Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 115
Like Tree35Likes

Wątek: Rekrutacja na kurs dla kandydatów na KRL - październik 2016

  1. #21

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    No ja jestem bardzo zmotywowany . Z tego co wiem mam ok. 3% szans na dostanie się ale będę próbował . Dzięki za odpowiedzi.

  2. #22

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Ja nie rozumiem, skąd ten deficyt (to znaczy rozumiem, ale upatrują go w predyspozycjach kandydatów, a nie zarobkach).

    Na stanowisko ATC, w PAŻP wystarczy wykształcenie średnie i znajomość języka angielskiego na poziomie, do którego można dojść w dobrym LO i to bez zajęć prywatnych. Kandydat nie musi mieć ukończonych studiów wyższych.

    Znajdź mi inne studia, które są darmowe, przez tok kształcenia zapewniają akademik z jedynką pokojem gratis i kieszonkowe w wysokości minimalnej krajowej, a po ich ukończeniu praktycznie pewną pracę do emerytury za przyzwoite pieniądze. Do tego wszystkiego kształcenie trwa tylko dwa lata, a nie 4-6 jak na innych kierunkach studiów.

    Dla kogoś kto jest młody i chce TO robić to naprawdę rewelacyjna oferta. Problemem jest tylko wiek. Minimum 21 lat, więc bezpośrednio po maturze raczej nie da rady, choć nie wiem czy 21 lat trzeba mieć w momencie rozpoczęcia szkolenia czy uzyskania licencji ATCL. W tym drugim przypadku jak znalazł po maturze można iść.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  3. #23
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    A powiedzcie, czy poczatkowy kurs w Warszawie (dla mnie w zalozeniu zamiejscowy) trwa wspomniany wczesniej rok, pol roku (gdzies wyczytane), czy moze jest to zalezne od postepow pacjenta?


  4. #24

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Ty narzeka, że "praca" 8h i minimalna krajowa + jak koledzy napisali zakwaterowanie i gwarancja pracy. A spójrz od drugiej strony, kandydat na pilota - min. 2 lata szkolenia, za ok. 200 tys zł (nie Tobie płaca tylko Ty płacisz) - nie liczę tutaj studiów, kupa nauki i potem gwarancja pracy żadna a wręcz perspektywy mocno "przeciętne".

    Nie chce Cię demotywować, ale moim zdaniem, ludzie którzy podchodząc do tematu pracy w charakterze pilota albo KRL pierwsze o czym myślą to "ile będę miał czasu wolnego" i "ile za to dostanę kasy" to niestety raczej powinni sobie dać spokój bo nie tędy droga. Prawda jest taka, że lotnictwo to (przynajmniej na początku) ból, nauka, czas, pieniądze i przede wszystkim nauka pokory. Ja sam od 6 lat pracuję w międzynarodowej korporacji i dopiero teraz jako tako mnie stać żeby sfinansować sobie marzenia (moje akurat o lataniu).

    Niemniej jednak, powodzenia, bo lotnictwo, w każdej postaci to piękna pasja.

    Piotrek
    Sugro likes this.

  5. #25

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Minimum 21 lat, więc bezpośrednio po maturze raczej nie da rady, choć nie wiem czy 21 lat trzeba mieć w momencie rozpoczęcia szkolenia czy uzyskania licencji ATCL. W tym drugim przypadku jak znalazł po maturze można iść.
    Można iść na kurs mając 18 lat i maturę. Były przypadki, że ludzie skończyli praktyki i czekali na 21 urodziny (choć nie jestem pewna czy ten limit dalej obowiązuje).

    A zarobki na kursie powinni podawać w tych wszystkich promujących zawód artykułach. Jasne że nie każdy będzie chciał i mógł pracować jakiś czas za najniższą krajową, więc przynajmniej oszczędzi się czas.

    Na moim kursie sporo osób pracowało gdzieś dodatkowo i da się to zrobić. Oczywiście po godzinach kursu i jeśli ma się energię na prace w dwóch miejscach i naukę. Na pewno łatwiej będzie komuś kto miał wcześniej coś wspólnego z lotnictwem - mniej rzeczy będzie całkiem nowych.

  6. #26

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tynka Zobacz posta
    Na moim kursie sporo osób pracowało gdzieś dodatkowo i da się to zrobić. Oczywiście po godzinach kursu i jeśli ma się energię na prace w dwóch miejscach i naukę. Na pewno łatwiej będzie komuś kto miał wcześniej coś wspólnego z lotnictwem - mniej rzeczy będzie całkiem nowych.
    W takim razie dla osób, które nie miały zbyt dużo wspólnego z lotnictwem wcześniej, co byście polecali żeby przyswoić wcześniej w celu zmniejszenia nakładu materiału na kursie? Oczywiście mam na myśli czystą teorię, np meteorologię. Nawet jeśli się nie dostanę, to dla mnie interesujący ciekawy temat, więc chętnie przyswoję duże ilości wiedzy z tego zakresu.

  7. #27

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wujt Zobacz posta
    W takim razie dla osób, które nie miały zbyt dużo wspólnego z lotnictwem wcześniej, co byście polecali żeby przyswoić wcześniej w celu zmniejszenia nakładu materiału na kursie? Oczywiście mam na myśli czystą teorię, np meteorologię. Nawet jeśli się nie dostanę, to dla mnie interesujący ciekawy temat, więc chętnie przyswoję duże ilości wiedzy z tego zakresu.
    jak Cię ciekawią takie tematy to poczytaj dokumenty ICAO: 4444, aneks 2, aneks 11, przepisy SERA =) ale nie wątpię żeby miało to sens przed kursem, więcej sobie szkody zrobisz tym, co sam sobie dopowiesz albo źle zrozumiesz. Przy systematycznej pracy podczas kursu czasu jest dość żeby wszystko przyswoić. A w ogóle to zacznij się tym martwić jak się dostaniesz.

    Ogólnie to warto dodać że z kursu można wylecieć w każdym momencie, to nie żarty. Za to zarobki po uzyskaniu licencji podobno bardzo dobre, ja tam nie wiem, ale poszukaj na forum.

    Czy ta praca daje satysfakcję - ja osobiscie jeszcze tego nie wiem, jestem na teorii, ale z relacji kontrolerów wynika, że daje wiele.

  8. #28

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Jak przebiega kwalifikacja - wszyscy wiedzą, jak wygląda kurs - wszyscy wiedzą, ile płacą podczas kursu - wszyscy wiedzą, jak wygląda praktyka - już mniej osób wie, ale wiedzą, ile płacą na praktyce - niejasne informacje pt. "kilkaset" PLN więcej niż minimalna, ile płacą KRL z prawdziwego zdarzenia - WIELKI TEMAT TABU
    Tak to mniej więcej wygląda, zauważyłem czytając to forum od wielu, wielu lat.

    Oczywiście, że powinno się być pasjonatem, a nie iść tam dla kasy, (...)
    Ale jednak jestem w stanie zrozumieć, że zainteresowanych tą pracą interesuje, na jakie zarobki może liczyć. I oczywiście jest to "kilka tysięcy" i wiemy, że nikt z głodu nie umrze, ale czy kilka tysięcy to jest 3, 5 czy 9 to już nie wiemy.

    Taka dygresja

  9. #29

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Na wieżach poza Warszawą są to generalnie kwoty czterocyfrowe, od 2008 roku bez podwyżek (niektórzy dostali obniżki), w dziwnej atmosferze rzekomo permanentnego kryzysu.
    protz likes this.

  10. #30

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest teraz ale kilka lat temu w Warszawie, w zależności od stanowiska i organu zarobki wachały się od kwot 4 cyfrowych z górnego segmentu po kwoty 5 cyfrowe i to niekoniecznie z 1 z przodu.
    P.

  11. #31

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wankie Zobacz posta
    Na wieżach poza Warszawą są to generalnie kwoty czterocyfrowe, od 2008 roku bez podwyżek (niektórzy dostali obniżki), w dziwnej atmosferze rzekomo permanentnego kryzysu.
    Ano, za klepanie jako programista średniej jakości kodu można dzisiaj zarobić więcej, a odpowiedzialności żadnej. No i nie ma bariery wejścia i wyjścia, pracodawcy się zabijają o pracownika...
    protz likes this.

  12. #32

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Hej, mam pytanie co do wieku. Niby granica wiekowa została jaakiś czas temu porzucona, ale czy nie jest tak ze mimo dostania się do rozmowy kwalifikacyjnej mogą kogoś odrzucić ze względu na wiek? Mam 31 lat i zastanawiam się czy aplikować. Jeśli to nie tajemnica i ktoś dysponuje takimi danymi - jak mniej więcej przedstawia się rozbieżność wiekowa podczas szkolenia/kursu? Dzięki.

  13. #33
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    31 czyli trochę PKB jeszcze wyprodukujesz. Zgłaszaj się śmiało.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  14. #34

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Witam wszystkich użytkowników

    W ogłoszeniu na stronie agencji umieszczono taką formułkę:
    Pracodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian dotyczących organów kontroli ruchu lotniczego, do

    których prowadzony jest nabór.
    Umieszczają to tylko na wszelki wypadek czy faktycznie jest szansa, że będą proponowane miejsca w innych placówkach choć w naborze widnieje tylko Warszawa? Czy w trakcie trwania kursu teoretycznego i symulatora może zmienić się placówka docelowa czy już od "pierwszego dnia" teoria jest wykładana pod konkretne miejsce pracy?

  15. #35

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marszal Zobacz posta
    Czy w trakcie trwania kursu teoretycznego i symulatora może zmienić się placówka docelowa czy już od "pierwszego dnia" teoria jest wykładana pod konkretne miejsce pracy?
    Zdarzały się zmiany w trakcie rekrutacji, jednak od początku kursu jest się już szkolonym na konkretny organ i ZAZWYCZAJ się to nie zmienia, chociaż zdarzają się i takie przypadki (ale to już za zgodą praktykanta i raczej "na lepsze").
    W trakcie rekrutacji oczywiście też nie przeniosą Cię jeśli nie wyrazisz zgody, ale licz się wtedy z tym, że "zadzwonimy do Pana gdy będzie miejsce, ale ciężko nam powiedzieć kiedy, może za 2 lata"
    Pierwsze 3 miesiące szkolenia (basic) są dla wszystkich identyczne, potem następuje tzw. rating, gdzie szkoli się już częściowo osobno radarowych i wieżę, a następnie każda służba (ACS, APS, ADI) ma już swój osobny symulator. Także w trakcie szkolenia basic istnieje jeszcze taka szansa, później już raczej nie.

    Jeszcze żeby wyklarować parę rzeczy wcześniejszych:
    -Rozstrzał wiekowy na kursie jest spory, od mniej więcej 19 do 35 lat, także niezależnie od wieku warto próbować
    -Licencję KRL można otrzymać po ukończeniu 21 roku życia, więc jest opcja że po ukończeniu całego szkolenia będzie trzeba kilka miesięcy poczekać. Ale naukę można zacząć wcześniej. Szkolenie trwa około 2 lat.
    -Zakwaterowanie w hotelu jest w pokojach dwuosobowych
    -Czy często pracuje się w nocy - służba kontroli ruchu lotniczego zapewniana jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok, również w niedzielę i święta Wiadomo, w nocy ruch lotniczy jest mniejszy więc i obsada jest mniejsza, także jeżeli założyć że noc zajmuje 33% doby to więcej niż 33% czasu w nocy się nie pracuje.
    -Miejsc na kursie jest zazwyczaj około 20, aplikujących około 3000, także przyjmowanych jest mniej niż 1%, część z tego jeszcze odpada w trakcie kursu (statystycznie 50%, ale to nie jest reguła). Ale szanse można mieć dużo wyższe, o ile się faktycznie do tego nadajesz.

    No i jeszcze na temat kursu, płac i opłat
    -Szkolenie trwa 7:00-15:00, od poniedziałku do piątku, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
    -Na początku minimalna krajowa
    -Po uzyskaniu licencji Praktykanta KRL wzrasta do ok. 2000, ale nie ma już hotelu
    -Trzeba być też gotowym ponieść trochę opłat - za egzaminy i wydanie licencji praktykanta zapłacisz łącznie około 2200-3200zł. Potem jeszcze po roku za egzaminy na KRL około 3000
    -Za to po tych 2 latach zarobki w Warszawie to kilkanaście tysięcy i z upływem czasu rosną
    woszczol, wujt and marszal like this.

  16. #36
    Awatar pawmor

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nyrd Zobacz posta
    -Na początku minimalna krajowa
    -Po uzyskaniu licencji Praktykanta KRL wzrasta do ok. 2000, ale nie ma już hotelu
    -Trzeba być też gotowym ponieść trochę opłat - za egzaminy i wydanie licencji praktykanta zapłacisz łącznie około 2200-3200zł. Potem jeszcze po roku za egzaminy na KRL około 3000
    Od nowego roku najniższa krajowa będzie wynosić 2000zł . Po otrzymaniu licencji praktykanta będzie pewnie nieco więcej, a do tego dochodzą dodatki za pracę w święta i weekendy.

    Jeśli chodzi o opłaty, to wg tabel ze strony ULC:
    1) licencja praktykanta: egzaminy 210zł teoria i 1047 symulator, 210zł za wydanie licencji. Do tego trzeba doliczyć opłatę za wydanie świadectwa radiooperatora. Nie wiem czy płaci się za egzamin i wpis z języka angielskiego
    2) licencja kontrolera: egzamin praktyczny 2617zł. Teoria jest jakiś czas ważna, w większości wypadków nie trzeba drugi raz płacić (też 210zł), i wydanie licencji 210zł.


    Są też ulgi:
    1) osoby, które nie ukończyły 21 lat – ulga w wysokości 25% stawki opłaty lotniczej;
    2) osoby uczące się, które nie ukończyły 25 lat – ulga w wysokości 50% stawki opłaty lotniczej.
    wujt likes this.

  17. #37

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Co w przypadku, kiedy ktoś się zdecyduje na nie skorzystanie z oferty mieszkaniowej w hotelu z drugą osobą? Jest możliwość dostania jedynki, bądź w przypadku całkowitej rezygnacji z zakwaterowania, dodanie jakiejś kwoty do 'najniższej krajowej'?

  18. #38

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Jeśli nic nie uległo zmianie, nie ma możliwości dostania jedynki. Jedynie w wypadku nieparzystej liczby kursantów tej samej płci jest szansa na pokój jednoosobowy. Tak było w moim przypadku. Ale gdy zrezygnowałam już z poprzedniej pracy i byłam tuż przed podróżą do Ewity, okazało się, że jedna z dziewczyn, które miały być zakwaterowane w hotelu, zrezygnowała. I nie było jedynki. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że jeśli masz wątpliwości dotyczące tego, czy dobrze zniesiesz ponad rok życia w pokoju dwuosobowym, bez kuchni, często jedynie z jednym biurkiem i generalnie - w warunkach hotelowych, lepiej zorganizować finansowe rezerwy taktyczne na wynajęcie pokoju lub kawalerki samodzielnie. PAŻP nie dokłada do wynajmowanych mieszkań, ale z drugiej strony jeśli przejdziesz rekrutację, a później z jakiejś przyczyny zrezygnujesz, nie ma możliwości, by startować jeszcze raz. Szkoda, że nie mówi się o tym wprost - kandydaci nie znają wszystkich okoliczności towarzyszących kursowi. Dla osób spoza Warszawy jedną stroną medalu jest materiał i tempo nauki, drugą stroną medalu jest konieczność zmiany otoczenia i przystosowania się do, moim zdaniem, niesprzyjających normalnej regeneracji po wysiłku intelektualnym warunków. Wiele osób z mojej grupy w czasie sesji, czy przed cząstkowymi testami, ewakuowało się z hotelu, żeby móc się skupić. Pół biedy, jeśli jesteś lotnikiem lub z innych przyczyn masz wiedzę na temat lotnictwa. Jeśli jesteś zupełnie początkujący, podejmij przemyślaną decyzję, bo materiału jest sporo i trzeba zorganizować sobie takie warunki, w których będziesz mógł się uczyć i wypoczywać. Są też pozytywne wieści: nie miałam znajomych w PAŻP, a dostałam się na kurs. Tematyka zajęć jest naprawdę ciekawa i jeśli masz odrobinę zacięcia technicznego i generalnie jesteś zainteresowany - będzie Ci się podobało. Praca jest wciągająca, interesująca i warta początkowych inwestycji - nie tylko dlatego, że pracuje się w dobrych warunkach i dobrze się zarabia, ale także dlatego, że jeśli będziesz chciał utrzymać licencję, będziesz o dbał o zdrowie (co moim zdaniem w długiej perspektywie jest kluczowe), a po zdobyciu licencji będziesz specjalistą.
    wujt, anna.B. and Sugro like this.

  19. #39

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi w tym wątku (zwłaszcza za te kilka wylewnych)

    W ramach rozwiewania wszelkich wątpliwości o szkoleniu i samej pracy przed a nie po fakcie, to będę zobowiązany jeśli jakaś dobra dusza odpowie na dwa nurtujące mnie pytania:

    1. Rozwidlenie dróg i przydział konkretnych osób na obszar, podejście lub wieżę następuję na "ratingu", ale jak ten proces wygląda? Czy jest to jakiś egzamin predyspozycji z którego otrzymuje się jakiś wynik i na jego podstawie jest się "wrzuconym" do danego rodzaju kontroli ruchu, czy liczy się też w jakimś stopniu własne "upodobania" danej osoby?
    2. Czy to tylko miejska legenda czy faktycznie kontrolerom przysługuje większa liczba pełnopłatnych dni urlopu w roku (niż te dwadzieścia parę dni, jakie przewiduje ustawa)?


    Z góry dzięki za pomoc.
    Do miłego

  20. #40

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Przydzielają Cię na konkretny organ zanim jeszcze pomyślisz, że chcesz aplikować do tej roboty. Zmiana tego jest bardzo trudna, wymaga dużej inteligencji emocjonalnej i umiejętności zjednywania sobie ludzi. Teoretycznie możliwe, paru osobom się udało.
    Pytanie drugie - owszem, jest kilka dni więcej urlopu, ale tego się nie czuje - praca jest na tyle stresująca, że tych, teoretycznie ekstra dni urlopu, się zwyczajnie nie zauważa. Bez nich, przy nieregularnej pracy zmianowej i tym obciążeniu psychicznym - nie dałoby się w tej robocie zapewne wytrzymać.

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •