Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 50
Like Tree4Likes

Wątek: Świadectwo kwalifikacji ULM - czy??

  1. #1
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie Świadectwo kwalifikacji ULM - czy??


    Polecamy

    Witam. Mam na imię Sebastian lat 28. W zeszłym roku po "smoleńsku" bardzo zainteresowałem się lotnictwem- no cóż tak wyszło- dużo gadania w TV roztrząsania przyczyn itp. bardzo mnie to zainteresowało, lubiałem gdy w studio TV był jakis pilot który opowiadał o procedurach itp. Później był lot ultralightem w Lossinie Dolnej EPNL i bakcyl złapany. Pilotem zawodowym nie bedę- brak pieniędzy na szkolenie. Postanowilem latać. Droga do trego na 3 sposoby- świadectwo kawlifikacji na UL, szybowce, PPL(A). Szybowce piekna sprawa ale chyba troszke za duża zależność od innych tj. trzeba wyciagnąć glidera na wysokość. Mój wybór padnie zatem pewnie na UL. jednak jest jedo ale....
    Nie jestem dzianym synen tatusia (nikogo nie urażająć oczywiście!!!!), ani właścicelem firmy a jedynie jednym z milionów szaraczków w Polsce. Przyszły rok poświecic chce na kilka startów w Wyscigach Górskich (coś jak rajdy samochodowe) a po sezonie planuje sprzedać rajdówke i zacząć się szkolić na pilota. Myślę ze uciułam te około 10-12 tyś zł na szkolenie. (tyle około kosztuje w Łososnie). Czy jest sens się w to bawić? Czy przy zarobkach do 2 tys netto mam czego szukać? Koszt wynajecia samolotu to około 350zł w EPNL. Maja zdaje się 3Xtrim-a.Wydaje mi się ze nie jest to straszna cena i kilka lotów w sezonie spokojnie mógłbym wykonać.
    Nie zrozumcie mnie żle, nie szukam wsparcia finansowego itp ale rady.
    Ta jak pisałem, pilotem zawodowm nie bede ze względów finansowych-z tym się już pogodziłem ale latać bardzo chcę.To jest piękne. Chcę sie wyszkolić zdobywać wiedze lotniczą. FSXjuż nie wystarcza- świetna gra ale nie oszukujmy się, latanie na ekranie kompa to jednak nie to co real
    Ten jeden lot w łososinie to było przeżycie!. Nigdy wcześniej nie leciałem, nawet pasażerskim samolotem. Zwyczajnie zapytałem jednego z pilotów czy mnie zabierze. Wzioł! Nogi mi się lekko ugieły muszę przyznać jak się zgodził. Ale ehhhhh. no szkoda gadać. Lot był piękny, porozmawialiśmy sobie o aspektach technicznych. (Coś tam już wiem FSX oraz Condor Soaring Sim) i PLAR swoje robią.
    Prosze zatem koledzy (mam nadzieję, że mogę tak Was nazwać) o porady i opinie.

    PS> nie chce latać na PP,PPG- za dużo filmików na YT obejrzałem jak te "szmaty" się składają. Zwyczajnie sie boję.
    Aha. Czym różni sie egzamin z teori dla świadectwa w stosunku do PPL-ki?
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Ja na Twoim miejscu zdecydowałbym się chyba na szybowce, szkoda tylko że nie poszedłeś do jakiegoś aeroklubu i dla porównania nie poleciałeś szybowcem(wydaje mi się, że w większości ceny są ustalone ok 200/250 zł za lot).
    Latanie szybowcami byłoby tańsze, ale trzeba przyznać, że trzeba na to poświęcać dużo więcej czasu (najwięcej na szkolenie podstawowe ;p) i niektórzy mogą odbierać to, że jest się zależnym od innych - tak jak napisałeś ;p
    Przelicz sobie ile godzin mógłbyś wylatać w sezonie, żeby się nie okazało, że będzie to jeden lot co pół roku, bo z wprawy można wyjść - tak mi się wydaję

    Co do PPL(A) to już jest spory wydatek przy szkoleniu i potem stawki za loty też do najniższych nie należą.

    Decyzja należy do Ciebie, ja życzę Ci powodzenia

  3. #3
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Możesz też zastanowić się nad motolotnią. Płat "szmaciany" ale sztywny, brak pełnej kabiny ale krótki start i lądowania itp. Koszty godziny będą niższe niż w przypadku ULMa. O wypożyczaniu nie ma mowy, sprzęt musisz kupić (mam na myśli motolotnię). Może to jest jakaś propozycja na początkowe "otrzaskanie się" z powietrzem?
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  4. #4
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedzi. Czekam na więcej
    Co do szybowców. Piszesz że koszt około 200-250zł. ULM to około 300-350zł. Myślę że tą stówkę warto dorzucić i nie zbankrutuje przez to. Do ulm-a można zawsze zabrać znajomego podzielić koszty.
    Jeszcze prosze o informacje jakie sa różnice miedzy szkoleniem i egzaminem na ULM i PPL lub PG
    Gdzieś doczytałem się - tak po łebkach że na świadectwo kwalifikacji testy (teoria) są prostsze, krótsze czy jakoś tak-proszę o sprostowanie.
    Oczywiście przy najblizszej okaji (pewnie już w 2012) postaram sie odbyć lot zapoznawczy szybowcem aby poczuć to. Ale generalnie chyba stawiałbym na ULM.
    Motolotnia to też dość spory koszt. Ciekawa alternatywa latasz kiedy chcesz z tym, że wydatek jest. Znacie jakies strony z ogłoszeniami ze sprzętem latającym?
    PS> czy jest tu ktoś z południa? Łososnia, Krosno? Chcetnie nawiązałbym kontakt.
    Pozdrawiam.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zależy jaki ULM, są takie ULMy, które od dużych samolotów nie różnią się ani we właściwościach ani w pilotażu, a nawet przewyższają metalowe konstrukcje bardzo często jeśli chodzi o prędkości przelotowe, wyposażenie, itp. Jeśli wiesz, że będziesz latał tylko ultralekkimi możesz spokojnie robić tylko świadectwo kwalifikacji, będziesz mógł latać w przestrzeni kontrolowanej, obsługiwać radio, latać za granicę itp, ale zawsze tylko z jednym pasażerem i tylko w VMC i bez akrobacji (co nie oznacza, że przy odpowienio wyposażonym ULMie nie poćwiczysz IFR, podejściówek GLS itp. a jak nagniesz nieco IuWL zrobisz beczkę, do czego nie namawiam, btw. jak czytałem IuWL ultralajta, którym ostatnio leciałem, było napisane, samolot był testowany do przeciążeń +10, -4 i nie możemy wpłynąć na sposób użytkowania samolotu należy jednak pamiętać, że zabroniona jest jakakolwiek akrobacja i standardowe +4, -2, między wierszami było jasno powiedziane, że przy akrobacji nic się nie stanie, tylko żeby nie przekroczyć Vne).
    Należy pamiętać też, że niektóre ULMy są wciśnięte w tę kategorię na siłę, bo konstrukcyjnie spełniają kategorię LSA.

    Jednym słowem chcę powiedzieć, że ULMy mogą być pełnowartościowym samolotem. Leciałem ostatnio ultralajtem z glass cokpitem i rotaxem 912, bardzo mi się podobało.

  6. #6
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie

    Ja akurat mówie o samolocie 3Xtrim -taki mają w łososinie i takim leciałem na "prawym"
    Strasznie mnie to wciągneło i mam nadzieję że zrealizuję marzenie.

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A ja mówię co da Ci świadectwo kwalifikacji i jakie masz możliwości rozwoju i jakie ograniczenia

  8. #8
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie

    Właśnie dzwoniłem do Łososiny. Dowiedziałem się że świadectwo u nich to 11 tys zł. Szybowce 4,5 tys.
    Co ciekawe egzamin teoretyczny na świadectwo wygląda tak, że umawiamy się z egzaminatorem na lotnisku. Dostajemy test do rozwiazania na miejscu, sprawdza go od razu a później egzamin praktyczny. Bardzo fajnie to jest rozwiązane.

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    I jak? Jest jakaś wstępna decyzja?
    Odnośnie tych szybowców za 4,5 tys to będzie sama podstawówka. Będziesz musiał jeszcze wylatać pewne zadania i zdać egzamin, a potem pozostaje odebrać licencję

  10. #10
    Awatar macli

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Dokładnie. Cena świadectwa i PPL(G) jest właściwie identyczna.

  11. #11
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie

    Oczywiście wybrałem Świadectwo. Ale na szkolenie przyjdzie czas.

  12. #12
    Awatar Amen

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Połaniec

    Domyślnie

    I jak plany? w tym roku ruszasz?

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    chyba się chłopak zorientował że łatwiej w Polsce zostać kosmonautom niż pilotem viva los ULC

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    bez przesady, da się Ale moim największym rozczarowaniem był moment kiedy zobaczyłem swoje świadectwo. Myślę że skoro to jest wątek o świadectwach, to warto też sam dokument opisać

    Wcześniej wysłałem im wszystkie papierki łącznie ze zdjęciem, itd itp, zapłaciłem za wydanie itd. więc gdy jadąc z dziewczyną na Mazury przez Warszawę wstąpiłem do siedziby ULC żeby odebrać świadectwo, dumny jak paw wysiadłem z auta, rzuciłem coś w stylu "poczekaj Mała, pan Pilot idzie odebrać swoją mega hiper super licencję" (nieznacznie ubarwiam ) poszedłem, grzecznie zadzwoniłem do domofonu i na oschłe "TAK?" grzecznie oznajmiłem że jestem tym nieustraszonym pogromcą przestworzy który zgłasza się po swoje świadectwo UAP, pani mnie wpuściła, przeszedłem krokiem "TOP GUN" krętym korytarzem do lady, z błyskiem w oku powiedziałem paniom "dzień dobry!", w odpowiedzi usłyszałem "nazwisko?" co mnie zbiło trochę z tropu ale nie dałem nic po sobie poznać (przecież jestem super opanowanym pogromcą przestworzy, motyla noga!), podpisałem papierki i pani sięgnęła po MOJE ŚWIADECTWO. Już wyobrażałem sobie - oprawione w bawolą skórę, ze złotymi literkami fontem 48 słowo "PILOT", moje bardzo upozowane zdjęcie w środku.....

    Akurat. Kawałek białej tekturki zgięty w harmonijkę, z przodu hologram a'la ZAiKS, żadnego zdjęcia, czcionka wiekość 5, słowo "pilot" znalazłem po długich poszukiwaniach w jednej z rubryczek..


    UWAGA: Post z przymrużeniem oka!
    SimOn!, newo and Irik like this.

  15. #15
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Tak to już jest :P PPL(A) i PL(G) wygląda niestety podobnie :/

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    aj tam najważniejsze ze masz jak chcesz kolorowe na papierze wodnym to pilotny prukaz zrób, albo spróbuj przekonwertować

    niklucas nie zapomnij że czeka cię jeszcze wycieczka do uke bo świadectwo radiooperatora też się przyda, i od razu Cię zmartwię wygląda jak badania lekarski tylko ze zdjęciem w środku

  17. #17
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez niklucas Zobacz posta
    Wcześniej wysłałem im wszystkie papierki łącznie ze zdjęciem, itd itp, zapłaciłem za wydanie itd. więc gdy jadąc z dziewczyną na Mazury przez Warszawę wstąpiłem do siedziby ULC żeby odebrać świadectwo, dumny jak paw wysiadłem z auta, rzuciłem coś w stylu "poczekaj Mała, pan Pilot idzie odebrać swoją mega hiper super licencję" (nieznacznie ubarwiam ) poszedłem, grzecznie zadzwoniłem do domofonu i na oschłe "TAK?" grzecznie oznajmiłem że jestem tym nieustraszonym pogromcą przestworzy który zgłasza się po swoje świadectwo UAP, pani mnie wpuściła, przeszedłem krokiem "TOP GUN" krętym korytarzem do lady, z błyskiem w oku powiedziałem paniom "dzień dobry!", w odpowiedzi usłyszałem "nazwisko?" co mnie zbiło trochę z tropu ale nie dałem nic po sobie poznać (przecież jestem super opanowanym pogromcą przestworzy, motyla noga!), podpisałem papierki i pani sięgnęła po MOJE ŚWIADECTWO. Już wyobrażałem sobie - oprawione w bawolą skórę, ze złotymi literkami fontem 48 słowo "PILOT", moje bardzo upozowane zdjęcie w środku.....

    Akurat. Kawałek białej tekturki zgięty w harmonijkę, z przodu hologram a'la ZAiKS, żadnego zdjęcia, czcionka wiekość 5, słowo "pilot" znalazłem po długich poszukiwaniach w jednej z rubryczek..
    Wybaczcie OT, ale padłem! Dobry post.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  18. #18
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Ze świadectwem kwalifikacji jest ten problem, że zrobisz i koniec. Żadnych dalszych możliwości rozwoju. Licencja jednak daje możliwości robienia VFR noc, ciągania szybowców, budowania nalotu do zawodowej, potem lotów na lisy itd. Jakoś tam się kręcąc w aeroklubie i łapiąc szanse można niewielkim kosztem lotniczo zajść znacznie dalej.

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Żywiec

    Domyślnie

    Wcale nie koniec. Tak jak w PPL(A) możesz zrobić VFR noc, CVFR, szyki, hol szybowca lub banera i nawet instruktora. Nalot do zawodowej nie zrobisz ale możesz odwiedzać różne trawniki na których nie możesz wylądować normalnym samolotem. Łatwiejsze badania i ogólnie tańsze latanie, bo na paliwie samochodowym a nie drogim AVGAS-ie. Podróżować też można, przykład wycieczek WT-9 Club: Dynamic WT-9 Club
    Pozdrawiam forumpowiczów z zimowego Żywca.
    supermajku likes this.

  20. #20
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    Naprawdę można holować szybowiec ze świadectwem kwalifikacji na ULM? Co do PPL(A) to nic z tego co wymieniłeś nie tracisz, bo przecież można też latać ULMem.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •