Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
Like Tree2Likes
  • 2 Post By LosKamilos

Wątek: RECAT-EU

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie RECAT-EU


    Polecamy

    RECAT-EU,
    czyli rekategoryzacja typów statków powietrznych ze względu na turbulencję w śladzie aerodnamicznym.

    Dla zainteresowanych do poczytania,
    RECAT-EU: European Wake Turbulance Categorisation and Separation Minima on Approach and Departure | Eurocontrol
    http://www.eurocontrol.int/sites/def...ember-2015.pdf

    Sprawa w miarę nowa (publikacja z lipca), z tego, co wiem, jeszcze nigdzie nie wprowadzona operacyjnie.

    W skórcie:
    zamiast 3+1 (L, M, H + J), proponowane jest 6 kategorii wake turbulence, a w związku z tym zmienione (na plus i na minus) separacje - zarówno w ujęciu odległości (NM), jak i czasu (min).

    Super Heavy: A380, A124, ...
    Upper Heavy: A332, B772, ...
    Lower Heavy: B767, MD11, A310
    Upper Medium: B738, A320, ...
    Lower Medium: E190, AT72, B733, CRJ9, ...
    Light: FA20, SF34, LJ60, C525, ...

    Do tego - w pdfie powyżej - cała tabelka kto za kim jak daleko lub blisko.

    Zdaje się, że nie jest to zalecenie Eurocontroli do wprowadzenia we wszystkich krajach członkowskich, a tylko opcja do wprowadzenia według uznania. Prawdę mówiąc, nie ma u nas lotnisk, na których wiele by to zmieniło, nie mniej jednak podniosłoby świadomość wpływu turbulencji w śladzie na ruch st. pow.
    klemenko and QbaqBA like this.
    dzwonili juz do kogos?
    do papieża, jako pierwszy się dostał.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Podobne do tego co Anglicy napisali parę lat temu tylko że gorsze, bo mądrale z Eurocontrol dorzucili jeszcze kryterium rozpiętości skrzydeł i "specific analysis", cokolwiek to znaczy.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •