Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5
Pokaż wyniki od 81 do 98 z 98
Like Tree61Likes

Wątek: Mam w ogole jechac na AC ? Szczegoly rekrutacji i dalsze kroki

  1. #81

    Dołączył
    Jan 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    jakie cechy kandydata dyskwalifikują go z pracy ATC na etapie symulatora/OJT?
    Na przykład okazuje się, że 7 samolotów na łączności to maks i powyżej tej liczby kursant nie panuje nad ruchem. Na przykład okazuje się, że nie umie w praktyce wykorzystać nabytej wiedzy. Na przykład okazuje się, że nie umie rozwiązywać sytuacji awaryjnych albo silnie stresujących. Na przykład popełnia ciągle te same błędy. Na przykład.. można mnożyć w nieskończoność. Po prostu symulator/praktyka ojt sprawdzają umiejętności praktyczne, których nie ma jak sprawdzić wcześniej
    Rosenzweigova likes this.

  2. #82

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    jakie cechy kandydata dyskwalifikują go z pracy ATC na etapie symulatora/OJT?
    Osobnicze.

  3. #83
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Zapytam wtrącając się - co to znaczy "spuchli"?
    Sorry za język. To było pierwsze co przyszło mi na klawiaturę. Oznacza to samo, co w przypadku kolarza odpadającego z peletonu pod pierwszą lepszą górkę i do końca zamykającego już stawkę.
    Roger, roger, but say again.

  4. #84
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez atccontroller Zobacz posta
    Oznacza to samo, co w przypadku kolarza odpadającego z peletonu pod pierwszą lepszą górkę i do końca zamykającego już stawkę.
    Aha, jasne. Wydawać by się mogło że ATC to taki "konkretny" zawód, a tu proszę, piętrowe metafory


  5. #85
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ok, wobec tego krótko i bez metafor: NIE NADAWALI SIĘ.
    JeV, T0pek, Merfi84 and 1 others like this.
    Roger, roger, but say again.

  6. #86

    Dołączył
    Sep 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez atccontroller Zobacz posta
    Nie zmieniła się statystyka efektywności szkolenia. Nigdy nie odbiegała i nadal nie odbiega od średniej europejskiej.
    Pozdrawiam.
    Jestem ciekaw jakie jest Twoje (i środowiska) zdanie odnośnie szkolenia ATC np. we Francji. Chwalą się skutecznością ponad 90-95%, ale główna różnica polega na tym, że kandydaci są przygotowywani pod konkretne, bardzo specyficzne warunki. Tak jakby przygotować u nas kontrolerów obszaru tylko i wyłącznie do pracy w sektorze Jędrzejów nocą. "Nasi" ludzie są znacznie bardziej uniwersalni, ale czy to lepsza droga?

  7. #87

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez atccontroller Zobacz posta
    Sorry za język. To było pierwsze co przyszło mi na klawiaturę. Oznacza to samo, co w przypadku kolarza odpadającego z peletonu pod pierwszą lepszą górkę i do końca zamykającego już stawkę.
    Coś jak Justyna Kowalczyk, która na Igrzyskach Olimpijskich w Turynie w 2006 roku 'spuchła' w biegu na 10 km. Dobrze, że jej nikt krótko i bez metafor nie powiedział, że się nie nadawała...

  8. #88
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Kiedyś (kilka lat temu) coś mówiło się o licencji na konkretny sektor. Ale pomysł chyba upadł, bo jakoś cisza. Management ma co jakiś czas różne pomysły - ale to jego praca i prawo. Czy jest to lepsze? Widać u nich się sprawdza. Wiem natomiast, że przed laty będąc w naszym Centrum, byli pełni podziwu dla naszej uniwersalności. Skuteczność - nie znam akurat tych danych francuskich i trudno mi się do nich odnieść. Czy to są średnie, np. z 5 - 10 ostatnich lat, a może z 2? U nas też bywały kursy, gdzie skuteczność była bardzo wysoka, ale był też kurs, gdzie skuteczność wyniosła 0,0%.
    Roger, roger, but say again.

  9. #89

    Dołączył
    Sep 2018

    Domyślnie

    Nie mam twardych francuskich danych liczbowych, więc nie będę zmyślał.
    Francuski system początkowo szkoli bardziej "ogólnie" a dopiero po faktycznym sprawdzeniu predyspozycji w sytuacjach praktycznych (symulatorowych) podejmuje się decyzję, gdzie dany człowiek najbardziej się sprawdzi. U nas niestety w przypadku złego przydziału bardzo ciężko to potem odkręcić.
    Kolejna specyfika francuska - tam jest znacznie większa "presja" na to, żeby człowieka po długim szkoleniu nie odsyłać z kwitkiem, tylko znaleźć miejsce, gdzie jego wykształcenie i doświadczenie się sprawdzi. Przykładowo, jeśli spuchł w ostatniej fazie ACC i 15 na łączności go przerasta, to może zbliżanie w mniej obleganej lokacji będzie w sam raz. Jeśli nie, są jeszcze wieże nieradarowe. Jeśli tam również nie podoła, jest ASM, FLOW.
    Nie chodzi tu o upchanie byle kogo byle gdzie - wstępna rekrutacja (FEAST, DART etc.) jest z grubsza taka sama, zgodnie z Eurocontrol.
    Nie mogę pojąć sytuacji, w której PAŻP po półtorarocznym szkoleniu pracownika uznaje w połowie OJT, że niestety nie nadaje się on do tego i nie ma żadnej propozycji w zanadrzu. Sam fakt nie sprostania wymaganiom jest jak najbardziej zrozumiały, ale zmarnowanie takiego nakładu czasu i pieniędzy - zarówno firmy jak i jednostki już zupełnie nie. A niestety takie przypadki się zdarzają, częściej niż powinny.

  10. #90
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nazhir,
    i jeszcze raz, tak na koniec: jaki wg ciebie jest najlepszy kandydat? Jakie powinien mieć predyspozycje?
    Podziel się z nami twoimi przemyśleniami (a może i konkretną wiedzą) zamiast przywoływać niepowodzenia sportowców - zawodowców bądź co bądź - sprzed 13 lat.
    Roger, roger, but say again.

  11. #91
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez echo Zobacz posta
    Nie mogę pojąć sytuacji, w której PAŻP po półtorarocznym szkoleniu pracownika uznaje w połowie OJT, że niestety nie nadaje się on do tego i nie ma żadnej propozycji w zanadrzu. Sam fakt nie sprostania wymaganiom jest jak najbardziej zrozumiały, ale zmarnowanie takiego nakładu czasu i pieniędzy - zarówno firmy jak i jednostki już zupełnie nie.
    U nas też tak to działa. Popracujesz trochę dłużej, to poznasz te mechanizmy.
    echo likes this.
    Roger, roger, but say again.

  12. #92

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez echo Zobacz posta
    Jestem ciekaw jakie jest Twoje (i środowiska) zdanie odnośnie szkolenia ATC np. we Francji. Chwalą się skutecznością ponad 90-95%
    To na przykład czy we Francji? We Francji kontrolerzy są szkoleni przez uczelnię wyższą ENAC. Na etapie rekrutacji oraz przez długie studia kandydaci w zależności od tego co sobą reprezentują i jakie wykazują zdolności mogą zostać przygotowani do wielu różnych zawodów w zakresie zarządzania ruchem lotniczym. Pod tym względem można powiedzieć że PAŻP też szkoli 90% bo nawet jeśli ktoś nie zostanie ATCO to pracuje dalej w firmie.

  13. #93

    Dołączył
    Jan 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nazhir Zobacz posta
    Coś jak Justyna Kowalczyk, która na Igrzyskach Olimpijskich w Turynie w 2006 roku 'spuchła' w biegu na 10 km. Dobrze, że jej nikt krótko i bez metafor nie powiedział, że się nie nadawała...
    Ty chyba kompletnie nie czujesz różnicy pomiędzy sportowcem, który poza urażeniem własnego ego nic więcej z grubsza nie ryzykuje przegrywając w zawodach, a kontrolerem, którego jedna taka "przegrana" kosztuje życia ludzkie i mnóstwo pieniędzy. Sportowiec może wygrywać i przegrywać do woli oraz zawsze ma czas na poprawę swoich umiejętności do następnych zawodów. Jak wygra fajnie, jak przegra trudno. Jeśli praca na stanowisku KRL miałaby tak właśnie wyglądać to gratuluję tej odważnej wizji i cieszę się, że bezpieczeństwo lotnictwa cywilnego kompletnie nie zależy od Ciebie.

  14. #94

    Dołączył
    Sep 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Pod tym względem można powiedzieć że PAŻP też szkoli 90% bo nawet jeśli ktoś nie zostanie ATCO to pracuje dalej w firmie.
    Kiedyś może faktycznie tak było, w ostatnich 2-3 latach niestety już tak nie jest.

  15. #95

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez atccontroller Zobacz posta
    Nazhir,
    i jeszcze raz, tak na koniec: jaki wg ciebie jest najlepszy kandydat? Jakie powinien mieć predyspozycje?
    myślę, że ty jesteś bardziej kompetentną osobą do pisania, jakie powinien mieć predyspozycje, co dyskwalifikuje osobę na wyższych szczeblach treningu, zwłaszcza po 2-3 tygodniach powtarzania jakiegoś ćwiczenia. To są naprawdę ciekawe tematy.

  16. #96

    Dołączył
    Jan 2018

    Domyślnie

    Naprawdę ciekawe jest to, że najpierw piszesz, że wszystko jest źle, nie tak jak trzeba i można lepiej, a jak dostajesz konkretne pytania, to nie umiesz na nie odpowiedzieć. Fascynujące wręcz.

  17. #97
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez echo Zobacz posta
    Jestem ciekaw jakie jest Twoje (i środowiska) zdanie odnośnie szkolenia ATC np. we Francji. Chwalą się skutecznością ponad 90-95%, ale główna różnica polega na tym, że kandydaci są przygotowywani pod konkretne, bardzo specyficzne warunki. Tak jakby przygotować u nas kontrolerów obszaru tylko i wyłącznie do pracy w sektorze Jędrzejów nocą. "Nasi" ludzie są znacznie bardziej uniwersalni, ale czy to lepsza droga?
    Nie jestem pewien czy nie mylisz szkolenia na sektor ze szkoleniem na FIR. W Polsce mamy jeden FIR EPWW podzielony na sektory. W krajach takich jak Niemcy czy Francja FIRow (i centrow kontroli w osobnych lokalizacjach) jest wiecej, we Francji bodajze Brest, Paris i Bordeaux, w Niemczech Karlsruhe, Langen itd plus dolne. Kazdy z nich ma wlasne zespoly kontrolerskie, ktore w innych FIR nie pracuja, ale w ramach danego osrodka obszaru pracuja wymiennie na wszystkich sektorach. Szkolenie na pojedynczy sektor byloby wykatkowo niepraktyczne.

  18. #98

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Nazhir Zobacz posta
    co dyskwalifikuje osobę na wyższych szczeblach treningu, zwłaszcza po 2-3 tygodniach powtarzania jakiegoś ćwiczenia.
    Czy możemy już proszę przyznać koledze rację?

Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •