwszy raz i się po prostu niedoinformowała, że to tak wgląda. Co do sarkazmu - uważam, że lepiej być kimś kto dziesięć razy spyta o coś czego nie wie (wykluczając durne pytania o formularz, co wpisać, gdzie wpisać i czy już dzwonili, bo to naprawdę masakra)niż kimś kto popisuje się sarkazmem. Bo dobra niby to nie było nic takiego, ale czy jak owemu panu uda się zostać kontrolerem to do pilotów w ciężkiej lub kłopotliwej sytuacji tez będzie odnosił się z sarkazmem czy ironią? To tylko świadczy o braku cierpliwości i ciągutkach do naśmiewania z innych. Ale podsumowując, nie my weryfikujemy cechy potrzebne do bycia kontrolerem, a weryfikuje je ten cąły szereg testu jakiemu zostajemy poddawani (gdy przechodzimy do dalszych etapów oczywiście) i ludzie, którzy będą to oceniać. Takie moje przemyślenia jak już robimy wylewny kącik ;-) pozdrawiam

  3. #23
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Sarkazm i ironia przychodzą dopiero z doświadczeniem.
    anthony and sajkooo like this.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  4. #24

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    Atco To już co innego - z resztą wiesz najlepiej, bo siedzisz w tym wiele lat, ale jak się zaczyna to moim zdaniem sprawdza się przysłowie "nie bądź taki do przodu, bo ci w tyle zabraknie" :-) i ja się tego trzymam. Pzdr

  5. #25

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Kurde, jeszcze kilka sezonów i rekrutacji nie trzeba będzie przeprowadzać w ogóle, bo wszystkie pożądane cechy ATCO (lub ich brak) zostaną wyłowione przez współkandydatów już w tym wątku

  6. #26

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie

    Otóż to, kolega QbaqBA dotknął moim zdaniem sedan sprawa. Trudno wartościować jakie cechy są pożądane, a które mniej i jakie ich natężenie jest idealne nie mając pojęcia o ich wzorcowym zestawieniu. Każdy buduje sobie w głowie swoje własne, mniej lub bardziej zbieżne z oryginałem, wyobrażenia "jaki kontroler być powinien" i do tego wyobrażenia stara się odnosić. Myślę, że gruba zasługa w tym samego PAŻP-u który broni się jak może przed udzielaniem jakiejkolwiek informacji zwrotnej dla kandydata z jakiego powodu odpadł, tudzież czego mu brakuje a czego ma za dużo. Niestety nie znam innego argumentu za taką polityką, prócz tego by potencjalni kandydaci nie starali się "naciągać" rzeczywistości pod oczekiwania. Z drugiej jednak strony uważam, że przy tak rozbudowanym procesie rekrutacyjnym z profilowaniem psychologicznym i późniejszym długim i wymagającym szkoleniem włącznie trudno byłoby tę rzeczywistość na tyle naciągnąć by nabrać PAŻP i samego siebie przy okazji

  7. #27

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Witam wszystkich, jestem nowa i totalnie nie zwiazana ze srodowiskiem i tematem lotnictwa. Zdecydowalam sie jednak puscic aplikacje bo mam jakies hmm podstawy podejrzewac ze moge sie nadawac do tej sluzby i chcialabym sprobowac swoich sil... Stad moje pytanie do ludzi doswiadczonych: czy totalny brak znajomosci w temacie jest duzym minusem podczas rekrutacji? Bardzo chetnie poznam opinie ludzi ktorzy juz maja to za soba. Po drugie chcialabym wiedziec jak przebiega rozmowa kwalifikacyjna w jezyku angielskim, czy jest standardowa, czy tez jest jakis obszar slownictwa z ktorego warto sie przygotowac? Pozdrawiam i z gory dzieki za informacje

  8. #28
    Awatar igorkbk

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kobyłka

    Domyślnie

    Witam Z moich obserwacji wynika, że ok. 80% kontrolerów pochodzi z "ulicy", niż ci którzy pchani są pasją i zainteresowaniem, tak więc życzę powodzenia Totalny brak doświadczenia w niczym nie będzie ci przeszkadzać, ponieważ wszystkiego nauczysz się podczas kursów i szkoleń na symulatorach. Niestety nie przechodziłem rozmowy kwalifikacyjnej. Nawet nie wiem czy ona faktycznie jest prowadzona w języku angielskim. Tak więc może ktoś inny Ci doradzi
    WIEŻA: BA 758 - WE HAVE VIRGIN 348 ON DEPARTUE WITH VERY TIGHT SLOT. WILL YOU BE SO KIND, TO GIVE THEM WAY TO RUNWAY 29?
    BA 758 - ANYTHING FOR A VIRGIN, ESPECIALLY WITH TIGHT SLOT

  9. #29

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    z tego co wiem, brak "manier" jest chyba nawet pożądany. Aczkolwiek z tego co usłyszałem (typowe tato, a Marcin powiedział), że lepiej wykazywać "chęci" poznania tematu! tym bardziej, że praca acto sama w sobie jest baaardzo ciekawa i mobilizująca(dlatego sam chcę zostać.) Natomiast totalny brak zainteresowania tematyką lotnictwa... i obecność na kursie tylko ze względu na "stabilny i dobrze płatny zawód" raczej utrudnia w szkoleniu... Bo ponoć są i takie przypadki.

    A co do rozmowy kwalifikacyjnej to ohohoo jeszcze masz do niej 7 miesięcy mniej więcej. Część jest po Polsku a część po Angielsku. Polecam przesledzić poprzednie tematy- jest tam aż nad to informacji Nawet więcej niż potrzeba.


    @Lissandra- co do Twojej wypowiedzi:

    To raczej oczywiste, że kandydat bez przejawów kreatywności i szybkiego wiązania faktów nie ma szans nawet na testach predyspozycji dlatego uważam, ze poruszanie tej kwestii jest zbędne- Ale wiadomo, że czasem nierozgarnięcie niektórych może drażnić

  10. #30
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Nie wiem co rozumiesz przez brak manier, ale praca kontrolera to praca zespołowa, a nikt chyba nie chce mieć w zespole kogoś bez manier...
    elmo likes this.

  11. #31
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Chodziło o nawyki, które faktycznie bardziej szkodzą niż pomagają (Vatsim itp.).
    atccontroller likes this.

  12. #32

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Jakieś dane o szkodliwości Vatsimu?

  13. #33

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    Chodziło o nawyki, które faktycznie bardziej szkodzą niż pomagają (Vatsim itp.).
    Akurat kontrolerów z takimi szkodliwymi nawykami, o dziwo nie brakuje. Podobnie jak pilotów po Flight Simulatorze.

  14. #34
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Jakieś dane o szkodliwości Vatsimu?
    Dobrze wiesz, że nikt takich danych nie gromadzi. ANSP, z anegdot/rozmów z czynnymi, woli mieć czyste płótno. Łatwiej nauczyć kogoś dobrych praktyk od zera niż korygować zakorzenione błędne. Vatsim raczej nie jest czymś, czym warto się na rozmowie chwalić.

    @pilotnik - jasne, nie neguję. Vatsim może być świetnym narzędziem, ale zawsze mocno ograniczonym, i które często zachęca do zbyt optymistycznej samooceny. To z autopsji.

    Jeśli ktoś ma predyspozycje, w najlepszym wypadku Vatsim mu w niczym nie pomoże, a w najgorszym zaszkodzi.

  15. #35
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Haha made my day. Dzieki, zupełnie opatrznie zrozumiałem brak manier

  16. #36

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    ANSP miało raczej marne pojęcie o Vatsimie. W PAZP pracuje obecnie kilkunastu kontrolerów stamtąd się wywodzących, trzy kolejne osoby sie szkola, to całkiem konkretna liczba. W innych krajach tez jest to na porządku dziennym.
    Ostatnio edytowane przez Behemot ; 09-11-2014 o 01:24

  17. #37

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djozwiak Zobacz posta
    Nie wiem co rozumiesz przez brak manier, ale praca kontrolera to praca zespołowa, a nikt chyba nie chce mieć w zespole kogoś bez manier...
    Dowcipniś

  18. #38
    Awatar Lissandra

    Dołączył
    Nov 2014
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Co do "braku manier" to wydaje mi się, że rzeczywiście chyba lepiej jeśli ktoś jest świeży i wszystkiego go można nauczyć, wpoić jakieś zachowania i uformować taką osobę po swojemu, jak się chce Ja pierwszy raz dopiero złożyłam aplikację. Zobaczymy co się wydarzy

  19. #39

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Dziękuję bardzo za wasze odpowiedzi Bardzo podoba mi się koncepcja, że każdy ma równe szanse nawet taki laik lotniczy jak ja Póki co staram się nie nastawiać ani na sukces, ani porażkę. W razie niepowodzenia nie chcę być rozczarowana, choć prawdę powiedziawszy ciężko w głębi serca nie marzyć o dostaniu się na kurs... Zapału i chęci do nauki tego zawodu nie brakuje, budzi mój podziw, jednocześnie szacunek i poważanie dla ludzi którzy go wykonują- choć z reguły oni bardzo skromnie o sobie mówią!!
    Cóż, byłoby super mieć w tym swój udział- służyć innym, ale też mieć poczucie samorealizacji i pracy na miarę swoich ewentualnych możliwości i predyspozycji. No a to już niech ocenią inni i mądrzejsi, którzy się na tym znają Pozdrawiam
    JeV likes this.

  20. #40
    Awatar igorkbk

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kobyłka

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez zazoom Zobacz posta
    W razie niepowodzenia nie chcę być rozczarowana, choć prawdę powiedziawszy ciężko w głębi serca nie marzyć o dostaniu się na kurs...
    Masz rację Nie nakręcaj się. Możesz sobie zepsuć krew do czasu następnego naboru. Znam to z autopsji
    WIEŻA: BA 758 - WE HAVE VIRGIN 348 ON DEPARTUE WITH VERY TIGHT SLOT. WILL YOU BE SO KIND, TO GIVE THEM WAY TO RUNWAY 29?
    BA 758 - ANYTHING FOR A VIRGIN, ESPECIALLY WITH TIGHT SLOT

Strona 2 z 26 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •