Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Szwecja

    Domyślnie Ultralight licencja - jak to zaczac?


    Polecamy

    Witajcie,
    Moze pytanie naiwne, ale bedac namowionym przez kolege, chcialbym sie dowiedziec wiecej o ultralaitach. Czy to jest przyszlosc w lataniu prywatnym? Z tego, co sie zdazylem dowiedziec, pilotaz czy tez licencja zalezy od masy samolotu (w licencji PPL (A) do 5,7 tony). Gdzie ewentualnie mozna takie kursy zrobic - czy lepiej tylko na ultralait czy PPL (A)? Licencje chcielibysmy zrobic oboje (tj. zona i ja), by w przyszlosci moc polatac po Europie lub dalej. Czy znajde gdzies ''lopatologiczne'' wyjasnienie?

    Dziekuje za wyrozumialosc.

    Marek
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 10-08-2011 o 07:18

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cześć,
    jest tu wielu doświadczonych kolegów a ja jestem dopiero w trakcie szkolenia więc ekspertem nie jestem ale jeżeli tylko masz kasę to o wiele lepszym rozwiązaniem jest PPL i to każdy Ci powie. Ja się zdecydowałem na UAP z 2 powodów: jest dwa razy tańsza i nie planuję kariery zawodowej więc raczej nie będę latał niczym cięższym niż ultralight-y. Wg. mnie ale też innych, bardziej doświadczonych kolegów są one faktycznie przyszłością małego lotnictwa, z uwagi na znacznie niższe koszty, mniej biurokracji i sorry, ale taki Dynamic, CTLS czy Czajka są po prostu nowocześniejsze od Cessny 150. Jeżeli chcesz z żoną latać prywatnie to jest to najrozsądniejsze rozwiązanie, problem się pojawi jeżeli będziesz chciał zabrać na pokład jeszcze jedną, 2 osoby, będziesz chciał latać bez widoczności ziemi albo w nocy. Prędkości przelotowe ultralightów są porównywalne z Cessnami, zasięg jest o wiele większy, więc to też sprzyja podniebnej turystyce.

  3. #3

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Szwecja

    Domyślnie

    Dzieki. Czy jakis osrodek szkoleniowy mozesz polecic (moze byc na priv jesli sa podejrzenia o reklame)? Rozmawialem juz z jednym osrodkiem, dostalem odpowiedz, ze najlepiej wziasc lot probny, aby sie przekonac, czy ten rodzaj hobby jest dla mnie. Jakie sa przyblizone koszty hangarowania takiego ultralight-a? czy firmy ubezpieczeniowe maja jakies oferty dla tej klasy samolotow?

  4. #4
    Awatar konradmatyja

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Hello, ale czy ty szukasz ośrodka szkolenia w Szwecji? W Polsce jest ich mnóstwo, i znacznie dłuższa jest lista tych od któryvch się trzeba trzymać z daleka. W razie co wal na publik bo gdybym ja i moi współszkolący się dowiedzeli się wcześniej, że szkolimy się u oszusta, to mielibyśmy teraz spokojne głowy i UAP w ręku zamiast figi z makiem i pustych portfeli

LinkBacks (?)

  1. 26-02-2015, 15:06
  2. 03-10-2012, 13:31

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •