Czy biorą pod uwagę osoby które odpadły wczesniej na rozmowach?
Rusza nowy nabór, tym razem wyłącznie na Warszawę. Termin wysyłania aplikacji do końca października.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej - Polish Air Navigation Services Agency
Czy biorą pod uwagę osoby które odpadły wczesniej na rozmowach?
Cześć, czy są tu osoby, które przerwały wcześniej rekrutację po zdaniu FEASTa (np. dlatego, że Kraków zrezygnował z rekrutacji) a później ją wznowiły? Chciałam to zrobić, ale nie jestem pewna w jaki sposób, wysyłać zgłoszenie tak jak wszyscy?
Witam.
- gdzie mogę szybko się podszkolić z angielskiego , żeby zdać egzamin ? Są jakieś szkolenia ćwiczenia online dla kandydatów KRL ? Jestem na poziomie C1
- są jakieś przeciwwskazania które od razu dyskwalifikują kandydata ? Np. Wiek >30 odpada lub wysoka wada wzroku ?
- chciałbym znależć jak najwięcej materiałów o tym jak przebiega teraz rekrutacja i z czego warto się podszkolić. Może ktoś umieścić linki bardzo proszę ?
- czy często pracuję się w nocy w KRL
Dziękuję za pomoc.
1. będąc na C1 nie masz konieczności podszkalania się
2. są pewne przeciwwskazania
3. to bez sensu
4. zależy, plus nie wiem czy jest się czym przejmować w tym momencie.
Jak jesteś na poziomie C1 to nie musisz się szkolić. Podejdź na luzie i będzie git. Nie trzeba być native-speakerem, żeby zdać angielski. Jak coś nie jest napisane w informacji o rekrutacji, to nie. Jeśli chodzi o wadę wzroku, to przechodzi się badania już po przejściu kwalifikacji. Możesz poszukać przepisów odnoszących się do badania lotniczo-lekarskiego KRL. Szkolić na rekrutację się w żadnym razie nie warto. Tam są badane predyspozycje, nie umiejętności. Jak przebiega rekrutacja, było wałkowane tutaj bardzo wiele razy, wystaczy przejrzeć tematy poprzednich rekrutacji. Czy często pracuje się w nocy - tego nie wiem, bo nie jestem KRL, ale pewnie są trzy zmiany, więc 1/3 czasu. Przy czym słyszałem też, że to zależy od kilku innych czynników, ale nie będę się wypowiadał, bo nie mam pewnosci co do tego.
Ah pomyłka. B2 ostatnio miałem na studiach nie C1. Dobra zapiszę się prywatnie do kogoś i poćwiczę na poziomie C1. Z tego co się orientuje to jest listening i speaking tylko. Writeningu chyba nie ma.
- Ogólnie ta praca sprawia jakąś satysfakcje ? Interesuję się lotnictwem od młodych lat. Mimo , że jestem po informatyce "wydaje mi się" , że wolałbym wykonywać zawód KRL. Chciałbym też się dowiedzieć ile taki początkujący KRL zarabia. Jest ktoś wstanie napisać?
Z tą satysfakcją to bardzo indywidualna sprawa Co do rekrutacji/zarobków to to się zmienia, więc najaktualniejsze informacje pewnie znajdziesz w wątku z poprzedniej rekrutacji. Na kursie pewnie dalej jest najniższa krajowa.
Jeśli mój forumlarz aplikacyjny zostanie zaakceptowany to w przybliżeniu kiedy rozpocznie się 1 etap rekrutacji ? Już w listopadzie czy to raczej w przyszłym roku np w marcu ?
*Formularze aplikacyjne wysyła się do końca października
Pewnie na początku grudnia będzie pierwsze spotkanie w Warszawie.
Formularze aplikacyjne są chyba akceptowane wszystkim (prócz tym, którzy nie spełniają warunków formalnych).
@Kontroler B2 też wystarczy. Satysfakcja indywidualna, nie ma schematu. Pierwsze etapy zapewne po miesiącu, półtora.
Nie prawdą jest jakby odpadały tylko te nie spełniające wymogów.
Ostatnie pytania i już nie męczę. Po zakończeniu wszystkich etapów rekrutacji pozytywnie rozpoczyna się szkolenie. Ile ono trwa lat? Czy te szkolenie jest dofinansowane ? Czy podczas tego szkolenia ja coś zarabiam ?
Podczas szkolenia w Warszawie zarabiasz minimalną krajową. Po zakończeniu szkolenia teoretycznego i symulatorowego podczas praktyk w docelowym unicie zarabiasz kilkaset złotych więcej.
Szkolenie, od dostania się na kurs do otrzymania licencji, trwa jakieś 2 lata, czasem trochę więcej.
Szkolenie trwa 8 h / dziennie czy krócej ? Pomyślałem , że jeśli krócej to może się załapie jeszcze gdzieś do pracy bo minimalna krajowa nie wystarczy mi. W jakich godzinach trwa szkolenie ?
Takie pytania to raczej zacznij zadawać po przejściu FEAST. Na razie to będziesz jednym z 3000 kandydatów na niecałe 100 miejsc.
Jak by dostał odpowiedź , że szkolenie trwa od 8.00 rano do 18.00 przy minimalnej krajowej przez 2 lata to bym nawet nie tracił czasu na uzupełnienie formularza aplikacyjnego tylko zajął się czymś innym. No nic, dowiem się na miejscu. Dziękuję wszystkim za wszystkie odpowiedzi !
Szkolenie trwa od 7:30 do 15:30, od poniedziałku do piątku. Minimalną krajową zarabiasz będąc na szkoleniu w Warszawie, które powinno trwać około roku. W tym czasie firma zapewnia Tobie zakwaterowanie w hotelu. Potem, o ile przejdziesz przez teorię i symulator, jedziesz do docelowego miejsca Twojej pracy gdzie dostajesz kilkaset złotych więcej. W miejscu docelowym masz, w zależnie od unitu, około 300h praktyki na żywym ruchu. Wtedy też zaczyna się praca na zmiany (choć nie wiem czy na nocki).
A, i żebyś miał jasność. Szkolenie na KRL to nie jest szkółka niedzielna. Masz normalną umowę o pracę, więc na zajęciach jesteś w pracy. Nie będziesz mógł się urywać z ostatniego wykładu, żeby iść do innej roboty, to nie studia. Materiału do ogarnięcia jest sporo. Po około 2-3 tygodniach zaczynają się egzaminy (tak średnio jeden na tydzień). Po pierwszym etapie teorii, czyli po jakiś 3 miesiącach jest sesja, gdzie w 4 dni zdajesz egzaminy ze wszystkich przedmiotów, a jest ich jakieś 18. Potem kolejne 6 tygodni teorii i kolejna sesja.
Oczywiście pewnie da się ciągnąć drugi etat jednocześnie ze szkoleniem, ale roboty sobie tym nie ułatwisz
No to załóżmy 2.4 brutto po szkoleniu to słabo. W lidlu 3350 płacą. Myślałem , że zarobki są wyższe ale rozumiem , że to dopiero po 10 latach doświadczenia Już rozumiem skąd mogą być te deficyty .
"Po szkoleniu" to był skrót myślowy Kolegi. Nadal się szkolisz, tylko są to już praktyki na stanowisku operacyjnym w docelowym organie. Po mniej więcej roku praktyk (optymistycznie) otrzymujesz licencję i dopiero wtedy zaczynasz właściwą pracę, za właściwą pensję. Nie słyszałem o przypadku, aby kontroler zwolnił się z pracy na kasę w Lidlu.
A deficyt kontrolerów nie wynika bynajmniej z braku kandydatów.
Zakładki