Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1
    Awatar fickus

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    TMAPNO

    Domyślnie Licencja pilota paralotni


    Polecamy

    Nieśmiało dołączm do grona pilotów (?) po zdobyciu swojego pierwszego lotniczego dokumentu ŚK PP.
    Choć ciągnęło nie zawsze do sterów, póki co obejść się muszę sterówkami
    Czy latając swobodnie, na szmacie z prędkościami do ok 120km/h (z wiatrem) i na wysokosci do ok 3000m mogę się tytuować pilotem?
    Proszę dodajcie mi otuchy bo nie jestem pewien
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-01-2011 o 08:32
    Lepiej latać z jednym skrzydłem niż w ogóle...

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Re: licencja pilota paralotni

    Cytat Zamieszczone przez fickus
    Nieśmiało dołączm do grona pilotów (?) po zdobyciu swojego pierwszego lotniczego dokumentu ŚK PP.
    Choć ciągnęło nie zawsze do sterów, póki co obejść się muszę sterówkami
    Czy latając swobodnie, na szmacie z prędkościami do ok 120km/h (z wiatrem) i na wysokosci do ok 3000m mogę się tytuować pilotem?
    Proszę dodajcie mi otuchy bo nie jestem pewien
    Sam napiasale ze zdobyles ŚK (dla niewtajemniczonych - Świadectwo Kwalifikacji) wiec nie jest to licencja :P
    Po drugie to predkosc i wysokosc z jaka sie lecie nie decyduje o byciu pilotem
    Zdobycie kazdego "papierku" ktorzy przybliza do latnia to jest sukces...

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To co napiszę raczej nie przysporzy mi tu popularności, ale moim zdaniem od latania na tekstyliach do bycia pilotem jest jeszcze długa droga.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Awatar fickus

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    TMAPNO

    Domyślnie

    Ale... w sumie gdzie jest napisane że pilot to ten co lata statkiem powietrznym zrobionym z plastiku, albo z duraluminium albo....
    A może pilot to ten co umie nastawić VOR, albo ten co wie na jakiej częstotkiwości jest kontrola zbliżania na Balicach itd. itp.
    A ja jednak podnisę tytaj głowę i powiem dumnie jestem pilotem bo... latam. Latam statkiem powietrznym (w tym przypadku cięższym od powietrza i nawet mogę go kontrolować ba nawet wykręcić beczkę.)
    A jak Ty kolego latasz ULMem zrobionym z dakronu, to jesteś gorszym pilotem ode mnie, który potrafi latać np. Su22M.
    Myślę z całym szacunkiem że pilotem się jest z (nabytych) umiejętności latania na tekstyliach również :-))
    Lepiej latać z jednym skrzydłem niż w ogóle...

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale ja w ogóle nie jestem pilotem i nie zamierzam być. Pytałeś o opinię: voila.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fickus
    Myślę z całym szacunkiem że pilotem się jest z (nabytych) umiejętności latania na tekstyliach również :-))
    Na ŚK jest napisane: "Świadectwo kwalifikacji pilota paralotni". A tak poza tym to ty masz mieć przyjemność z latania, a wszelkie sprawy z nazewnictwem są dalszoplanowe. Ja bym się nie przejmował.
    Życze wysokich tonów na wariometrze...

  7. #7
    Awatar fickus

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    TMAPNO

    Domyślnie

    O!
    To hyba wszystko co mozna na ten temat...
    Ten co lata używając świadomości i środków technicznych a przy tym zdobywa wiedzę i kolejne umiejętności to PILOT.
    Albowiem powiedział Pan: "dążcie do tego co w górze nie do tego co na ziemi..."
    -Dzięki Air Q, a tak na marginesie jeżeli wiesz co oznaczają wysokie tony na vario to znaczy że jesteś pilotem (paralotni)?
    Lepiej latać z jednym skrzydłem niż w ogóle...

  8. #8
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie

    Tak...

  9. #9
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fickus
    Albowiem powiedział Pan: "dążcie do tego co w górze nie do tego co na ziemi..."
    Aaaa no to dlatego tak wolno idzie budowa metra w Warszawie,nasz kraj jest zbyt katolicki


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Według mnie nie ma znaczenia czym latasz. Ty tym sterujesz więc jak najbardziej miano pilota tutaj pasuje.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piopil
    Według mnie nie ma znaczenia czym latasz. Ty tym sterujesz więc jak najbardziej miano pilota tutaj pasuje.
    To znaczy, że jak steruje się telewizorem to też jest się pilotem?

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Cytat Zamieszczone przez piopil
    Według mnie nie ma znaczenia czym latasz. Ty tym sterujesz więc jak najbardziej miano pilota tutaj pasuje.
    To znaczy, że jak steruje się telewizorem to też jest się pilotem?
    Jeśli uwzględnimy przy tym pierwszą część mojej wypowiedzi i np. przełanczasz program podczas lotu szybowcem to jak najbardziej

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przepraszam jeśli gdzieś już padło to pytanie. Jakie są wymagania zdrowotne na paralotnie??
    I jeszcze jedno może dziwne pytanie. Czy da się wygodnie latać w kasku razem z okularami??

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzyżak
    Przepraszam jeśli gdzieś już padło to pytanie. Jakie są wymagania zdrowotne na paralotnie??
    3 klasa lotnicza - http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/1626.htm

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tam jest napisane, że nie wolno mieć "zaburzeń narządu wzroku" czyli wady wzroku mieć nie wolno??
    Ja mam astygmatyzm -0,5 i krótkowzroczność ~ -4,0. Mam także znaczną wadę wymowy (jąkam się). Jak myślicie czy dopuścili by mnie??

  16. #16
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Mozna miec, w koncu ludzi z idealnym wzrokiem tak wielu nie ma. Sa limity astygmatyzmu i krotko/dalekowzrocznosci, wazne jest zeby po korekcji szklami miec pelna ostrosc widzenia. Zanim przejdziesz pelne badania i zaczniesz sie szkolic, wybierz sie do okulisty ktory robi badania na potrzeby badan lotniczo-lekarskich i on da ci jasnosc czy warto pchac sie dalej.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dzięki za wyjaśnienie. W internecie natknąłem się na różne źródła. Z jednych wynikało nawet że nie trzeba żadnych badań by latać paraglajtem. Stąd moje pytanie.

  18. #18
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie

    Przed rokiem 2004 obowiązywały tzw. Karty Wyszkolenia Pilota Paralotni (L, Aogr, A,.....)
    Potem nastąpiła zmiana w prawie i wprowadzono Świadectwo Kwalifikacji oraz obowiązkowe badania lekarskie (klasa 3). Konieczność badań zniesiono po kilku miesiącach...
    Zobacz wymagania stawiane kandydatom:
    http://www.alti-paralotnie.pl/index....id=4&Itemid=11
    Co do latania w okularch, wielu paralotniarzy lata w okularach słonecznych, znam też takich ktorzy latają w okularch korekcyjnych.

  19. #19
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Wykopuje trupa, ale coraz bardziej mnie ten temat interesuje - to jak jest z badaniami na paralotnie? Jednak nie są wymagane? Bo czytałem w ofertach kilku szkoleń, że wystarczy oświadczenie o dobrym stanie zdrowia lub... posiadanie prawa jazdy. Ale tak sobie zmienili przepisy, skoro wymagali?
    I przy okazji-jak wygląda pokrótce cała procedura?
    Ostatnio edytowane przez MaciekK84 ; 12-04-2009 o 22:31
    Pozdrawiam!
    Maciek


  20. #20

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    da sie latac nawet bez kasku , w okularach , czapce , kominiarce , czym chcesz , sam latam na PPG (paralotnia + silnik ze smigłem na plecach ) , co do badań... fakt posiadania prawa jazdy dowolnej kategorii jest juz wystarczajacy , jezeli nie masz prawka to jakies orzeczenie lekarskie ale nie lekarza lotniczego nawet..
    popytaj w szkołach paralotniowych , ostatnio powstaja jak grzyby po deszczu
    Wymagania pojawiaja sie dopiero , jak chcesz wozic pasazerow itp ..


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •