Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Atco

Wątek: Przejście z lotu VFR do IFR

  1. #1

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie Przejście z lotu VFR do IFR


    Polecamy

    Witam serdecznie,
    Chodzi o sytuację, gdy plan lotu opiewa tylko na VFR...:
    Jak powinno wyglądać formalnie przejście z lotu wg przepisów VFR na IFR gdy napotka się warunki IMC? Czy przepisy gdzieś w jakiś sposób to traktują? (tak jak ma to miejsce w przypadku przejścia z IFR na VFR). Bywają takie przypadki w przestrzeni kontrolowanej? (Wydaje mi się, że częściej może to mieć miejsce w klasie G...).

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jeżeli załoga i samolot są gotowe na IFR to można to zrobić ale wymaga to określenia trasy lotu i od razu wchodzisz w ograniczenia paliwa, trasy i dolotu do miejsca docelowego - co jeśli możesz wylądować tylko jako V a warunki się nie poprawią?

    Pamiętaj że dla służb ruchu lotniczego lot VFR zgłaszający brak możliwości kontynuowania w VMC to poważna sprawa i na pewno Ci pomogą, ale dla bezpieczeństwa lepiej planować przelot IFR i jeżeli to możliwe go anulować.

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Najlepiej nie planować zmian z I na V i odwrotnie w ogóle bo system sobie nie radzi
    Red_Devil likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2014

    Domyślnie

    Załącznik 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym - Przepisy ruchu lotniczego.

    3.6.2.4 Pogorszenie się pogody poniżej VMC. Jeśli okaże się, że wykonanie lotu w VMC zgodnie z bieżącym planem lotu nie będzie możliwe i gdy lot VFR wykonywany jest jako lot kontrolowany:
    a) prosi się o zmianę zezwolenia umożliwiającą statkowi powietrznemu kontynuowanie lotu w VMC do miejsca docelowego lub do lotniska zapasowego albo o opuszczenie przestrzeni powietrznej, w której wymagane jest zezwolenie kontroli ruchu lotniczego, lub
    b) jeżeli nie można uzyskać zezwolenia zgodnie z lit. a) kontynuowany jest lot w VMC i zawiadamia się właściwy organ kontroli ruchu lotniczego o podejmowanych działaniach w celu opuszczenia danej przestrzeni powietrznej lub lądowania na najbliższym dogodnym lotnisku, lub
    c) gdy lot odbywa się w strefie kontrolowanej, prosi się o zezwolenie na wykonanie lotu jako lotu specjalnego VFR, lub
    d) prosi się o zezwolenie na wykonanie lotu zgodnie z przepisami wykonywania lotów według wskazań przyrządów.

    +

    4.10 Dowódca statku powietrznego, wykonujący lot zgodnie z przepisami lotu z widocznością, który zamierza przejść na lot zgodny z przepisami lotu według wskazań przyrządów:
    a) jeżeli plan lotu został złożony, podaje konieczne zmiany, jakie mają być wprowadzone do bieżącego planu lotu, lub
    b) jeżeli wymaga tego przepis punktu 3.3.1.2, przedstawia plan lotu właściwemu organowi służb ruchu lotniczego i uzyskuje zezwolenie przed rozpoczęciem lotu IFR w przestrzeni powietrznej kontrolowanej.


    3.3.1.2 Plan lotu jest składany przed rozpoczęciem każdego lotu:
    a) dla którego w całości lub w części ma być zapewniona służba kontroli ruchu lotniczego,
    b) IFR w przestrzeni powietrznej niekontrolowanej,
    c) VFR w przestrzeni powietrznej niekontrolowanej, jeżeli ma być zapewniona służba informacji powietrznej i służba alarmowa,
    d) którego trasa lub jej część przebiega w opublikowanej strefie identyfikacji obrony powietrznej, w celu ułatwienia koordynacji z właściwymi organami wojskowymi oraz uniknięcia ewentualnej potrzeby przechwytywania i dokonywania identyfikacji lub w innej części przestrzeni, dla której taki wymóg opublikowano,
    e) z przekraczaniem granicy państwowej.
    Uwaga. — Wyrażenie „plan lotu” odnosi się zarówno do pełnych informacji dotyczących wszystkich szczegółów zawartych w opisie lotu, obejmujących całą trasę lub ograniczonych informacji, gdy chodzi o uzyskanie zezwolenia dla części lotu, np. dla przekroczenia drogi lotniczej, startu z kontrolowanego lotniska lub lądowania na takim lotnisku.

    W praktyce: Pilot zgłasza że chce prześć na I. KRL mówi "IFR starts now" i praca (krl acc) staje się przyjemniejsza.;-)
    Ostatnio edytowane przez Pan Trololo ; 30-01-2018 o 13:05 Powód: formatowanie skopiowanego tekstu

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Pan Trololo Zobacz posta
    W praktyce: Pilot zgłasza że chce prześć na I. KRL mówi "IFR starts now" i praca (krl acc) staje się przyjemniejsza.;-)
    O ile ktoś czerpie przyjemność z przerabiania planów lotu

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •